Minä haluaisin tietää, miten saa Jonkun post komennolla lähetetyn tiedon saa muuttujaksi? Onko se tyyliin
$nimi = $_POST['nimi']; $email = $_POST['email']; $viesti = $_POST['viesti'];
Et vaivautunut kokeilemaan? Ja tarkoittanet varmaankin post-metodia. No kuitenkin, juuri noinhan se toimii.
Halusin vain tarkistaa. Entä jos on vaikka muuttuja jonka nimi on halo ja se sisältää vaikka 123 niin miten sen pystyy muuttamaan vaikka <>123<> lennosta, niin, että jos se muuttuja vaihtuu niin se silti toimisi.
Selitä selkeämmin. Jos nyt oikein ymmärsin, niin halusit PHP-skriptillä muuttaa sivua, joka on jo ladattu keneelle. Ei onnistu, koska PHP suoritetaan jo palvelimella ja käyttäjälle lähetetään vain valmis (html-)sivu
Siis jos on vaikka
$abc == "123"
print $abc
ja tarkoitus olisi saada se tulostamaan <123>
Siis haetä tätä(?):
<?php $abc = '<abc>'; echo $abc; // <abc> ?>
edit: joku ehti ensin
Entä miten pystyy lukemaan sen abc muuttujan joka todellisuudessa on <123> hallo.txt:stä ladattua muuttujaksi cba jonka arvo on 123
Opettele itse ohjemoimaan, Putkan opassarja auttaa varmasti. Jatka siitä sitten PHP:n manuskaan.
Kysymys jäi minulle hieman hämäräksi, mutta tekaisin nopeasti ajan kuluksi jonkinnäköinsen pätkän. Eri asia on, että mitä tarkoitit ja millaiseen käyttöön(harjoitus?) tämä tulee. Jos <123> ei ole vakio, substr:ää ei kannata käyttää.
<?php #Avataan filu $file = fopen("hallo.txt", "w"); $abc = '<123>>'; #Kirjoitetaan fwrite($file, $abc); #Suljetaan filu fclose($file); #Muuttuja cba on tiedoston hallo.txt sisältö #mutta vain se osa, joka on neljännestä kirjaimesta kolme eteenpäin, eli 123 $cba = substr(file_get_contents("hallo.txt"),4,3); #Tulostetaan lopuksi echo $cba; ?>
EDIT: Ja tämä koodi jättää siis optimoimisen varaa. Parantele itse :)
Tämä on vain nopea hutaisu, ettei kellekään jää epäselväksi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.