Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Ikoni sivuille

Sivun loppuun

pikkut [25.12.2004 22:56:50]

#

Okei. Yrittäisin saada sivuilleni ikonin, kuten vaikkapa (noloa tunnustaa, mutta olen joskus vieraillut ii2.org:n sivustolla) osoitteessa http://ii2.org. Eli ne kolme boksia, jotka ovat todennäköisesti selaimen osoiterivin alussa, olisi päämääräni. Tietysti tahdon eri ikonin.

En tiedä, miten saisin ikonin siihen. Olen yrittänyt katsella esim. ii2:n sourssia, mutta se ei tunnu toimivan.

<html>
<head>

<script type="text/javascript"></script>
	<link rel="shortcut icon" href="icon.ico">

sooda [25.12.2004 23:00:10]

#

Script-tageja et ainakaan tarvitse. Kummaa mun ajattelua, mutta kokeile muuttaa icon.ico -> favicon.ico (?) :D

Tempfile [25.12.2004 23:09:30]

#

Helpoiten kuvan saanee tosiaan näkymään, kun nimeää sen favicon.ico:ksi ja laittaa sen sivun juurihakemistoon. Jos se ei kuitenkaan onnistu, niin voi käyttää noita link-tageja. Tuosta linkistä puuttuu kuitenkin vielä type-parametri, sen pitäisi olla arvoltaa image/x-icon. Vikana voi olla myös tiedoston koko, onhan kuva varmasti 16*16 pikseliä?

pikkut [25.12.2004 23:18:17]

#

Okei.. En oo kyllä ihan varma. Latasin vaa netistä .ico -tiedoston. Mä en saa sitä millää ohjelmalla auki, et en saa sitä kyllä millää selville. Oisko jotaa ohjelmii?

Joo kiitos tosta neuvosta. Se ei vissii oo 16*16, koska se ei ilmesty. Se ei tuu ees linkittämällä.

Blaze [25.12.2004 23:18:56]

#

Ja varmasti ikoniformaatissa, ettei mikään uudelleennimetty jpg tai bmp?

pikkut [25.12.2004 23:21:06]

#

Iiiiiiiiiiiiiiiiihan varmasti.. Tai mistä mä tiiän. Mut sillon, kun mä latasin sen, se oli ihan varmasti .ico.

wwwapu [29.12.2004 18:16:14]

#

Ei kannata mennä kalaan, jos pakastealtaastakin löytyy. Tämän sivun koodissa löytyy...

<link rel="shortcut icon" href="https://www.ohjelmointiputka.net/favicon.ico">

Type puuttuu tästäkin, muttei ole ainoa asia, joka on "väärin".

Metabolix [29.12.2004 18:36:21]

#

Ikonin saat avattua esim. IrfanViewillä http://www.irfanview.com/ ja kun kerran olet vain ladannut ikonin netistä, niin jos se ei ole jonkin faviconina ollut, on hyvin todennäköistä, että se on 32x32 eikä 16x16.

SysRq868 [30.12.2004 10:59:28]

#

IrfanView on aivan mahtava ohjelma... ja jos suunnittelisit ihan oman ikonisi, vaikka Paintilla, 16x16 pikseliä, tallennat .bmp -muotoon, avaat IrfanViewillä, ja tallennat .ico -muotoon, toimii varmasti, ja ehkä tässä lausessa oli liian paljon pilkkuja, eikä tarpeeksi pisteitä.

pikkut kirjoitti:

Okei.. En oo kyllä ihan varma. Latasin vaa netistä .ico -tiedoston.

pikkut kirjoitti:

Iiiiiiiiiiiiiiiiihan varmasti.. Tai mistä mä tiiän.

Ikoni on kuitenkin aika paljon koriste, se ei ole välttämätön, ei todellakaan tarpeellinen, ja jos et edes tiedä, mitä formaattia jokin kuva on, suosittelisin, ettei kannattaisi ihan vielä suunnitella jotain ikoneita...

Meitsi [30.12.2004 17:36:39]

#

Lataa IconArt, se on hyvä ja ilmanen...

pikkut [31.12.2004 18:19:42]

#

Toimii. Kiitos neuvoista. :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta