Ehkä huono otsikko mutta eiköhän se siitä.
Eli olen aloittelija VB:ssä ja olen aloittanut SharpDevelopperilla visual basic:n teon.
Olen tehnyt form:in ja siinä on "Excel" - nappi(word jne..).
"Ohjelman" pitäisi toimia silleen että kun painan excel-nappia niin excel aukeaa. Tai vastaavasti jos painan word- nappia niin pitäisi saada word-ohjelma aukeamaan.
Voisiko joku kertoa mistä löydän tarvittavan dokumentin että saan ko. softan toimimaan. Tai antaa vinkkiä miten napilla saan Excel:in aukeamaan?
Huoh...olipas vaikea selittää :)
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/5003-shell
Tuosta selviää.
word = Shell("wordinhakemistomerkkijono", 1) exel = Shell("exelinhakemistomerkkijono", 1)
reiska:Ei, vaan vb.net
System.Diagnostics.Process.Start("polku")
Juice kirjoitti:
System.Diagnostics.Process.Start("polku")
Mihinkäs tuo laitetaan?
Tässä olisi buttonin koodi:
Me.button1.Location = New System.Drawing.Point(32, 40) Me.button1.Name = "button1" Me.button1.Size = New System.Drawing.Size(104, 32) Me.button1.TabIndex = 1 Me.button1.Text = "button1"
En tiedä .net:istä mutta voisiko olla:
private sub button1_Click() { koodi... }
Vai että .Net. No mistäs minä sen olisin voinut tietää. Herrat on hyvät ilmoittaa kielen kunnolla.
remontti-reiska kirjoitti:
Vai että .Net. No mistäs minä sen olisin voinut tietää. Herrat on hyvät ilmoittaa kielen kunnolla.
Jep. Siihen saa kanssa kiinnittää huomiota, koska .net on melko eri asia, kuin "perus" vb...
Pahoittelen hajamielisyyttäni. Kyseessä tosiaan on VB .NET.
remontti-reiska kirjoitti:
Herrat on hyvät ilmoittaa kielen kunnolla.
No se kieli luki kyllä siellä rivien välissä. SharpDevelopista puhuttiin, ei sillä paljon perinteistä VB:tä väännetä.
Näpäytä kahdesti buttonia suunnittelutilassa, niin IDE luo subin puolestasi(muuten joudut sörkkimään ohjelmalauseella AddHandler Me.button1.Click, AddressOf Me.Button1Click). Pääset helpommalla.
Eli se luo sulle subin. Sinne subiin laitat sen koodin, eli:
Private Sub Button1Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) System.Diagnostics.Process.Start("C:/Program Files/Microsoft Office/Office10/WINWORD.EXE") End Sub
EDIT: Indentation
Juice! Toimii. Kiitos.
Ja kiitos muillekin.
Blaze kirjoitti:
No se kieli luki kyllä siellä rivien välissä. SharpDevelopista puhuttiin, ei sillä paljon perinteistä VB:tä väännetä.
No enpä kyllä nähnyt, että siellä VB.Netistä kirjoitettiin. Pikemminkin pelkkä Vb ilmaisee minulle, että kyse on tavallisesta Visual basicista.
Kun näistä napeista puhutaan, niin onko mahdollista muuttaa esim command napiskan tekstin väriä? (Huom! tekstin ei taustan)
(tiedän et sen saa ainakin niin et tekkee ite kokonaan uuden naviskan :P)
Siis puhun nyt normaalista vb....
Ei voi muutonkuin lisäät tekstin kuvana. Painikkeeseen voi liittää kuvan kun se on graphics-muodossa.
Joo sitä mä vähän aattelinkin...
setä kirjoitti:
Ei voi muutonkuin lisäät tekstin kuvana.
Kylläpä VB6 on romu(ei millään pahalla). VB.NETissä sama käy näin:
Button1.ForeColor = Color.Aqua
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.