Olisi kyllä kiva lueskella jonkun gurun fawkzin tai HtH:n (piilomainontaa ;D) tekemää C++ opasta. JOS jollakin aikaa riittäisi ja tietäisi että on pätevä kirjoittamaan oppaan niin mikäs siinä? Minä ainakin odotan innolla...KIITOS =)
C++ on liian laaja. Ehkäpä se pitäs jakaa osiin?
Niinhän se tieten on. Kunhan vaan jotain ilmestyy, niin hyvä =)
Itseäni ei ko. kaltaisen oppaan kirjoittaminen, anteeksi nyt vain, oikein kiinnosta. Aika ei riitä.
Mutta toivottavasti joku vaivautuu... ;)
Mähän voisin tehdä vähän perusteita (siis.. c++:ssa on vain muutamia laajoja uusia ominaisuuksia, siksi se voisi olla samassa c:nkin opiskeluun =) c++:sta, sen luokista ja muusta... eipä ole muutakaan tekemistä..
Siitä vaan sitte väsäämään, tsemppiä. :)
Mitkä C++:san ominaisuudet teitä kiinnostaisi? Antakaa omia mielipiteitänne miltä osa-alueilta haluaisitte oppaita taikka esimerkkejä?
Noh, se alkaisi ihan perusteista ja päättyisi siihen mihin kirjoittajankin taidot päättyvät. Yhtä iso tutoa ei tervitse tehdä, kun niitä voi tehdä ihan rauhassa osissakin...
Tsemppiä :)
niin, just että c++ on prkleen (jos näin karkean lyhennetty sana sopii) laaja kieli malleineen ja luokkineen, että lähinnä voisi itse c++:n alkeet, jotka ovat melkein samat kuin c:ssä, sekä sitten luokkien alkeet, sekä uudet tiedostovirrat/stringit/vektorit/ym, stl:n uudet luokat
jos mä rupeaisin tekeen sitä, kunnioitusta minulle !O
- ehee, mä rupeen nyt tekemään sitä, valmista noin 2004 :)
Jom, eli mä jaan sen osiin, ekaks tulee nämä perusasiat, sitten seuraavassa osassa kehittyneemmät hommat ja funktiot, viimesessä luokat ja muut. Kelpaako?
No totta hemmetissä kelpaa :)
Kelpaa toki mutta oppaan kirjoittaminen on hidasta hommaa, varsinkin jos asiat selittää kunnolla :)
Juu... kannattaisi tutkia kirjoitettuja manuaaleja aiheesta ja kirjoittaa sen jälkeen vasta. C++:sta on olemassa pilvin pimein manuaaleja, mutta harvat niistä on todella hyviä.
Paras olisi jakaa kirjoitettavat aiheet pieniin osioihin kiinnostuneiden kesken, jonka sitten yksi asiasta riittävästi perillä oleva hyväksyy ennen julkaisua.
No, mä yritän tehhä jotain... kun on näitä muitakin velvollisuuksia.. mutta kun..
Eikös se ole tärkeintä, että meillä putkassa on oma c++-tuto. Se on cool homma. Ehheeh
Jep, onnee vaan :)
Se ei ole "cool homma" jos opas on todella huono, täynnä kielioppi- ja asiavirheitä. Onnea matkaan vaan, toivottavasti saat jotain aikaan :)
Tuota.. tässä kävi paha kämmi tiedostojen käsittelystä. Jossain vaiheessa minun oma tekemä temppifilujen poistaja poisti juuri puoliksi kirjoittamani oppaan (olin noin abaut 30-40 kt kohdalla) ja kaatui. Backupeista löytyy ekana päivänä tehtyä matskua (noin 3,7 kt) valitettavasti oppaan kirjoittamisinto hävisi siinä vaiheessa. Yhyy.. :( joku muu tehköön.. olen jo tarpeeksi käpynä :((
Oletko kokeillu tiedoston palautus softilla palauttaa sitä..
Ja mehän emme epäile mitään. :)
Yritin, mutta ei se onnistunut. Yhyy :( suruvalitteluni kaikille c++:n oppimista haluaville. Mun pitää kokeilla vielä yhtä ohjelmaa.
lainaus:
Ja mehän emme epäile mitään. :)
Yhyy! Kaikki ovat kohta minua vastaan! Ei käy! Buuh! Mutta, elämä jatkuu, (sniif)
Noh.. käväisin tuossa tuolla www.cppopas.cjb.net :issä ja huomasin että sitä on päivitetty sitten viime näkemän.
Nyt se on jo niin laaja että oksat pois :) Käyttäkää sitä, hyvät ihmiset. Uusiille massiivisille suomenkielisille oppaille tuskin tarvetta juuri nyt :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.