Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Littunäyttöä hankkimassa

Sivun loppuun

Tempfile [26.12.2004 23:32:33]

#

Olen tässä harkitsemassa tulevaan koneeseeni osia, ja nyt mietinnän alle sattui näyttö. Katselin Mikrobitin taannoista vertailua ja Viewtronic sekä LG vaikuttivat hyviltä, ennen kuin vilkaisin uusimpia hintoja.
Samaan hintahaarukkaan saisi jo nimittäin 19-tuumaisen litun, joten kannattaisiko ostaa ennemmin hieman huonolaatuinen 19" näyttö, vaiko ylivertainen 17"? Myöskään hinta-laatu -suhteeltaan hyvä, hieman huonompikaan 17" ei olisi harkinnan ulkopuolella, joten jos tiedätte n. 300€ littuja niin kertokaa. Muutenkin budjetti on tiukka, joten mieluiten lukisin tietoa alle 450€ menevistä näytöistä.
Katselukulman laajuuteen minulla ei ole suurempaa tarvetta, enkä ole hirveän nirso kontrastien ym. suhteenkaan. Päivitysnopeus sen sijaan saisi olla siedettävä, häntimistä en tue. DVI-liitäntä olisi hyvä olla, sillä ajattelin hankkia koneeseen myös GeForce 6800 GT:n enkä haluaisi jättää sitä käyttämättä. Tyylikkyyttä sietäisi myös löytyä, ainakin mustan pintavärin verran. Kaikki muut ominaisuudet(pystyyn kierto yms.) ovat tietysti plussaa. Kannattaako ominaisuuksia uhrata parin lisätuuman vuoksi?

Olen avoin kaikenlaisille ehdotuksille, ja jos teillä on kokemuksia asiasta, niin kertokaa ihmeessä.

Bill Keltanen [27.12.2004 08:36:50]

#

Kyllähän se kannattaa ottaa hyvälaatunen, muuten tulee niitä kuolleita pixeleitä niiq mun vanhassa näytössä. Nyt Acer AL1714, tod hyvä näyttö, hyvä kuva jne. Tää makso kai jotain 300? ja on 17". En kyl huomannu DVI:ssä ja VGA:ssa eroa..

Tempfile [27.12.2004 15:45:13]

#

Onhan niissä kai eroa ainakin sen verran, että DVI:llä ei tarvitse säätää kuvan sijaintia näytöllä?

Taidanpa kysellä samantien mielipidettä jo mietityistä koneen osista:

Näyttis: XFX Geforce 6800 GT 256Mt
Emo: MSI K8T Neo2-FIR
Prossu: AMD Athlon 64 3400+
Muistit: 2x512Mt 400MHz
Kotelo: Antec Sonata Piano
Kovo: Seagate Barracuda 7200.7(160Gt, SATA)
Opt. asema: NEC ND-3500 16x IDE DVD+/-RW Dual layer
Kaiuttimet: Logitech Z-640(5.1)
Näppis & hiiri: Logitech DiNovo Media Desktop 2.0

Mitä mieltä olette tuollaisesta kokoonpanosta? Tarkoituksena olisi saada hyvä kone video-editointiin sekä muuhun multimediatyöhön, ja pelien pelaamisenkin sietäisi onnistua. Hinnan olen yrittänyt saada pysymään 1600-1700 euron välillä, ja jos tuohon löytyisi vajaan 300€ littu, niin tavoite olisi saavutettu. Tosin vaihtamalla tuon dinovon halvempaan bluetooth-desktoppiin saattaisi jäädä varaa parempaan näyttöön, kannattaisiko vaihtokauppa?

ttuoppi [27.12.2004 15:51:39]

#

Näytöstä sen verran että minulla on ViewSonicin 17" littunäyttö jossa on 16ms vasteaika eli ei tule haamukuvaa pelikäytössäkään. On ollut älyttömän hyvä näyttö, hinta oli vuosi sitten 400e. Kuolleita pikseleitäkään ei ole kuin yksi ja sitä ei oikeastaan huomaa jos ei erikseen yritä huomata.

Muuten hyviä nuo koneen osat mutta näyttiksen vaihtaisin ATI Radeon 9600Xt (mulla) tai Radeon 9800(Xt). Kaiuttimet tietysti olisi hyvä tehdä itse (kuten minä hifistinä), mutta kyllä useimmat valmispaketitkin ovat näin hifistin korvinkin ihan ok.

Edit: Meinaan että kaiuttimet olisi hyvä koota itse valituista osista omatekoisiin koteloihin kunnon vahvistimella, en sitä että kaiuttimet pitäisi itse värkätä x)

Tempfile [27.12.2004 16:09:06]

#

Minä en ole hifistelyyn sortunut, tälläkin hetkellä kuuntelen musaa creativen halpisheadsetistä :) Radeonia en hommaa, sillä olen ensinnäkin paatunut nvidia-käyttäjä, ja toisekseen niiden linux-tuki on huonompi kuin GeForcien, ja ideana olisi asentaa gentoo dualboottailemaan xp:n kanssa.

arcatan [27.12.2004 16:14:45]

#

Tempfile kirjoitti:

Onhan niissä kai eroa ainakin sen verran, että DVI:llä ei tarvitse säätää kuvan sijaintia näytöllä?

Öö? Voiko muka littunäytöillä säätää kuvan sijaintia?

Tempfile [27.12.2004 16:46:32]

#

Ei varmaan, jos siinä on pelkästään DVI-liitäntä?

Kysynpä vielä muuten tuosta kotelosta, sattuisiko jollain olemaan sitä? Onko se niin hiljainen kuin on mainostettu? Jos nimittäin tulee joskus tarvetta jättää kone yön yli hyrräämään, niin maaseudun täyteen hiljaisuuteen tottuneena vieressä jylisevä kone häiritsee minua kyllä pahasti.

P.S: Jos jollain ei vielä ole Gmail-osoitetta, niin minulla niitä on pois jaettavaksi.

TETRIS [27.12.2004 19:30:05]

#

ViewSonicn, BenQ:n ja Samsungin littunäytöt ovat ihan hyviä. Itse omistan tuon kotelon ja kajarit. Todella hyviä hintalaatu suhteeltaan ovat.

Näyttisten linux-tuesta puheen ollen: Itse säädän juuri dual headiin näyttöjä. ATI:n kortti on alla ja ensisijaisen näytön reso ei tunnu vaihtuvan millään. Tosin distro ei tue ensisijaista näyttöä, mutta single head toimii ihan hyvin.

Tempfile [27.12.2004 20:17:31]

#

Taidan päätyä näytön valinnassa Samsungin 710T:hen. Paketin hinta näkyisi menevän päälle 1700€:n, ja olisi kiva saada siitä jotain nipistettyä pois. Tuo DiNovo on tiputettavien listalla ensimmäisenä, ja kun katsoin Mbnetin hintaseurannasta niin huomasin että siitä on kaksi mallia, "normaali" ja 2.0. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä eroa näillä malleilla on, sen lisäksi että ilman 2.0:aa oleva maksaa satkun vähemmän. Bulldog myy kumpiakin, mutta niillä ei näyttäisi olevan mitään eroa. Toisaalta, myös Logitechin Cordless Desktop for bluetooth vaikuttaisi hyvälle, ja sen hinta on samoissa lukemissa Dinovo"ei 2.0":n kanssa. Mitä sietäisi tehdä?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta