Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mitäs puuhaat?

Sivun loppuun

E.K.Virtanen [18.02.2005 19:56:52]

#

Kaikkihan täällä jotain varmaan juuri nytkin vääntävät?
Joku ohjelma on työn alla tai alussa tai juuri valmistunut, eikö vaan =D

Laitetaas nyt vähän kertoen mitä on tekeillä. Itse "kohtalaisena" qbasiccaajana voin aloittaa.

Mun "projekti" löytyy http://forum.pure-text.com/viewtopic.php?t=76

Eka isompi projekti mikä etenee varsin hyvällä vauhdilla ottaen huomioon että mulla on oikeasti n. 1h/päivä aikaa sitä koodailla.

Metabolix [18.02.2005 20:16:04]

#

Pääasiassa projektina on MegaMättö Millennium, joka löytyy tuolta projektiosiosta. Tämäkin on ensimmäinen "isompi" projekti, ja tämäkin etenee varsin hyvällä vauhdilla ottaen huomioon, että kunnon koodausaikaa ajatuksen kanssa riittää yleensä vain 2h/viikko. Tarkoitus olisi lopetella projekti mahdollisimman pian (siis ennen elokuuta :), mahdollisesti jopa hieman suppeampana / huonompana kuin oli ennen ajatus, ja päästä uuden projektin kimppuun, mielellään 3D:nä. Virheistä oppii (kuten oli MMM:n tarkoituskin), ja sen seuraavan aion tosiaan suunnitella paperille huolella, jotta kaikkia rakenteita ei tarvitse muuttaa kesken projektin.

sooda [18.02.2005 20:18:01]

#

Onpas rumat värit tuolla forumissa.
Noh, mulla nyt on n+1 projektia mutta harva niistä valmistuu =) Asensin muutama päivä sit linuxin (Gentoo) pääkoneeseenkin. Osa ajasta menee sillä leikkimiseen, vähän väliä tulee eteen tilanteita "Mitenkäs tää tehdään nyt". Tällä hetkellä irkkaan ja koodaan ohjainohjelmaa lcd-paneeliini (tämmöinen, ei kuitenkaan kotelossa kii vaan ulkoisessa lootassa). Koulussa koodailen sit visual basicilla. Sivujakin olisi tarkoitus päivitellä lähiaikoina.

Niin noita vb-projekteja oli mutta ne vähän jää nyt ku linuxissa on vähän vaikeempaa koodailla vb:tä :P

E.K.Virtanen [18.02.2005 20:30:07]

#

sooda kirjoitti:

Onpas rumat värit tuolla forumissa.

Taivaan totta muuten. Kammottavat värit ja muutenkin sivusto on...no, jääköön samnomatta. Ylläpito on luokkaa (jääköön sanomatta)

Tarkoitus siellä on sitä "ascii only" mutta ylläpitäjänä on joku 15v juuri tytöistä kiinnostuva teini joten pitkää ikää tuolle sivulle ei voine ennustaa =D

Gwaur [18.02.2005 20:48:57]

#

Mulla on tällä hetkellä projektina pikkuinen miinaharavapeli, jota teen kun veli pyysi. :)

tuomas [18.02.2005 20:50:59]

#

Suurimmaksi osaksi ohjelmoin eräänlaista virtuaalityöpöytäohjelmaa. Tämän lisäksi on myös monia muita pienempiä projekteja, esimerkiksi paintin tapainen piirto-ohjelma, jossa voi lähettää piirretyn kuvan jonkun sähköpostiin, ilman kuvan tallennus, sähköpostiin kirjautumis ja kuvan viestiin liittämistä vaiheita.

Janezki [18.02.2005 21:03:43]

#

Itse teen tällä hetkellä hedelmäpeliä, jolla saan yhden ohjelmointikurssin suoritetuksi lukiossa. Toisena projektina on eräänlainen pelimoottori, joka muistuttaa pelottavasti Assault Trooper:ia. Sitten on vielä jatkoversio palikkakilpailun surkeimmasta pelistä Shangaista.

Heikki [18.02.2005 21:11:20]

#

Tällä hetkellä aktiivisessa kehityksessä on eräs C++&SDL-yhdistelmällä tehtävä vuoropohjainen sotapeli, joka on tässä pari kuukautta ollut kehityksessä. Toivottavasti saatte jonkin ajan kuluttua kuullä lisää.

Muita projekteja on PHP:llä tehtävä tekstitietokantaa käyttävä foorumi, tällä hetkellä jäässä tuon toisen projektin takia.

Muita projekteja olisi kasa VB-kansiossa, mutta Linux-käyttäjänä niihin ei ole enään juurikaan kiinnostusta.

rndprogy [18.02.2005 21:13:32]

#

Minä olen viimeaikoina eniten puuhannut tälläisen projektin parissa. Ja työn alla on myös jonkinlainen konsolipohjainen ohjelma, jolla voi ottaa yhteyden toiseen koneeseen jos etäkoneessa on myös sama ohjelma ja jakaa tiedostoja etc. edellyttäen mitkä luvat on myönnetty :).
Tässä vielä yksi (päivittämätön)sivu joistakin projekteistani.

ajv [18.02.2005 21:27:44]

#

Tällä hetkellä (jäissä) on php:llä foorumi (80% valmis), sekä suht. monipuolinen kuvagalleria. Aktiivisin projekti on tällä hetkellä sähköverhot, jossa tosin tuo ohjelmointi on se helpompi osa. Odottaa tällä hetkellä motivaatiota, sillä tilasin vahingossa (lue: tyhmyyttäni) askelmoottorille vääränlaisen ic-piirin, joka ei osaa lukea kuin 5 V signaaleista ylöspäin ja printteriportista tulee vain reilu 3 V :(
Lisäksi linuxilla tulee säädettyä kaikennäköistä. Oman serverin sain joululomalla kasaan ja sitäkin tulee jonkun verran säädettyä.

Aruviel [18.02.2005 21:39:18]

#

Parantelin koodieditoriani. Värjäys on rikki, en oo saanu tehtyä siitä toimivaa. Skrollauksessa on tyhymä tarkistuvirhe, ei sitä tosin jaksa korjatakaan. Roska se muutenkin on.

Muutoin vain vvveettuunnun oikean projektini kanssa. Etenemisvauhti on ympäripyöreä les zero. Mut perä terkele, miehä en sitä kesken jätä. Tehhää sit vaikka "Kaduriat". Ja projekti nyt sit löytyy täältäkin, jos työ ette hoksant. No oon mie oikeest sitä pikkasen yrittäny tehä sitten viime julkaisun.

Samalla opiskelen itseopiskeluna koulun ohjelmointikurssia numero kaksi, "Java, olio-ohjelmointi", joka mennee vielä samaan tyyliin kuin ensimmäinen kurssi, joka oli "Java, proseduraalinen ohjelmointi". Kolmas kurssi varmaan tuo sitten jo todellisia haasteita ja neljännen oletan olevan jo tasoa "Wizard".

Edit. Nii ja Lurahin shotit pelistään näyttivät hyvin mielenkiintoisilta.

ajv [18.02.2005 21:56:12]

#

Aruviel kirjoitti:

Samalla opiskelen itseopiskeluna koulun ohjelmointikurssia numero kaksi, "Java, olio-ohjelmointi", joka mennee vielä samaan tyyliin kuin ensimmäinen kurssi, joka oli "Java, proseduraalinen ohjelmointi". Kolmas kurssi varmaan tuo sitten jo todellisia haasteita ja neljännen oletan olevan jo tasoa "Wizard".

Heh, tuli tuosta opiskelustasi mieleen tämä ircissä levinnyt *wanaha!* linkki:
http://www.ariel.com.au/jokes/The_Evolution_of_a_Programmer.html

E.K.Virtanen [18.02.2005 22:10:30]

#

Niih, mitkäs muuten on nua kriteerit tuohon putkan projektit hommaan? En mä vielä omaani ole enempiä ilmoittamas mut ainakin mulle tää on vähän epäselvää et mitkä ja miten...?

E.K.Virtanen [19.02.2005 08:39:33]

#

Aruviel kirjoitti:

Edit. Nii ja Lurahin shotit pelistään näyttivät hyvin mielenkiintoisilta.

Mukava kuulla, lisää niitä näkee varmaankin pian =)

Metabolix [19.02.2005 11:12:11]

#

Lurah kirjoitti:

Niih, mitkäs muuten on nua kriteerit tuohon putkan projektit hommaan? En mä vielä omaani ole enempiä ilmoittamas mut ainakin mulle tää on vähän epäselvää et mitkä ja miten...?

Kun katsoo noita projekteja, niin näkee monenlaista viritelmää, enemmän ja vähemmän valmiita, yksi ASCII-graafinenkin. Eli eiköhän sinne projektinsa saa, jos se vaikuttaa jollakin tavalla mielekkäältä. Varmaan kannattaa ensin tehdä projektia vähän aikaa, ettei tuosta tule "Toteutumattomien Ideoiden Osasto."

"miten?"
Lähettämällä sähköpostia Antille.

Olisi kiva nähdä tuolla useampia kunnon projekteja, nyt on vielä aika vähän.

E.K.Virtanen [19.02.2005 11:57:47]

#

Metabolix kirjoitti:

Olisi kiva nähdä tuolla useampia kunnon projekteja, nyt on vielä aika vähän.

Niin no, mikä sitten on "kunnon projekti"?

Omani nyt varmaankaan ole millään mittapuulla niin kummoinen mutta itselleni se on hyvinkin merkittävä ja iso juttu. =)

Aruviel [19.02.2005 12:08:26]

#

Miten voisi määritellä kunnon projektin?

Olen monesti miettinyt, miten tosissaan 'oikeasti' olen projektini suhteen. Mitä pitempään siihen on panostanut omaa aikaansa ja yrittänyt oikeasti, tunnen sen olevan "oikea" projekti. Mutta en tiedä, onko se "kunnon" projekti.

Epätietoisuus kalvaa. Milloin saan jotain konkreettista valmiiksi? Kauan menee, ennenkuin se oikeasti tuntuu itsestäni pelattavalta? Sen tiedän, että pirun kauan siihen tulee vielä tällä tahdilla menemään. Lähdin - omasta mielestäni, silloiset ja nykyiset taidot huomioon ottaen - kurkottamaan tähtiin. Homma on ollut todella vaikeaa ja tuntuu tulevan vaikeammaksi koko ajan. Välillä on tosissan epäilyttänyt omien kykyjen riittävyys. Luovuttaminen ei kuitenkaan tule kyseeseenkään. Unelmoin omasta tietokoneroolipelistä, ja nyt olen sitä toteuttamassa. Unelmassa on mukava elää.

Derailini loppu.

Kannattaa tosiaan tehdä sitä projektia aluksi. Itse rustailin ohjelmaa ja kehittelin ideaa muistaakseni pari kuukautta, ennenkuin lähetin postia Antille ja SourceForgeen. Tuossa parissa kuukaudessa syntyi kevyt sitoutuminen projektiin ja tahto kehittää sitä.

Metabolix [19.02.2005 12:38:14]

#

Tarkoitin "kunnon projektilla" jotakin, jota voi kokeilla ja käyttää joku muukin kuin sen tekijä, ja joka voi olla jonkun mielestä hyvä, hauska tai hyödyllinen. Eli mikä tahansa peli tai hyötyohjelma, josta voi tulla jotakin. Lähinnä tarkoitukseni oli rajata pois kaikki pieni näpertely ("herätyskello" yms.) ja alkeisharjoittelu (kuten tuo C-keskustelussa jatkuvasti pyörivä turpo16:n asiakas-tilaus-yms. systeemi, josta ei minun nähdäkseni koskaan (ainakaan tuolta pohjalta; ainahan voi tehdä uuden) tule mitään todellisesti käyttökelpoista ohjelmaa).

Minä taisin kirjoittaa MMM:ää jonkun nelisen kuukautta (aloitin elokuun alussa, hitaasti mutta varmasti), ennen kuin lähetin sen. Eihän siinä silloin voinut kuin liikkua ympäriinsä palikalla (no ei voi oikeastaan nytkään :), mutta se tarkoitti käytännössä käytännössä sitä, että pohja oli valmis ja koodia jo toista tuhatta riviä, eli projekti oli niin pitkällä, että kesken jättäminen olisi tuntunut todella turhauttavalta. Omat kyvyt epäilyttävät toisinaan, mutta sitä varten juuri pitää tehdä ja harjoitella.

E.K.Virtanen [19.02.2005 14:13:22]

#

Hyviä pointteja molemmilla.
Tärkeintä todellakin lienee se että koodia on jo hyvän matkaa valmiina. Paljon näkee maailmalla "projekti ilmoituksia" joissa kerrotaan kuinka aloituskuva ja menu systeemit on jo tehty. Aika pian nuo projektit yleensä kuitenkin katoavat unholaaan.

No, onneksi itse tajusin lähteä sieltä vaikeammasta päästä.

Itselleni tuli tuo "jatkaako vai eikö jatkaa" vaihe kun sain tuon "moottorin" pelittämään pelissäni. Ihan ihme kyllästyminen iski. Annoin peli moottorin kuitenkin yhdelle vanhalle qbasiccaajalle kokeiltavaksi ja palaute oli kyllä niin positiivista että usko ja halu peliin palasivat välittömästi.

Putkankin projekteissa on pari ohjelmaa ollut työnalla jotka niin mielelläni olisin nähnyt valmiina. Nyt niitä siellä ei enää ole ja sekös on hö homma.

peki [19.02.2005 14:57:46]

#

Työn alla on:

- 3D/2D fysikaalisesti erittäin realistisen (snooker) biljardin toteutus ja koodaus.

- Nyt jo lähellä valmistumista oleva reaaliaikainen raytraceri SDL:lle. 640x480 (4 pikselin ruudukko), 2 palloa & 2 tasoa & 2 valoa, phong, tekstuurimappaus, matriisirotaatio kameralle, jne. fps ~28 (Athlon XP 3200+)
Lähinnä optimoimista enää tähän suorittelen.

juhaz [19.02.2005 15:00:15]

#

Tällä hetkellä koodaan visual basic 6:lla nettiselainta. Siis ei mitään sillaista, joka käyttää IE:tä pohjanaan (Internet Browser1 Objekti) vaan inet1:stä ladatakseen käsketyn sivun sourcet ja sitä se sitten lukee ja toteuttaa niin, että käyttäjien pitäisi nähdä suhkot normaalit nettisivut (html). Minä sain siinä toimimaan kaikki linkit ja muut, mutta sitten windows sekosi enkä saanut sourceja talteen, kun kone piti sitten formatoida uudelleen niin jouduin aloittamaan alusta.

kaviaari [19.02.2005 15:31:51]

#

Itselläni on työn alla vähän kaikkea pientä. Yksinkertainen irkkibotti (VB sekä C++ versiot tulossa), pikkupelejä sekä muuta pikkuista väsäilen vähän väliä.

zacura [19.02.2005 17:28:51]

#

Fantasiamaailmaan sijoittuva mättöpeli jossa pelaaja on palkkionmetsästäjä ja etsii erilaisia tehtäviä. Aika alkuvaiheessa. Tilegrafiikalla toteutettu, alustana Delphi+SDL.

ZcMander [19.02.2005 17:54:24]

#

No onhan sitä, Ruin Barad porukalla tosin ollaan tekemässä. Ja sitten on TetrisPD, mutta jäihin joutui kun en saa kunnollista näppäimen tarkistusta, muuten valis. Sitten joitan SDL värkkäilyjä. Niin ja kaikki on C++.

KimmoKM [20.02.2005 10:26:25]

#

Olen nyt tekemässä Battle for Mandicor -nimistä reaaliaikaista strategiapeliä (RTS). Pelimoottori pohjautuu (CVS-versiossa se tällä hetkellä on) Stratagukseen. Ihan kohtalaisesti edistyy.

Juice [20.02.2005 18:46:42]

#

Ostoskori(PHP) edistyy.
Notepad-klooni(VB.NET) on jäissä, edistyy joskus(kunhan muut saatu alta pois).

Sitten on leluohjelmia ja pikkuohjelmia(mm. ohjelmien ajastin).

raezel [21.02.2005 14:57:30]

#

Itse alottelevana ohjelmoijana kirjoitellut seuraavanlaisia "ohjelmia".

Tikki(se korttipeli) VB. Ei edistynyt piiiitkään aikaan
Kalenteri VB. Perustoiminnot kasassa, tuskin koskaan oikeaa hyötyä kelleekään.
Kaiken maailman php väkerrykset ja sivut.

Mitään oikesti hyödyllistä en ole vielä onnistunut tekemään. Ainut sitä lähellä oleva on tuo kalenteri, mutta Windowsissa jo oma kalenteri onkin niin hyöty jää kyseenalaiseksi.

nomic [21.02.2005 18:44:50]

#

irc-klientti (toimii muuten jo hyvin mutta kaatuu samantien siihen jos joku antaa opit vaikkapa :D) muuten runk on melko valmis.

rpg-pelimoottori joka toimii jo jollain asteella. pieni listaus:
valmiina ainaskin seuraavat asiat:
-tallennus/lataus
-inventori
-taistelut
-liikkuminen
-dialogit
-levelupit ja muut vastaavat pienet tiedot
-runko käyty kerran läpi optimoinnin merkeissä
-tärkeimmät funktiot rungossa jo valmiina
-konffi-tiedostot
-mapinluku/piirto
-kohtauksen tarkistus (tärkeää jos ollaan samassa kohdassa myöhemminkin, ettei dialogit ja tehtävät kummiskaan ole samoja).

asiat jotka ei ole vielä valmiina:
-taisteluissa ei voi käyttää tavaroita vielä
-tarina puuttuu kokonaan!
-grafiikka on hutaistu vain esimerkiksi "kunhan on jotain"-tyyliin
-lähes kaikki musiikki
-muitten hahmojen liikkuminen (pientä randomointia)
-pienet alipelit
-strategia-osuudet (joukot vs. joukot tyyliin: suikoden 2)
-kaikki kuva/liikkumis -päivitykset ja muut roskat kutsuttu timerien kautta (hyihyi) tästä on päästävä eroon, muutenhan pelin nopeus riippuu täysin koneen nopeudesta. ;)

eli jos on kiinnostusta uhraa omaa aikaansa tarinaan, ihan mihin ideoihin tahansa (tästä ei tule hentai-peliä ;) ), tai jos on valmis uhraamaan aikaansa vaikkapa grafiikkaan (32x32 pikseliä olevia tilejä) kaikki ketkä on vaikuttamassa peliin jollain asteella saa ainaskin nimensä tekijöihin jos ei muuta(vaikka ei se suurelta tunnu kun ei tästä isoa juttua tule, mutta kummiskin...). :)
eli ideoita ja tavaraa kehiin nomikki@hotmail.com, suotavaa olisi että jos on kyse esim grafiikasta niin ei mielellään kuvia mukana mailissa. ;)

moottori käsittää tällä hetkellä vähän päälle 2000 riviä koodia, eli ei hirveästi mutta sopivasti jo, että viimeistään tässä vaiheessa alkaa ymmärtämään kommentoinnin merkityksen :D

ja jotain muuta pientä on tekeillä mutta nämä nyt enimmäkseen aina kun on aikaa. :)

Linkku [22.02.2005 12:32:58]

#

Tällä hetkellä säädän hokan2-bottia. Olisi kiva jos muitakin tulisi mukaan :)

[edit] #"%%#/%(&%"%#!¤"/%/(##!!&/&"&¤#!%#"!/&I%/!!!!!!!!!!!!! Miksi keskustelun ohjeissa ei lue miten linkki-tagia käytetään?! Ja miksi ei voi pistää validia URL-tagia käyttään vaan pitää muistaa jokaisen keskustelun omat tagit?!

[edit3] Jääköön sitten näin >:( (mod. korjasi)

E.K.Virtanen [22.02.2005 12:54:01]

#

hehe. Eiköhän me selvitä tuosta huumorilla =)

Uusin "projekti" on textworld sivusto. Jahka saadaan hieman vielä sisältöä niin voin postata linkin tänne kaikkia niitä varten joita ascii ohjelmointi vielä kiinnostaa ;)

ville-v [23.02.2005 17:58:51]

#

Tähän jos kirjoittaa, miten linkki-tagia käytetään, siitä tulee linkki. Matki tästä :)

Se siis aloitetaan [linkki "http...

T.M. [23.02.2005 18:56:16]

#

[linkki "osoite"]linkkiteksti[/linkki]

zigilii [23.02.2005 18:56:37]

#

[linkki "Tähän tulee osoite mihinkä teksti on linkitetty"]Teksti[/linkki]
Tolleen käytetään linkki-tagia

EDIT: T.M. ehti ensin XD

Latska [23.02.2005 20:15:20]

#

Mä voisin kertoa omasta säädöksestäni..

Tätä olen mainostanut täällä jo useaan otteeseen. Projektini LateScript. Se on jo toimiva kokonaisuus. Pitää pyytää USB-muisti kamulta takas. Siinä on sen varmuuskopio.

pukki [25.02.2005 10:09:29]

#

Käyttisprojekti on orastavalla alulla. Vihdoinkin, noin parin vuoden haudonnan ja mietiskelyn jälkeen. Tästä olen innoissani. Ainakin niin kauan, kunnes ensimmäiset kunnon ongelmat tulevat eteen.

Sitten on sellainen tietovisa, johon pitäisi keräillä kyssäreitä. Muistivihko&kynä aina mukana.

Ja sellainen Spedenopeustesti missä on neljä nappulaa, tiedätte kyllä. Alunperin DOSsille tehty, mutta päätin sen portata Ikkunoille samalla kun SDL:ään tutustuin.

Ja ikuisuusprojektina yksi Tetris, joka sekin pitäisi siirtää Win-ympäristöön pikkuhiljaa. Siis ihan valmis ja toimiva peli, mutta siihen tulee aina jotain pientä lisäiltyä silloin tällöin tai paranneltua koodia kun sellainen olo tulee.

str4nd [25.02.2005 16:59:40]

#

T.M. Sulla tulee 999 viestiä täyteen.
Seuraava viestisi on tuhannes viesti sinulta ;-)

kalpyro [25.02.2005 17:17:31]

#

"ohjelmointikieli": VB.NET (aloitettu n. 15 kertaa alusta, tällä kertaa vaihdoin kielen joka oli ennen VB6)
IRC-bot: VB.NET
IRC-bot: PHP
foorumi: PHP
+jonkinlainen C++ SDL pelimoottori, joka ei meinaa oikein edistyä...

Lisäksi aloittelen kokoajan tekemään kaikenlaista pientä, jotka eivät koskaan näe päivänvaloa, koska kyllästyn niiden tekemiseen nopeasti.

Latska [25.02.2005 19:26:17]

#

Wou.. Täällä on paljon ohjelmointikielen tekijöitä. Metkaa.

pukki [25.02.2005 21:48:10]

#

Niin joo, väsäilin kanssa sellasta kuvitteellisen arkkitehtuurin assykieltä, kun tein peliä missä ohjelmoidaan robotteja. Vanha idea, tiedän, mutta oli ihan mukava homma. Kunnes sitten veljen kaveri lainasi kovalevyä, jossa luki päällä "tärkeä, älä koske", ja meni osioimaan tuon kovalevyn, kun sen piti saada joku kone kasaan. Siinä meni koodi tuohonkin (ja paljon muuhunkin) projektiin. Perkele olin käsin konffannut linuxia sydänverellä ja sitten viikonlopun jälkeen tulen kotiin ja kysyn, että missäs kovalevy on.. no, ei mahda mitään, eikä tuo nyt enää niin harmita, varsinkin kun niistä ajoista on tietämys kasvanut sen verran että tuon toteuttamiseen ei tarvitsisi sen kummempia pähkäilyjä.

(hirvee tilitys, hähäh)

tejeez [26.02.2005 09:03:39]

#

Emt, onhan tossa nyt oikeastaan tollanen TODELLA HIENO puhesynteesi (osaa vaan sanoa vokaaleja tyhmän kuulosesti ^^) ja musta tuntuu etten ees jaksa tehdä sitä loppuun. Ei oo oikeen tullu hirveesti mieleen mitään projekteja.

E.K.Virtanen [26.02.2005 11:33:06]

#

Pari tyyppiä onkin jo aiemmin kertoneet työskentelevänsä teksti graffojen kanssa vieläkin =)

Itse myös olen pidättäytynyt noista 2/3d jutuista. Ei jaksa keskittyä moisiin ja ne paisuttavat ohjelmia pirusti.

Mutta asiasta yhdeksänteen. Oma ohjelmointikieli olisi kyllä upea juttu. Tarvinnee tosin treenailla ensin muutama sata vuotta ennen kuin moista alkaa edes ajattelemaan =D

E.K.Virtanen [06.03.2005 13:30:06]

#

Njooh, saatiin "valmiiksi" tuollaiset http://www.ascii-world.com sivut jos teksti softan tekijöitä kiinnostaa niin käykää kurkkaamassa :)

hunajavohveli [06.03.2005 13:46:26]

#

Enpä mitään ihmeempää ole viime aikoina värkännyt. Mitä nyt jonkinlaista IRC-keskustelusuhdekaaviogeneraattoria (tai mitä lie) olen väsännyt, kun edellinen versio oli niin buginen. Uusi versio tulee levitykseen sitten, kun se valmistuu. Vanhan version tekemiä kaavioita löytyy mm.
http://koodaa.mine.nu/~vohveli/kaavio_koodari.PNG
http://koodaa.mine.nu/~vohveli/kaavio 4.12.2004.PNG
http://koodaa.mine.nu/~vohveli/kaavio4.PNG
http://koodaa.mine.nu/~vohveli/kaavio wanha.PNG
Viimeiseen kaavioon käytettiin pari megatavua logeja (ja sen huomaa).

jutti [07.03.2005 09:22:45]

#

Ohjelmointimielessä:
koodari.netissä on älypeliohjelmointikilpailu (äly peli ohjelmointi kilpailu teille, jotka ette osaa lukea yhdyssanoja :)). Tekeillä on noppa-aiheinen peli.
allegro.cc:ssä oli pikakilpailu (TINS). En ehtinyt mukaan, mutta ideani oli toteutuskelpoinen, joten vääntelen sitäkin.
Rännipelini, joka menestyi palikkaskabassa, kaipaa viimeistelyä.
allegro.cc:ssä vuosi sitten olleeseen ChristmasHackiin osallistunut Tonttupelini. Siihen on tekeillä pääsiäisaihe ja Halloweenaihe.
Muutama muu keskeneräinen peli, mm. breakout/pong-juttu, jossa maila pyörii kehää ja keskellä on hunajakennomainen palikkakasa, jota ammutaan.

aWW [07.03.2005 10:08:47]

#

Minulla on menossa projekti UKoD, projektin kotisivu on ->
http://www.stwasm.org/UKoD.html

Tarina on valmis, teen nyt objektit

Linkku [08.03.2005 18:24:03]

#

Itse asiassa tuli aloitettua juuri uusi projekti. Projekti on kopio RAY:n Keno 40:stä.

Koodista vaan tuli niin purkkaa että ei ole edes mahdollista, joten ajattelin koodata sen kokonaan uusiksi.
Screenshotteja täällä. Ne ovat numerojärjestyksessä kehityksen mukaan.

moshe [20.03.2005 13:15:46]

#

Tällä hetkellä pohja ja moottori roolipeliin Pythonilla. Se tulee käyttämään monia Pythonin hyviä ominaisuuksia (ajon aikana mukautuva, listoista edelleen jatkettu luokka...) ja yritän tehdä siitä mahdollisimman joustavaa.

AntiKamel [21.03.2005 09:11:11]

#

Tällä hetkellä on työn alla opinnäytetyönä pieni rope nimeltä Pakana. Pitäisi alkaa seuraavaksi tekemään taistelusysteemiä ja piirtelemään spritejä.

http://koti.mbnet.fi/abobo/Pakana_screenshot_10.jpg

Grey [21.03.2005 12:58:57]

#

Ai mitä puuhaan? Koetan pitää olemassaoloani yllä :-D

-Grey-

E.K.Virtanen [23.03.2005 12:34:28]

#

Off Topic totaalisesti mutta tuli tuoreempi kone taloon et jos u keksit käyttöä 486 läppäril, 16mt, 400mt, dos 6.2 jnejne niin katto profiilist mun meili. Lähtee ihan hakemalla, tai jos osuu kohdalle välillä Ylöjärvi, Tre, Kangasala jota päivittäin kuljen.

Roskiin kuitenkaan viitsisi heittää. Olisi tuosta kaikille DOS jne ohjelmoijille iloa kuitenkin.
Ollut käytössä päivittäin, toimii ja pelittää hienosti.

E.K.Virtanen [24.03.2005 07:29:50]

#

Ja samaan kyytiin saa 133mhz, 800mt, 32mt koneen. Näyttö,näppis,hiiri,cd yms. 98 asennettuna. Käytössä tuossa vieressä vielä noin 5h ja sitten tulee turhaksi.

Mukana myös Pilkki peli =D

Tumpelo [25.03.2005 12:48:34]

#

Amisrallia koodailen, ollut tässä pari kuuta tauolla mut nyt jatkan, juuri asensin Visual Basicin ja onnekseni huomasin että mulla ON Amisralli-projektista varmuuskopio DVD-RW:llä, ku kiintolevyn jouduin alustaan.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta