Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Seuraava askel C++:n opiskelussa

Sivun loppuun

Dessu [08.01.2005 22:40:05]

#

Eli olen kohta lukenut ensimmäisen C++ oppaan ja nyt kaipaisin ohjeita jatkoa varten. Eli mikä opas kannattaisi seuraavaksi hankkia ja mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?

Niin ja kirja jonka luin oli muuten Suuri C++ ohjelmointi, Stephen Prata (lisätietoa http://www.dataclub.fi/product.php?&isbn­=9515011108)

Linkku [08.01.2005 22:55:34]

#

Lue http://www.nic.funet.fi/c opas/
Kun osaat (melkein) kaiken, opettele SDL ja OpenGL ja tee 3dnettiräiskintähypertehosteineen tai sitten opettele wxWidgets ja tee hyötyohjelmia.

Itse olen siinä tilanteessa etten keksi mitään järkevää tekemistä. Pitäisi opetella OpenGL ja SDL ja tehdä jotain mutta ei jaksa/löydä sopivia oppaita. Suurimmat esteet itselläni on olleet toimimattomat ohjelman/kirjastot. Kun joku ei toimi pitkänkään säätämisen jälkeen innostus loppuu.

Antti Laaksonen [08.01.2005 23:15:51]

#

Jos ohjelmoinnin perusteet alkavat olla selvillä, et varmaan tarvitse enää uusia kirjoja (samasta aiheesta). Nyt sinun pitää vain koettaa ruveta tekemään erilaisia omia ohjelmia taitojen kartuttamiseksi. Ohjelmointia nimittäin oppii kaikkein parhaiten kokeilemalla. Ja jos joku juttu ei onnistu millään omin avuin, voit kysyä tietenkin apua täältä.

Jos lukemasi kirja on käsitellyt pelkästään tekstitilassa ohjelmointia, jonkin grafiikkakirjaston opettelu voisi olla jossain vaiheessa vuorossa. Kaikki riippuu kuitenkin siitä, minkälaisia ohjelmia haluat tehdä. :)

Dessu [08.01.2005 23:16:23]

#

Vastaus tulikin mukavan nopeasti :D. Alanpas tästä tutkimaan tuota opasta. Kiitos!

Ja pitänee yrittää toteuttaa jokin niistä suuruudenhulluista projekteista kohtapuolin.

renni [09.01.2005 21:15:23]

#

Seuraavaksi kirjaksi voisi olla jotain ohjelmien suunnitteluun liittyvää. Tietorakenteet, algoritmit, suunnitteluperiaatteet yms...

Chosen [10.01.2005 19:47:24]

#

Mikähän olisi hyvä kirja liittyen tuohon ohjelmien suunnitteluun?

Touho [14.01.2005 19:21:19]

#

Jos valitset SDL:n niin hyvä opas on:

http://cone3d.gamedev.net/cgi-bin/index.pl?page=tutorials/gfxsdl/index

Olen tuolta pari kohtaa käynyt läpi.
On tosin englanniksi, mutta saa hyvin selvää.

Metabolix [14.01.2005 19:48:34]

#

No jos valitset SDL:n, lue Putkan SDL-opas. Se on suomeksi ja kattaa kaiken merkittävän.

Dessu [15.01.2005 22:25:41]

#

Juu olen lukenut molempia SDL oppaita ja molemmat näyttävät hyviltä. Enemmän pidän kylläkin cone3d:n oppaasta ja suosittelen sitä muillekkin mikäli kielitaito riittää.

jutti [17.01.2005 21:08:51]

#

Ohjelmoi jatkuvasti jotain juttuja! Jos ajattelet, että nykyiset taidot ei riitä siihen mitä haluat ohjelmoida, ne ei tule ikinä riittämään. Kun ohjelmoit, kohtaat jatkuvasti kysymyksiä, johon haet sitten vastauksia uusista oppaista. Itselläni on yksi kattava C++-opas (Päivi Hietanen, jos muistan oikein). Sen lisäksi selailen netissä pikkuopaita aina tarvittaessa.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta