Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Sivun sisällön päivitys

Sivun loppuun

Kripsi [22.10.2004 08:32:21]

#

Olen luonut viestitaulun, jossa keskusteluaiheiden otsikot haetaan MySQL tietokannasta. Ohjelmointikielenä on käytetty ASP:tä.

Ongelma on, että aihelistaus pitäisi saada päivittymään esim. 30 sec. välein. Tätä ei kuitenkaan voi toteuttaa niin, että koko sivu päivittyy, koska sivu sisältää tekstikentän ja vetovalikon joita täytyy pystyä käyttämään normaalisti, vaikka aihelistaus päivittyisikin.

Onkohan kenelläkään ideoita tähän? Ja toivottavasti ainakin joku ymmärsi mitä yritän kertoa.. :)

Blaze [22.10.2004 11:08:22]

#

Ei onnaa. Unoha automaattipäivittyminen. Siitä ei muutenkaan ole yleensä kuin haittaa.

Kripsi [22.10.2004 13:56:06]

#

Niin, kun ei ole minun päätettävissäni tuleeko vai ei. Yleisäänestyksellä se on hoidettu. :(

Kyseessä siis intranetissä toimiva sovellus. Jotain kuitenkin pitäisi keksiä. Olen yrittänyt keksiä miten javascriptillä saisi päivitettyä vain tietyn osan sivusta, mutta en ole onnistunut siinä. Sekin lienee mahdottomuus.

Metabolix [22.10.2004 15:37:21]

#

Jos tuo tulee vain intranettiin ja merkittävä tekijä on toimivuus eikä tyyli, niin ainahan voi käyttää frameja, jolloin voi päivittää vain yhden framen.

Kripsi [28.10.2004 13:45:36]

#

Framet on tällä hetkellä käytössä, mutta niistä yritän päästä eroon.

Olet ratkonut ongelmaa jo aika hyvin tekemällä JavaScriptillä päivitys-funktion ja pysäyttämällä laskurin aina kun vetovalikkoa käytetään.. hieman on vielä viilaamista, mutta ehkäpä tästä jotain tulee.

renni [29.10.2004 20:51:41]

#

Miksi yrität päästä eroon frameista? Miksi samat perusteet eivät riitä jatkuvan päivityksen välttämiseen?

JavaScript-härpäkkeet tähän tarkoitukseen ovat se vihoviimeisin konsti.

Meitsi [08.11.2004 19:01:15]

#

Käytä iframea.

ville-v [22.11.2004 17:57:23]

#

<head>-osioon koodi:

<meta http-equiv="refresh" content="30; url=sivusi_osoite" />

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta