Ajattelin kokeilla miten PHP toimii, mutta en saa sitä toimimaan. Kokeilin sen oppaan mukaan testi.php ja kun sitä yrittää katsoa selaimella niin siinä näkyy vain valkoinen ruutu. Käytän GoldFusionMX ohjelmaa, soveltuuko se edes PHP:he testaamiseen?
Ei sovellu.
Tarvitset PHP-tulkin.
Asenna Abyss-serveri. Sillä voit testailla muutenkin miten nettisivusi toimii (jos sellaisia haluat tehdä) Todella kevyt ja helppokäyttöinen. Asennat siihen sitten tuon php:n. Katso ohjeet täältä putkan oppaista.
esakom kirjoitti:
Asenna Abyss-serveri. Sillä voit testailla muutenkin miten nettisivusi toimii (jos sellaisia haluat tehdä) Todella kevyt ja helppokäyttöinen. Asennat siihen sitten tuon php:n. Katso ohjeet täältä putkan oppaista.
Toinen vaihtoehto on suositumpi Apache.
Itse suosittelisin aloittelijoille XAMPPia, jossa on kaikki tarpeellinen web-serverin ylläpitoon tarvittavat ohjelmat.
Hyvin toimii PHP. Kiitän ja kumarran.
Itse suosittelen kaikille Abyssia. Apache on säätö.
Juice kirjoitti:
Itse suosittelen kaikille Abyssia. Apache on säätö.
Itse suosittelen kaikille Apachea. Abyss on säätö.
Sanoisin että tuo riippuu käyttötarkoituksesta. Abyss on kevyt ja pieni ja sopii omien sivujen testaukseen omalla koneella. Sitten jos meinaa ihan pyörittää nettiserveriä johon otetaan muualtakin yhteyksiä niin sitten voi laittaa jotain järeämpää kuten Apache.
esakom kirjoitti:
Sanoisin että tuo riippuu käyttötarkoituksesta. Abyss on kevyt ja pieni ja sopii omien sivujen testaukseen omalla koneella.
Riippuu myös aika paljon mielipiteestä. Kun itse rupesin vuosia sitten opettelemaan PHP koodausta, asensin apache:n kirjan ohjeiden mukaan, täysin tietämättömänä mitä apache tekee. Luonnollisesti et tarvitse kaikkia apache:n ominaisuuksia mutta ei se paljoa häiritsekään. Kyllä sekin sen verran kevyt ohjelma on ja sen konfaaminen pieneen testi käyttöön vie kaikkiaan 2 minuuttia.
Ja kun opettelet säätämään Apachea nyt, osaat säätää sitä myös sitten myöhemmin, kun oikeasti teet jotain tuotantosivuja.
Tuo on tietysti totta, Blaze =)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.