Minulla on tässä pienoinen ongelma, jossa on varmasti hyvinkin yksinkertainen ratkaisu:
Olen korvannut framet sivuillani php:n include:lla. Eli on kaksi "kehystä", menu.php ja news.php.
Minkä arvon annan target-attribuutille? vain news.php:n pitäisi vaihtua toiseksi sivuksi.
Tuli vähän sillisalaattia, mutta menköön. Olen aika aloittelija näiden kanssa, joten älkää viitsikö lannistaa.
Targettia et enää tarvi mihinkään.
Paras ratkaisu on, että teet tuollaisia news.php:eitä ja PHP:llä includeat niihin nuo valikot ja teet ihan tavallisen linkin siihen news.php:en.
Lisää ensin frame-tagiin attribuutti name (tyyliin <frame name="news" ... >)
Sitten pistät targetin arvoksi tuon news.
ville-v kirjoitti:
Lisää ensin frame-tagiin attribuutti name (tyyliin <frame name="news" ... >)
Sitten pistät targetin arvoksi tuon news.
Eh eh... Eikös tässä nyt ollut kyse siitä, että kehykset on heitetty suohon ja korvattu php:n includella, jolloin tuo Blazen vastaus on ratkaisu ongelmaan.
Korjaantuiko ongelma? En kyllä tiedä, mitä muut selittivät, mutta tiedän ainakin yhden tavan. En kuitenkaan käy sekoamaan tähän juttuun, jos homma jo pelittää. :)
Ja jos jossakin kohtaa tarttee vaihtaa sivua kehyksen omaisesti, niin if-lause on siihen otollinen
Esim:
Kyllä onnistui. Onnistui hyvinkin helposti, kun laittoi Blazen
ohjeiden mukaan. Välillä yksinkertaisinkin asia voi tuntua vaikealta.
Pikkut, kerro ihmeessä. Monta vinkkiä on aina parempi, kuin yksi.
No täällä sen jo kerroinkin suunnilleen. Eli tätä voit ehkä soveltaa: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/7427-html-taulukon-soluun-sivu
Eli toi on html-toteutus asiasta. Toimii itselläni aivan mainiosti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.