Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Starforce

Sivun loppuun

CrashCrow [23.11.2004 21:28:27]

#

mitäs ootte mieltä tosta uudesta starforce suojaus tekniikasta. onko laillista, eikö suomessa ainakin ole ihan laillista ottaa esim. varmuuskopioita omaan käyttöön.

ps. koskakohan joku keksii miten ohjelma kierretään kokonaan??

Blaze [23.11.2004 22:18:36]

#

En oo kuullukkaan, mutta perseestä se kaiketi on, kuten kaikki muutkin kopio"suojaukset". Ei niistä ole haittaa kuin laillisille käyttäjille.

Heikki [23.11.2004 22:24:15]

#

Suomessa saa ottaa mediatallenteesta kopion omaan ja lähipiirin käyttöön. Tämä lakipykälä ei kuitenkaan koske tietokoneohjelmia.

Käsittääkseni monien pelien/ohjelmien lisenssiehdoissa (ikinä en ole mitään kokonaan lukenut, mutta olen kuullut) suojausten kiertäminen, tai jopa tuotteen varmuuskopiointi kielletään. Nämä ovat kuitenkin käsittääkseni hieman ristiriidassa jonkun lakipykälän kanssa, joten eiköhän varmuuskopiointi ole sallittua.

Eikä siitä sinua käräjille viedä!


"Minkä ihminen on tehnyt, sen ihminen voi murtaa", olisiko ollut Kevin Mithnich (tms, mitense sukunimi meni :D). Eli kai siihen jokin murto-ohjelma löytyy...

Metabolix [23.11.2004 22:37:51]

#

Minkä tahansa voi tavalla tai toisella kiertää. Suora kopiointi sisällöstä välittämättä on tapa kiertää mikä tahansa polttosuojaus. Jos olisi kiinnostusta, voisi ihan itse ruveta DOSissa vääntämään C:llä ja Assemblyllä omaa ajuria CD-asemalle ja väsätä ohjelman, joka lukee ja polttaa ihan koko levyn reunoihin asti. En koskaan saanut toimivasti poltettua Settlers III:tä, jonka suojauksen perusta oli se, että muka 20Mb tiedostosta oli oikeasti olemassa vain 9Mb. Peli tarkisti alussa, että tiedoston koko on merkitty oikein, mutta ilmeisesti samalla tarkistettiin myös sisällön puute. Senkin olisi saanut poltettua, jos olisi ollut jokin raa'an kopion ottava ohjelma.

CD-keyt ja muut ovat taas asia erikseen.

Blaze [23.11.2004 22:43:18]

#

Heikki kirjoitti:

Kevin Mithnich

Mitchnick.

Ja samoilla linjoilla minäkin, vielä on näkemättä murtamaton kopiosuojaus.

Tempfile [23.11.2004 22:53:13]

#

Se on kyllä Kevin Mitnick, voi tarkistaa Googlella jos huvittaa.

Blaze [23.11.2004 23:07:10]

#

Pah :P

CrashCrow [24.11.2004 22:44:05]

#

ootteko kuullut esim. sellasesta pelistä kun GTR tullut juuri saksassa ja käyttää kyseistä teknologiaa. lähes murtamaton, kukaan ei ole vielä keksinyt kunnon crakciä.
saa toimimaan ainoastaan jos revit jokasen cd/dvd aseman ide kaapelin irti ja säädät jotain rekisteristä, sekä jokasella pelin kopiolla on yksilöllinen cdkey. Ja lopuks viel et joka ikinen tiedosto on kryptattu niin per****sti. ootte aika neroja jos sellasen väännätte ettää toimii ilman johtojen repimistä.

ps. ei ole hyötyä virtuaali asemista tai esim. imagesta.

tosi kummallinen.

msdos464 [25.11.2004 12:13:24]

#

CD levylle se peli joudutaan kuitenkin tallentamaan, ja se data
pitää pystyä lukemaan. En siis näe mitään estettä etteikö sitä
dataa pystyisi lukemaan ja kopioimaan toidelle cd:lle.

:)

Masfonos [25.11.2004 16:55:14]

#

Ei voi, koska StarForcen salainen avain kirjoitetaan suoraan alkuperäiseen levyyn (ei mikään tiedosto).

Jos poltat tiedostot toiselle levylle, Starforce etsii sitä avainta sieltä uudelta levyltä, mitä tietenkään ei löydä.

Ja tämä kaikki tapahtuu hyvin alhaisella ajuritasolla. Lisäksi mutkia matkaan tuottaa se, että Starforcella on täysin oma komentokanta eli periaatteessa koko suojaus toimii virtuaalikoneen kautta.

Ainoa keino minkä minä näen Starforcen murtamiseen on käydä koko koodi läpi etsien kaikki opcodet tietoon ja katsoa mitä se tekee.

Hyvin vaikeaa ja aikaa viepää, mutta silti mahdollista.
Joku asialle omistaunut hakkeri (käytän sanan alkuperäistä merkitystä) kyllä sen murtaa.

CrashCrow [25.11.2004 23:13:00]

#

juuri tätä meinasin niinkuin "Masfonos" sanoi...
siinä on jollekkin todella suuri projekti...

Metabolix [25.11.2004 23:22:35]

#

Kyllä se silti toimisi levyn raa'alla kopioinnilla. Siis aivan oikealla kopioinnilla välittämättä siitä, onko levyllä jotakin vai ei. En usko, että peli voisi määrätä, mihin fyysiseen kohtaan CD-asema lukulaserin kohdistaa. Jos se on tavu nro. X, niin tavuun numero X se myös kohdistetaan tavun fyysisestä sijainnista riippumatta, ja oikealla tavalla kopioidusta levystä löytyy tuosta kohti juuri sitä, mitä pitääkin. Siihen ei ole fyysistä estettä. En vain ole koskaan törmännyt ohjelmaan, jolla kyseisen kopion voisi tehdä.

Masfonos [26.11.2004 00:15:58]

#

Levyn täydellinen kopiointi kyllä toimisi, mutta ongelma on juuri siinä ettei niitä täydellisiä kopiota saada.

Silloinhan kenelläkään ei olisi tätä Starforce ongelmaa.

Mutta kuten sanoin, se on vain ajan kysymys kunnes joku on jaksanut purkaa koko Starforcen ja keksinyt purkajan joka toimii kaikissa Starforceissa.

msdos464 [26.11.2004 07:54:32]

#

Masfonos kirjoitti:

...ettei niitä täydellisiä kopiota saada.

1. lue bitti kohdasta 0
2. tallenna se
3. lue bitti kohdasta 1
4. tallenna se
...
jne.

eikö ole helppoa lukea yksittäisiä bittejä järjestyksessä?

Metabolix [26.11.2004 17:52:13]

#

Veikkaisin, että helpompaa olisi lukea tavu/kaksi/neljä kerrallaan. CloneCD:n uusin versio saa näköjään ainakin joitakin kopioita aikaan, joten sillä kannattanee kokeilla. Sen "Protected Game CD"-ominaisuus on juuri tätä varten.

Masfonos [26.11.2004 17:57:39]

#

Olisi pitänyt tarkentaa jo aikaisempaan viestiin.

Starforce tarkistaa levyn fyysisiin parametreihin, ei varsinaisiin bitteihin levyllä. Joten jos haluat täydellisen kopion pitää levystä tehdä ihan fyysinen klooni.

msdos464 [28.11.2004 14:19:51]

#

Miksi ei voisi vain crackata sitä osaa pelistä joka tarkistaa
onko cd oikea?

Masfonos [28.11.2004 17:58:05]

#

Voisi, mutta kyseessä on vain harvinaisen hankala koodi. Kyllä ne venäläiset osaa koodata :)

Eipä ole moneen Starforce 3.x suojattuun peliin ilmestynyt (minun tietääkseni) toimivaa crackia.

Kyllä jokaisesta releasesta saadaan tehtyä jonkin sortin .ISO mutta siinä kestää aina sen jonkin aikaa ennen kuin joku on jaksanut purkaa sen. Ei vielä ainakaan ole tehty 'The Ultimate Starforce Remover' ohjelmaa. Ja sitähän pelien tekijät/myyjät juuri haluavat. Sen pari kuukautta jonka aikana peliä myydään eniten.

edit: Versio numero
edit2: Lisää tekstiä


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta