Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Cd -asema ei toimi

Sivun loppuun

samii [16.01.2005 18:45:40]

#

Moromoro,

On tässä jo jonkun aikaan ollut ongelmana, että cd/dvd -asema ei toimi.

Asemassa oleva vihreä valo kyllä vilkkuu kun cd -aseman avaa / sulkee, mutta asema ei lue levyä(?). Ja kun menen "Oma Tietokone" kansioon / hakemistoon niin sieltä ei löydy koko cd -asemaa. :(

Ennen auttoi kun menin "Ohjauspaneeli - Suorituskyky ja Ylläpito - Valvontatyökalut - Palvelut" ja käynnistin uudestaan kohdan "CD -levyjen kirjoittamisen IMAPI COM -palvelu".

Avasin koneenkin, mutta näytti kaikki johdot olevan paikoillaan..

Koneessa on siis Windows XP..

sqwiik [16.01.2005 18:50:14]

#

Itselläni teki vastaavan kun CD-asemasta hajosi kampa (eli kirjoitus/lukupää), jonka jälkeen sillä asemalla ei oikein mitään teekään sillä se uusi osa maksaa miltei enemmän kuin uusi asema...

samii [16.01.2005 20:09:12]

#

hmm. No takuuseen menee sitten varmaan.. :(

samii [17.01.2005 15:49:06]

#

Huomasin myös tänään aamulla, että disketti -asemakaan ei taida toimia.. :D

Se sentään näkyy "Oma Tietokone" -kohdassa, mutta ei tunnista jos laittaa disketin asemaan, sanoo vain "Laita levyke asemaan"..tms.

Eli mikäköhän voisi olla paskana..? :D

Ei millään pystyisi lähettämään koko konetta takuuhuoltoon, koska siellä menee vähintään se 3vk ja tarvitsen tätä päivittäisissä asioissa.

acorn [17.01.2005 15:53:09]

#

Jos siellä on virus? Jos on menossa takuuseen, niin ei voi hirvittävän vanha olla, joten ehkä vika ei olekaan laitteistossa. Tai ehkä tuo on vain Windowsin ominaisuus ;)

zacura [17.01.2005 17:43:39]

#

Kannattaa vielä tarkistaa johdot myös emolevystä. Itselläni oli sama ongelman kun kävin sörkkimässä kiintolevyjen johtoja niin levyke-aseman johto oli osittain irronnut emolevystä (valot kyllä toimi mutta levykkeitä ei löytynyt).

tomaattigeeni [17.01.2005 18:35:02]

#

Kannattaa myös kattoo näkyykö siinä alussa mistä voi mennä biossiin ja kertoo jotain keskusmuistin määrää ym. tunnistaako se sen. Siinä näkyy kaikki IDE-laitteet, olettaen että toi on ide-romppu.

Minä [17.01.2005 20:09:54]

#

Itellä oli, (nyypä kun olen) jossain vaiheessa ongelmia kanssa tuon raudan kanssa. Joko CD tai kovo tunnistettiin.. Ei molempia. Ilmeisesti emossa on jotain sökönä joka vaikeutti asiaa, mutta kun tajus kattoa laitteiden master/slave-pinnit oikeille kohilleen niin johan toimi. Mutta siitä ei ole kyse olettaen että laitteet on ennen toiminu noilla asetuksilla!

samii [17.01.2005 20:15:57]

#

Piuhat oli kunnolla kiinni.. otin vielä irti ja laitoin "kunnolla" kiinni.

tomaattigeeni kirjoitti:

kertoo jotain keskusmuistin määrää ym.

Ei tää mun XP kerro alussa mitään. Menee niin nopeasti siihen kohtaan missä voi valita käyttäjätilin niin en ainakaan mitään kerkeä näkemään. :P

Ja XP on minulle suht uusi käyttis. Vanhempia 98..ym. oli paljon kivempi / helpompi säätää toimiviksi. :P

Minä kirjoitti:

Mutta siitä ei ole kyse olettaen että laitteet on ennen toiminu noilla asetuksilla!

Ennen toimi moitteettomasti. Oon levyjäkin tolla joskus poltellut.. oi niitä aikoja. :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta