Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Useampi yhteys palvelimeen

Sivun loppuun

CoDeR [29.11.2004 14:28:33]

#

niin siis teen tässä omaa chattii ja nyt pitäs sit saada se käymään monelle .. siis monata clienttii pystys yhditää servuun. tässä on tää: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24147-vb6-tcp-ip-keskustelu-monelle
... mutta toi on vähän väärän lainen (ja monimutkanen) mun tarpeisiin ... joten oiskohan helpompaa tapaa siihen että ne kaikki clientit vois olla yhteydessä servuun yhtäaikaa?
(en tarvii mitään niitä muita roippeita kuten viestin lähetys, vaan ton mitä tossa mainitsin)

Gaxx [29.11.2004 15:16:22]

#

Idea on siinä, että jokaiselle yhteydelle on (serverin winsockilla) oma indexi eli jokainen yhteys otetaan vastaan eri indexiin. En osaa nyt yhtäkkiä paremmin selittää.

CoDeR [29.11.2004 15:36:44]

#

hmm.. miten mä sit saisin luotuu jokaselle yhteydelle eri indexin? :|

Gaxx [29.11.2004 15:47:39]

#

Lainaus vinkistä:

Private Sub ws_ConnectionRequest(Index As Integer, ByVal requestID As Long)

ws(Index).Close 'suljetaan se, kuuntelutilassa ei voida ottaa yhteyksiä
    DoEvents 'ja annetaan sen sulkeutua
    ws(Index).Accept requestID ' otetaan yhteys
    Load ws(ws.Count)  'tehdään uusi wössi (taikuutta!)
    ws(ws.UBound).LocalPort = portti.Text 'setataan sen portti
    ws(ws.UBound).Listen 'ja kuunnellaan sillä
    MsgBox "Oho, mehän ollaan ihan julkkiksia! Sokettiin #" & Index & _
    " yhdistää joku pälli id:llä " & requestID & " .", vbInformation, "Wössi-Inhvo"
    servutieto.Caption = "Soketteja yht. " & ws.Count

End Sub

Tossa se on ihan suoraan. Oli mulla itelläniki hiukan vaikeuksia ymmärtää kokonaisuutta kerralla, mutta kun katoin yhtä kohtaa kerrallaan niin jo rupesin tajuamaan.

CoDeR [30.11.2004 08:17:32]

#

joo.. voisin kokeilla ku pääsen himaan täält koulust xD
... tosiaanki tost koodist ei oikee ota selvää ja noi kommentit sun muut on ah niin selvät :D:D:D .... no pitää koittaa väsää jotai.

sooda [01.12.2004 19:49:49]

#

Päh.. Tekisin vb-winsock-oppaan heti jos aikaa löytyisi :D
CoDeR: selkeitä ne on! :D Ja kysy vaikka meilillä multa sitten tarkemmin se mitä jäi epäselväksi. Tai tässä ihan sama mulle mutta ettei tulis hirveen pitkä tästä ja sillai...

CoDeR [02.12.2004 14:28:38]

#

no onhan noi ihan :D .. paitsi kommentit ja muuttujien nimet :D

sooda [02.12.2004 15:24:49]

#

No mun kommentit ja muuttujat nyt on parhaita =) Sooda-laatua :D Pitäähän ohjelmoinnin olla rentoa ;P

Niin ja en jaksa miettiä variaapeleille parempia nimiä niin ne on niitä mitä ekana tulee mieleen. :)

CoDeR [02.12.2004 16:14:40]

#

:D:D ... mitä tohon nyt sanos :D

CoDeR [05.12.2004 02:12:41]

#

tässä vielä tuli mieleen että tossa mun ohjelmassa on se DataArrival tapahtuma.. niin eikö sen pitäisi toimia että jos siihen kirjottaa:
If msg(muuttuja johon tallennetaan saatu tieto)= "viesti" then
MsgBox "moi"
End If
... niin ilmestyy msg box (siihen serveri ohjelman päälle siis) .... ja sit kun annan clientistä tolle serverille komennon "viesti" niin sinne päähän pitäisi ilmestyä msgboxi.... eipä vaan ilmesty :(:(:( ... ?

Cc [05.12.2004 05:11:49]

#

CoDeR jos haluat voin luovuttaa oman projektini sinulle

ZcMander [05.12.2004 10:07:42]

#

Sooda: Ainakin minulle lähetit mainion winsock oppaan. Niin no ei siinä tainnut olla kommentteja, mutta kylläse minusta niin yksikertaista oli, että siihen ei tarttenut muten paneutua, toisin kuin sen monen juttelu höskä. Sillä sai ajan kulumaan...

CoDeR [05.12.2004 10:28:45]

#

ok Cc ... pist tulloo: widel89@suomi24.fi ...

edit: niin no... tai tai sit tohon sk3l3t0niin ... sama se mulle :D

sooda [05.12.2004 12:01:55]

#

Zcmander: tais olla aikoja sitten. Ite en ainakaan muista :D Mimmoinen se oli?

Cc [05.12.2004 12:33:23]

#

CoDeR laitoin tulemaan

CoDeR [07.12.2004 08:29:13]

#

joo kiitos! ... toi on vaan (ainakin noin ulkosin puolin) aika hiton monimutkanen mun aivoille mut pitää nyt tutustuu siihen. :D ... ja sellasta vielä kerran kun mulla se ei toimi vaikka sen periaatteessa pitäis. Tämä:

Private Sub Winsock1_DataArrival(Index As Integer, ByVal bytesTotal As Long)

Dim msg as String
Winsock1.GetData msg

' vaihtoehto 1
 If msg = "lopeta" Then
  End
 End If

' vaihtoehto 2
 Select  Case msg

Case msg = "lopeta"
  End

End Select

End Sub

...niin mitä mä teen väärin?
kokeilin tota kyllä sillain että se avais cd aseman (mutta ei toiminu sekään :) mutta laitoin nyt tähän tän ku se oli lyhyempi... sen ei pitäs vaikuttaa ku mul on tavallinen ja dvd asema ni en keksi mitään.. se ei siis vaan avaa sitä cd-asemaa..

sooda [07.12.2004 10:09:56]

#

Ainakin sisennät väärin :D No ei, toi näyttää vaan rumalta. Case-lauseke ei mene noin. Oikea on Case "lopeta". Ja katso että sendit oikein sillä toisella.

Antti [07.12.2004 22:31:35]

#

Pojat - msdn on edelleen olemassa: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon98/html/vbconusingwinsockcontrol.asp

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta