Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tietokoneen logit

Sivun loppuun

AdeRide [11.12.2004 19:28:28]

#

Missä sijaitsevat tietokoneen logitiedostot ja miten ne saa avattua ja miten niitä saa muokattua?

esim. Ne logi tiedostot, jotka näyttävät millon koneeseen on yhdistetty.

Ja kun osa niistä on niin älyttömän epäselviä niin miten ne saa ihan silmälle mielyttäväksi?

sooda [11.12.2004 19:36:41]

#

Tosta nyt ei ota mitään selvää. Tarkennas vähän :)

arcatan [11.12.2004 19:43:41]

#

AdeRide kirjoitti:

Missä sijaitsevat tietokoneen logitiedostot ja miten ne saa avattua ja miten niitä saa muokattua?

Hmm.. jos Linuxia tai muita *NIX-variantteja käytät, ni kannattaa mulkoilla /var/log-hakemistoon. Avaus ja muokkaus perinteisesti, tosin ainakin muokkaus roottina. En tosin ymmärrä miksi kukaan haluaisi niitä muokata, mutta omapa on ongelmasi. Mutta kyllä ne ihan ihmisen luettavia tahtovat olla.

Windows-maailma on sitten asia erikseen. XP:llä voi tutkia Ohjauspaneelin Valvontatyökaluista kohtaa Tapahtumien valvonta. En tiedä, kuinka paljon noista on hyötyä.

edit: ai niin, tietokoneesen yhdistämisen logit ovat Windowsin puolella enemmänkin palomuurin juttu, mikä tietysti vaihtelee ohjelma- ja asetus-kohtaisesti. Keksin jopa syynkin miksi haluat muokata niitä. Aiot tietenkin murtautua johonkin tietojärjestelmään ja peittää jälkesi tuhoamalla lokit.

AdeRide [11.12.2004 20:02:38]

#

Tuosta ei itse asiassa ole mitään hyötyä, että minä tuhoan ne logit, sillä sinne jää myös jälki, kun yhteys suljetaan, joten minun pitäisi kirjoittaa ohjelma, joka poistaa logit sitten, kun se yhteys on suljettu.

Jos oon murtautumassa jonnekin.

Blaze [11.12.2004 20:08:51]

#

Unohit vastata siihen tärkeimpään: mitä sää nyt oot yrittämässä tehä?

AdeRide [11.12.2004 20:12:43]

#

en mitään, en kerrassaan mitään. Tarvitsen vain noi tiedot.

Blaze [11.12.2004 22:02:42]

#

No kerro sitte, mikä käyttis sulla on, ja mitä tietoa tarkalleen tarvit.

Ja kun tässä ei kerran ole kyse C, C++ tai Pascal-ohjelmoinnista, siirrän tämän oikeammalle alueelle.

janux [14.12.2004 22:54:13]

#

logejen sijaintia ei tosiaankaa voi yleistää. Kyse on niin monesta asiasta kuten: mikä käyttis/mitä softia käytössä jne jne. "Jos oon murtautumassa jonnekin." <- jos jättäsit moiset osaaville?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta