Onko mitenkään mahdollista lähettää kuva toiselle koneelle
Winsock:lla? Jos pystyy niin osaisiko joku neuvoa?
Osaan muodostaa TCP yhteyden koneitten välille mutta kuvan lähetystä ja vastaanottamista en osaa. Myös UDP:llä osaan lähettää viestejä koneitten välillä mutta kuvan siirto ei onnistu, niin ei onnistu. Ohjelmointi kielenä oli siis vb6
No joo. Saveta kuva tiedostoon ja avaa tiedosto ja nappaa sieltä osia kerrallaan ja sendi ne toiselle koneelle joka sitten laittaa ne filuun ja lataa sen filun sitten kuvaksi :)
No ekaks varmaan vastaan ottavalle clientille olis hyvä kertoo et minkä tyyppistä dataa ollaan lähettämässä. Jonka jälkeen kerrot clientille tiedoston nimen ja koon ja sit pistät filen meneen. Nyt clientin pitäis vielä ymmärtää et: Ok. nyt tulee tiedosto, jonka nimi on X ja koko xxxxxbytes. ja sit vaan ottaa vastaan koon verran tavuja ja tallentaa ne tiedoston nimellä...
jos nyt onnistuin kertoon tän ymmärrettävästi.
Osaisitko yhtään neuvoa miten saan tiedostosta napattua tavun kerrallaan?
Eikös Winsocilla voi lähettää suoraan ihan minkälaista dataa tahansa...
Lähetä ekaksi paketti jossa kerrot että on kuvadataa tulossa. Sitten vaan lataat kuvan tiedostosta LoadImage:lla stdimage muuttujaan ja lähetät sen.
Henu: tavua kerrallaan ei kannata mutta osissa.
Esim tämä nappaa kilotavun pätkissä.
Dim tieto As String * 1024 Open filu For Binary As #1 Do Until Eof(1) Get #1, , tieto Loop
Ton lisäksi kannattaa sitten kattoa paljonko viimiseen tietoon tulee ettei siitä filusta minne laitetaan tiedot tuu liian iso.
Ja meitsi, noin se ei toimi koska tulee virhe että ei voi vastaanottaa tietoa kun ei tiedetä minkä tyyppinen tieto on. Olen kokeillut liian monta kertaa.
lainaus:
Ja meitsi, noin se ei toimi koska tulee virhe että ei voi vastaanottaa tietoa kun ei tiedetä minkä tyyppinen tieto on. Olen kokeillut liian monta kertaa.
Jaa... Olin koulussa joten en voinut testata... Arvelin että toimis...
Kiitos kaikille avusta!Sain vihdoinkin sen toimimaan!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.