Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: RC-tiedostojen muokkaaminen

Sivun loppuun

Linkku [06.12.2004 14:45:34]

#

Eli millä (ilmaisella) ohjelmalla voisi muokata .rc tiedostoja. Eli pitäisi saada ohjelmaan hianot ikkunat. Ennen Dev-C++:n mukana tuli ohjelma mutta ei tule enää?

Metabolix [06.12.2004 15:02:08]

#

Eikös rc ole Resource Script? Kyllä sitä voi ihan Notepadilla muokata, mutta en nyt ymmärrä, mitä tekemistä sillä on ikkunan hienouden kanssa.

Linkku [06.12.2004 15:06:12]

#

Kun siihen rc tiedostoon määritetään kaikki ikkunat(esim. http://members.net-tech.com.au/alaneb/main_dialog.html) niin voisi ihan wysiwygillä pistää ne jutut siihen.

Metabolix [06.12.2004 15:14:45]

#

Niin, nuo... Mutta en edelleenkään ymmärrä tätä ikkunan "hianoutta". Samoja tylsiä nappuloitahan tuonnekin tulee. Joka tapauksessa, itse viimeistelin About-boksini ihan tekstieditorilla, koska ainakaan VC++:n Dialog Editorilla en saanut haluamaani asettelua.

Kun on noinkin hyvä esimerkki koodin sisällöstä, niin tuolta pohjalta kyllä pitäisi jo onnistua editoinnin.

Linkku [06.12.2004 15:20:07]

#

Miksi pitää ruveta jauhamaan paskaa (anteeksi)? Miksi et voi vaan sanoa ohjelmaa jolla niitä voi muokata? En edes osaa muokata niitä tekstieditorilla.

Metabolix [06.12.2004 16:03:33]

#

Onko tämä paskanjauhamista? Tässä pikaisen Googlettamisen tuottama kattavan oloinen tutoriaali RC:n editoinnista tekstieditorilla: http://www.softlookup.com/tutorial/vc /vcu10fi.asp

Linkku [06.12.2004 16:07:48]

#

Edelleenkään en halua editoida sitä tekstieditorilla.

Koipio-ohjelma [06.12.2004 17:32:54]

#

.rc tiedostoja pystyy editoimaan ihan tavallisella Dev-Cpp:llä. Ja jos ei pysty niin mitä minä sitten olen tehnyt .rc tiedostoilleni...

File->New->Resource file, noin saa tehtyä uuden resource filun. Avaaminen hoituu File->Open ja haet tidoston jota haluat editoida.

Noin se ainakin minun mielestä hoituu Devillä. En viiti tarkistaa kun on niin monta ohjelmaa käynnissä ja vanha kone alla niin...

Metabolix [06.12.2004 18:36:27]

#

Ja näyttäisi ainakin minulla aukeavan Devissä (4.9.9.0) ihan tekstinä.

Meitsi [06.12.2004 20:08:08]

#

Ahaa, Linkku haluaa editoida niinkuin VB:ssä että komponentteja Drag'n'dropataan "formille" jolloin näkee kokoajan miltä ikkuna näyttää... En kyllä tiedä mitään tuollaista ohjelmaa, tietäisikö google?

Koipio-ohjelma [06.12.2004 20:37:44]

#

Eikös sellainen tule Visual C++:n mukana?
Se kylläkin(ainakin mitä minä olen kuullut) on aika virhe altis ja että manuaalinen editointi on tavallista hankalampaa?
Siis, että se pitää etsiä jostain valikkojen syövereistä tai jotain...
No, en ole kokeillut kyseistä softaa joten en sano mitään varmaksi, mutta näin olen kuullut...

Metabolix [06.12.2004 20:51:57]

#

Kyllähän se VC++:n mukana tulee, ja ihan hyvin toimiikin, siinä missä muutkin (jos muita on), mutta kaikilla ei VC++:aa ole.

thefox [07.12.2004 10:39:05]

#

Visual C++:n mukana tulee hyvä resurssieditori. Muita graafisia editoreita ovat mm. Resource Hacker, joka ei taida tosin osata muokata .rc-tiedostoja, ainoastaan binääriresursseja (.res). Borlandin vanha Resource Workshop voi myös osoittautua käyttökelpoiseksi. Symantec:lta löytyy softa nimeltään ResourceStudio, sekin tosin melko vanha.

Edit: löytyi vielä yksi ehdokas, SiComponents Resource Builder

Linkku [07.12.2004 14:38:07]

#

Kiitos fawkz.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta