Tulin tässä ihmetelleekseni että onko visual basickillä mahdollistä tehdä windowsista ulos loggaus komentoa jotain kirjastoa hyväksi käyttäen?
Tuo onnistuu ihan pelkällä apillakin.. löytyy koodivinkeistä.
tuo koodi vinkki ei käy minulle enkä onnistunnut tekemään sitä toimivaksi... tein serverin ja clientin serveri kun lähettää komennon "KIRJAUDU" niin clientin koneen pitäisi kirjautua ulos... ja kun lähettää "REBOOT" niin käynnistää koneen uudelleen... ja vielä lähettää "SAMMUTA" niin kone sammuisi olisiko ideoita miten voisin toteuttaa tämän?
Cc kirjoitti:
tuo koodi vinkki ei käy minulle
Miksei muka?
Cc kirjoitti:
enkä onnistunnut tekemään sitä toimivaksi...
No et vaan osaa :)
No myönnetään, NT-Windowseilla tuo sammuttaminen on vähän tuota monimutkaisempaa, siihen kun pitää kysyä ensin käyttikseltä lupa. Lisää aiheesta esim. http://www.mentalis.org/apilist/ExitWindowsEx.
no yks ainaki on sellanen että käynnistät system32 kansiossa olevan logoff.exen eli shell ("c:\windows\system32\logoff.exe)
Kiitos tesmu vinkistä, sain toimimaan.
Cc, mistä löysit noi "KIRJAUDU", "REBOOT" ja "SAMMUTA" .. koodit? .. ton kirjautumis jutun tiän jo ... mut noihi muihin en oo löytäny täält ainkaa mitää mikä toimis mulla (xp) :| .. ( tai no tohon sammutus juttuun löysin sen et se oottaa eka 60sec ja sit sammuttaaa ... mut jos ois sellast mikä sammuttas heti..:)
Miksei voi ajaa suoraan "shutdown -l", "shutdown -s -t <time>" ja "shutdown -r" komentoja clientin päässä? Lisätietoja komennolla "shutdown -?".
nii.. tuleeko tohon <time> kohalle se aika minkä se ootta ennen sammutusta? :)
Tulee, kuten olisit itsekin voinut tarkistaa. :)
noissa shutdown -s jne jutuissa on mahdollisuus peruuttaa se shutdowni tai reboottaus jne
CoDeR C:\Windows\system32 kansiosta lyötyy exet sissään kirjautumiseen, sammuttamiseen, ulos kirjautumiseen... reboottausta en ole viellä löytännyt.. (Sammutus = Shutdown.exe, ulos kirjautuminen = logoff.exe)
shutdown /r
shutdown /? kertoo lisää switchejä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.