Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Apukoodari haussa

Sivun loppuun

Grey [24.10.2004 14:54:05]

#

Eli yksinkertaisesti haen Qbasicia osaavaa apukoodaria, jolla ei ole ajasta puutetta, eikä vaikeuksia ymmärtää toisen tekemää koodia. Tai, noh, ainakaan pahoja vaikeuksia. Niin, ja kärsivällisyys on myöskin todella suuri hyve. Projekti johonka nimittäin haen apua sisältää koodia jo yli 45000 merkkiä. Jotenka jos joku halukas löytyy, jolla ei ole mitään tekemistä taikka kaipaa haastetta (tahi on hieman hullu o__O) niin postaus joko tähän aiheeseen taikka mailiin joka löytyy profiilistani, kiitoksia..

-Grey-

VbMan [24.10.2004 18:41:47]

#

Harmi, kiinnostuin heti kun näin otsikon ja vielä lemppari-osastollani, eli Basiceissa.
Mutta voi, muuten minä voisin tulla, mutta kieli on väärä Basic, eli jos se olisi VB, olisi juttu täydellinen!

ttuoppi [24.10.2004 19:55:20]

#

Onkos sillä nyt mitään merkitystä kumpi Basic on kyseessä kun kieli kuitenkin on ihan sama?

-- The man with thousands questions --

VbMan [24.10.2004 20:19:22]

#

En tiiä kun en oo kokeillut...
Kyllä Basicit on muutenkin aika samanlaisia.

Grey [25.10.2004 14:25:13]

#

Mitä nyt noita vb-koodeja tutkin, niin kyllä se syntaksi on melkoisen samankaltainen, mikäli unohtaa Windowsin omat hökötykset (ikkunasysteemit, ym.). Jotenka, VbMan, sinulla voi olla pienen pieni mahdollisuus olla apuna, jos kukaan muu ei ole kiinnostunut asiasta ^__^

-Grey-

maka78 [25.10.2004 14:33:15]

#

Helpottais jos tietäis et minkälainen rojekti on kyseessä :/

Grey [25.10.2004 15:07:15]

#

maka78 kirjoitti:

Helpottais jos tietäis et minkälainen rojekti on kyseessä :/

Jooh, tuo unohtui mainita. Eli siis kyseinen projekti on retrotyylinen rpg, siis roolipeli 80-luvun grafiikalla ja äänillä ja.. noh.. eipä sitä voine tuon enempää tässä vaiheessa kuvailla, ennenkuin ensimmäiset julkaisukelpoiset demot ilmestyvät..

-Grey-

Grey [30.10.2004 18:00:42]

#

Tämä kyseinen haku on sitten edelleenkin voimassa ja tulee olemaan niin kauan kunnes löydän sen apukoodarin.

-Grey-

baabloo [30.10.2004 18:08:21]

#

tässä on hullu joka vois tommosta rupee säätää

Grey [30.10.2004 18:48:29]

#

baabloo kirjoitti:

tässä on hullu joka vois tommosta rupee säätää

Saat olla melkoisen hullu, jos aiot olla tässä projektissa. Koodi joka on yli 45000 merkkiä pitkä, on melkoinen möhkäle tutkittavaksi. Tietenkin kiloina se ei kuullostaa enää isolta, mutta eihän se olekaan kuin pelkkä koodi. Itse datatiedostojen yhteiskoko hipoo jo 250 kt rajaa, eli yhteensä koko projekti on lähes 300 kt.

Vaikka tuokaan ei nyt sinua pelottaisi, niin este tulee viimeistään siinä vaiheessa kun pitäisi kysyä miten taidokas olet koodaamaan Qbasicia. Ainakaan löytämieni viestien perusteella taitosi eivät ole kovinkaan korkeat. Tässä projektissa kun osaamisen kannattaa olla vähintään parempaa keskitasoa.

Joten jos et voi osoittaa olevasi tuota tasoa, en voi ottaa sinua mukaan projektiin. Sen vertaa kehittynyttä koodia on kuitenkin kyseessä ettei vuoden koodannut voi, jos ei satu olemaan todella nerokas tai vähän vanhempaa ikäluokkaa, saada siitä koodista selvää.

-Grey-

tuomas [30.10.2004 21:20:42]

#

Saako kysyä että minkälainen ohjelma tuohon 45000 koodiriviin mahtuu?

Grey [30.10.2004 21:55:23]

#

tuomas kirjoitti:

Saako kysyä että minkälainen ohjelma tuohon 45000 koodiriviin mahtuu?

Err, en puhunut riveistä vaan merkeistä. Rivejä nyt ei varmana ole tuota määrää. Jotain parituhatta varmaan. Asia jota en ole laskenut, kun en ole keksinyt hyvää keinoa siihen. Merkkien laskenta kun on siitä helppoa että tarvitsee vain katsoa tiedoston kokoa..

-Grey-

Claw [31.10.2004 22:58:00]

#

heh, eikös qb:n oikeessa alanurkassa näy sen osottimen koordinaatit? niistä näät rivit ja merkit(tjsp, jotai kolumneja kait ne on)..

Grey [01.11.2004 00:41:35]

#

Claw kirjoitti:

heh, eikös qb:n oikeessa alanurkassa näy sen osottimen koordinaatit? niistä näät rivit ja merkit(tjsp, jotai kolumneja kait ne on)..

Niinhän siinä näkyy rivinumero, mutta siitäkään ei näe koko tiedoston rivimäärää. Ainakaan jos sattuu nyt käyttämään aliohjelmia ja omatekoisia funktioita, jollainka niihin siirryttäessä näytetään vain niissä olevien rivien numerot.

-Grey-

Claw [01.11.2004 01:25:48]

#

mutta ei sitä projektia voi oikein arvioida rivimäärän perusteella, riippuu koodaajasta plajonko jättää välej sinne rivien väliin vai jättääkö ollenkaan, ite ainakin jätän jotai välejä, melkein samalla periaatteela kun tehdään tekstiin kappalejaot, eli joka tapahtumalle oma kappale...

Grey [01.11.2004 01:42:49]

#

Itse taidan sekä jättää joitain välejä ja käyttää sisennyksiä. Tosin, välejä jätän vain niihin kohtiin mihin lisään sitten joskus tulevaisuudessa asioita. Tosin, omasta koodista ylimääräiset välit vievät vain jotain prosentin. Sisennyksekkään eivät sitä kokoa lisää, jotenka yli 45000 merkkiä ja parituhatta riviä on hyvin lähellä koodin oikeaa koko arviota.

Vaan, minähän en tätä aihetta perustanut siksi että voisi keskustella koodin riveistä ja sisennyksistä, vaan haen avuksi jotakuta joka vastaavasti auttaa minua lisäämään semmoisia enemmän koodiin. Niin, ja tietenkin sitä muutakin koodia lisäämään ^__^

-Grey-

mikeful [01.11.2004 09:44:20]

#

No, mitä siihen peliin pitäisi osata koodata?

Grey [01.11.2004 18:36:56]

#

Kun kyse on apukoodarista, niin skaala mitä koodataan on melko laaja. Pääasiassa se kuitenkin on sitä että suunnittelemme yhdessä asioita tämän pelin koodiin, mietimme mitä siitä voisi tehdä paremmaksi ja jos toisella koodarilla on joku ihan oma ehdotuksensa, jota en ole edes ajatellut, voi olla että moinen pääsee peliin mukaan, liittyipä se sitten itse koodiin taikka peräti pelin juoneen..

-Grey-

_Pete_ [13.11.2004 08:20:49]

#

Grey kirjoitti:

Claw kirjoitti:

Niinhän siinä näkyy rivinumero, mutta siitäkään ei näe koko tiedoston rivimäärää. Ainakaan jos sattuu nyt käyttämään aliohjelmia ja omatekoisia funktioita, jollainka niihin siirryttäessä näytetään vain niissä olevien rivien numerot.

-Grey-

Rivien ja merkkien määrän saa kätevästi selville wc käskyllä.

WC(1) User Commands WC(1)

NAME
wc - print the number of bytes, words, and lines in files

SYNOPSIS
wc [OPTION]... [FILE]...

Grey [13.11.2004 10:52:34]

#

_Pete_ kirjoitti:

Rivien ja merkkien määrän saa kätevästi selville wc käskyllä.

Niin, mutta moisen käyttöön tarvitaan vielä Linux tai Unix ^__^

-Grey-

Blaze [13.11.2004 10:54:49]

#

Tai Cygwin-ympäristö

QBCooderi [22.11.2004 16:02:18]

#

Onkos sitä apukoodaria vielä löytynyt?

QBCooderi [22.11.2004 16:05:19]

#

Tässä meinaan olis yks kenties sopiva siihen hommaan...

Grey [22.11.2004 16:53:53]

#

Ei ole löytynyt, vielä ainakaan, joten olisiko näytettä taidoista että voin vilkaista onko sinusta ainesta apukoodariksi tähän projektiin?

-Grey-

hunajavohveli [22.11.2004 17:19:57]

#

No minähän voin tietysti edelleen autella samaan tapaan kuin olen tähänkin asti, mutta olisihan se kenties ihan hyvä saada enemmän porukkaa mukaan.

QBCooderi [22.11.2004 21:04:54]

#

Näyte on vähän tekeillä vielä (Virtual Yatzy 1.0)... Suurin osa oli vanhalla koneella (qbAnimaatiot yms...).

Latska [22.11.2004 21:35:31]

#

Minä voisin auttaa, mutta taidot saattaa olla vähän niin ja näin.

QBCooderi [23.11.2004 23:46:42]

#

Olisko semmonen lista mahdollinen et mitä pitää osata että olis pätevä... En viiti puolivalmista beta versioo julkaseen kun graffat pitäis luoda ja kaikkee semmosta buginkorjaus sälää on vielä tekemättä...

Grey [25.11.2004 15:12:03]

#

Jos tekisin sen listan, niin tämä homma saattaisi kuullostaa liian helpolta. Joku inventory ja taistelusysteemi eivät kuullosta vaikeilta.. ennenkuin alkaa selvitä että inventorysta tulee useamman sivun mittainen ja ettei pelissä ole lainkaan ns. valmiita esineitä, paitsi uniikit. Npc:kin omaa tavaroita. Jos tiedätte ADOMin, niin tiedätte millaisesta inventorysta on kyse.

Eikä taistelusysteemikään liene helpoimmasta päästä. Hyökätä kun voi sekä potkien että meleeaseilla, kuin myös heittoaseilla ja loitsuilla. Ne jotka ovat pelanneet kynä&paperi - pelejä, tietävät mitenkä määrätään taisteluissa iskun onnistuminen, ym. Lisäksi he luultavammin myös tietävät millaisia asioita voi sattua tietyillä nopanheitoilla ;-)

Noiden lisäksi on monenlaista pikkuhommaa vielä. Niitä kaikkia en tosin nyt muista, mutta eivät nekään siitä helpoimmasta päästä ole. Muussa tapauksessa ne olisi jo ajat sitten toteutettu muun tekemisen puutteessa ;-)

-Grey-

QBCooderi [25.11.2004 16:24:46]

#

kuulostaa suhteellisen helpolta...

esakom [26.11.2004 11:50:01]

#

Rivilaskureita luulisi löytyvän joka lähtöön, itsekin väsäsin sellaisen ihan huvikseni, löytyy lähdekoodeineen osoitteesta http://www.esakom.net/ohjelmointi/ohjelmointi.htm

Palaute on tervetullutta.

Grey [26.11.2004 15:15:50]

#

QBCooderi kirjoitti:

kuulostaa suhteellisen helpolta...

Se voi kuullostaa helpolta, mutta se ei ole sitä. Varsinkaan jos koodista yrittää saada vähänkään siistimpää. Tosin enhän minä tiedä miten monta vuotta olet ohjelmoinut. Jotenka jospa kertoisit vähän ohjelmointikokemuksestasi ^__^

-Grey-

QBCooderi [26.11.2004 15:50:02]

#

1,5 vuotta olen ohjelmia värkännyt... Mulle on yleensä riittänyt että mä itse ymmärrän koodini. Meinaatko jotenkin samanlaista taistelu systeemiä kuin Final Fantasy VII, VIII, IX:ssä on?

Grey [26.11.2004 16:10:44]

#

Enemmänkin taistelusysteemi on lähempänä ADOMia taikka vanhempia Ultimoita. Eli erillistä taisteluruutua ei ole.

-Grey-

QBCooderi [27.11.2004 13:46:41]

#

elikkä hakata voi vaikka ei vihkuja olisi lähimaillakaan...

Stume [09.12.2004 22:38:25]

#

Mä voin tulla mailaa tiainentuomas -ät- hotmail.com

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta