Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Lähiverkko netin yli

Sivun loppuun

FrozenFire [30.12.2004 11:17:01]

#

Olen kuullut/lukenut joskus ohjelmista jotka luovat "lähiverkon" kahden/useamman koneen välille netin yli.

Nyten kun sellaista tarvis yhrään nimeä ei tuu mieleen... Voisko joku osaavaine auttaa.

(PS. linkki ois kiva)

Feel Free [30.12.2004 11:24:20]

#

Jos nämä koneet on sun kotona, siihen ei oikeastaan tarvita kuin kytkin (Biltemasta saa hyviä). Eikä tartte muuta kuin ottaa pistää jokaisestaa lähiverkkoon kuuluvasta koneesta pistää piuha kytkimeen, ja jos koneilla on Windows XP, niin asentaaksesi lähiverkon, ota Ohjauspaneelista Verkkoyhteydet ja sieltä Määritä koti- tai pienyritysverkko.

KeKimmo [30.12.2004 11:28:57]

#

Netin yli? Tarkoitetatko VPN:ää (Virtual Private Networking)?
http://www.vpnc.org/

FrozenFire [30.12.2004 15:40:55]

#

luin jostain aikaa sitte semmone ohjelma jolla vois luoda lähiverkon netin yli (virtual lan vissiin.) aattelin että ois kiva linkittää kaverin (kenties kavereiden) koneet ja pelata "lanissa" pelejä.
(kotoa löytyy kyllä kahden koneen lähiverkko.)

Blaze [30.12.2004 15:50:09]

#

No minun käsittääkseni tuo VPN on juuri sitä. Katsoitko edes?

FrozenFire [30.12.2004 15:59:22]

#

Tota ei ilmeisesti saa käyttää ilman jäseneksi liittymistä... (Ja mulla ei satu olemaan 4000$ takataskussa)

Halvemmaks tulis ostaa pari tykki konetta kotia ja pitää sit lanit (n.3000 eurolla saa ihan kivat masiinat ja ruokaa laneja varte.)

E.K.Virtanen [30.12.2004 16:01:41]

#

Nfsu2 ainakin toimii hienosti battlelanin kautta. Pitäisi toimia muutenkin varsin mallikkaasti. Mr.Google auttanee asiaa.

Blaze [30.12.2004 16:16:48]

#

Ai, FrozenFirekö oli liittymässä heti VPN Consortiumiin :P

Semmosta se on, kun ei vaivauduta miettimään lukemaansa. Jospas kokeilisit vaikka SourceForgessa hakua sanalla VPN. Löytyy taatusti ilmaista tavaraa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta