Onko kellään tietämystä (itse olen vasta Linux-aloittelija), että miten pystyn asentamaan vanhaan RedHat jakelupakettiin(en nyt muista versiota) äänet? Koneessa on Opti933 äänipiiri... Kyseessä on kuitenkin erittäin vanha jakelupaketti kun siinä tulee mukana KDE1.0...
Jaa enpä tiedä miten voit äänet asentaa, muta kortin ajurit löytyvät varmaankin valmistajan sivuilta.. tai jos ei niin googleta. Suosittelisin myös päivittämään koko järjestelmän.
Onkohan siinä sinun versiossa setup- niminen ohjelma, jolla voi konfiguroida erinäisiä laitteita?
kokeile root tunnuksilla shellissä.
kyllä setup ja sndconfig löytyy, mutta ei tue äänikorttiani, ehkä opensound auttaa, löysin googlesta, en vain tiedä miten saan asennettua sen...
Hanki uudempi distro, tukee todennäköisesti äänikorttiasi suoraan.
Joo kuten Blaze sanoi, asenna vaikka Fedora Core 2, se on helppokäyttönen ja tukee laitteistoa laajalti. Sulla taitaa olla joku 90-luvun aikanen distro, jos siinä on KDE:n ykkösversio ;)
Ei kannata kun Fedora core 3 tulee olikose Marraskuun 6:s päivä. Lisäksi suosittelen SuSea ja Ubuntua ja sitten kokeneemmele (ei mulle!) Gentoota.
Gentoo <3. Vaikka Gentoota pidetään vaikeana, pakettimankelin ja kotisivuilta löytyvän dokumentaation ansiosta se on uskomattoman helppokäyttöinen. Ja jos silti menee liian vaikeaksi, voihan aina tehdä vaikka näin: emerge webmin
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.