Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Äänenkäsittely

Sivun loppuun

ttuoppi [16.10.2004 16:29:05]

#

Tietäiskö kukaan ilmaista äänenkäsittelyohjelmaa jolla voi muokata esim sähiseviä tai pätkiviä kappaleita paremmiksi? Sellaista jonka saa netistä.

Metabolix [16.10.2004 16:38:31]

#

Aloita vaikka tuolta listalta:
http://www.tucows.com/audioedit95_default.html
Itse olen käyttänyt yleensä GoldWavea, vaikkei se olekaan ilmainen. Sillä voi tehdä tietyn määrän muutoksia tiedostoon, ennen kuin se pitää käynnistää uudestaan.

ttuoppi [16.10.2004 16:44:45]

#

Huomasin et mulla on jo GoldWawe mut ku oon vasta kasilla niin en oo kovin edistyny enkussa, eli mikä noista käskyistä on se jolla saa poistettua pätkimisen?

Metabolix [16.10.2004 17:11:02]

#

Ei pätkimistä varmaankaan saa poistettua suoraan. Eikä tuollaista sanastoa taideta koulussa opettaa.

Juice [16.10.2004 18:42:09]

#

http://audacity.sourceforge.org

Audacity rocks! Open Source, monipuolinen.

nomic [20.10.2004 03:06:41]

#

ttuoppi kirjoitti:

Huomasin et mulla on jo GoldWawe mut ku oon vasta kasilla niin en oo kovin edistyny enkussa, eli mikä noista käskyistä on se jolla saa poistettua pätkimisen?

Pätkimistä et saa poistettua pahemmin millään. Yhtä jännittävää, kuin vääntää binni takaisin sorsaksi, aina saa kyllä yrittää. :D

Pätkimisessähän olennaisesti audioon lisääntyy hyppykohta sekä katoaa kohtia...

Mutta sähinää saat poistettua, esimerkiksi jollain äänenkäsittely-softalla. Jolla voi vääntää +8k taajuuksia, equttamalla alaspäin... Suosittelisin wavelabia, soundforgea, t-racks 2.4:sta ja goldwaveakin, paitsi melko heikot edintointimahdollisuudet sekä puuttuu kokonaan plugari-tuki, ulkoisille kompressoreille ja vastaaville...

Ja koulun englanti ei pahemmin auta tämmöisissä asioissa. Parhaiten oppii kokeilemalla. Ei se kone räjähdä jos kokeilee. Sitä paitsi ei ole mitään hätää, niin kauan, kun olet tallentamatta... ;)

Mutta jos oikeasti jokin sähinä häiritsee pahasti niin, hanki joku yli 32-slaidinen equalizer, johon saa äänen ängettyä ja väännä joitain ylähertsien taajuuksia, alemmas ja nauhoita ääni sen läpi... :)

VbMan [20.10.2004 20:31:04]

#

AUDACITY ROCKS, JUICE OOT IHAN OIKEESSA!
ITE OON TEHNY SILLÄ KAIKEN!

rndprogy [20.10.2004 20:34:33]

#

EI TARVI KÄYTTÄÄ CAPSIA

Meitsi [20.10.2004 20:39:07]

#

Kyllä se päänsärky lähtee muullakin kun burana caps:illa. :D

EDIT: Vaikkapa num lukolla.

ttuoppi [20.10.2004 21:24:20]

#

Tuosta tuli mieleen et mihin Num lockia edes tarvitsee? En ole huomannut sen vaikuttavan mihinkään...

-- The man with everything to learn --

hunajavohveli [20.10.2004 21:50:29]

#

Vaikuttaa se siten, että numeronäppäimet toimivat nuolinäppäiminä. Ainakin.

TETRIS [20.10.2004 21:51:05]

#

ttuoppi : Noita "sivu numeroita" voi käyttää (mikä niiden virallisempi nimi olikaan)

Audacity ja GoldWave ovat mielestäni parhaita. GoldWave on tosin maksullinen, mutta todella monipuolinen ja hyvä.

rndprogy [20.10.2004 22:17:58]

#

Olisiko ollut numpad niitten virallinen nimi...

Ääh jo loppu offtopic.

Meitsi [21.10.2004 00:05:48]

#

Numeronäppäimistö.
Ja niinkuin mainittiin edellä, ilman numlockia niistä ei saa numeroita vaan ne toimivat nuolinäppäiminä (näppäimistöstä riippuen. Minulla on esim. numerossa 9 ilman numlockia pageup.

EDIT: Anteeksi offtopikin jatkaminen. :P

nomic [21.10.2004 04:18:34]

#

Meitsi kirjoitti:

Numeronäppäimistö.
Ja niinkuin mainittiin edellä, ilman numlockia niistä ei saa numeroita vaan ne toimivat nuolinäppäiminä (näppäimistöstä riippuen. Minulla on esim. numerossa 9 ilman numlockia pageup.

EDIT: Anteeksi offtopikin jatkaminen. :P

Jatketaanpas offtopikkia, niinkuin omiin huonoihin normi-tapoihin kuuluu:
Omasta mielestäni, offtopikkia saa jatkaa, jos se on asiallinen ja pikaisesti ratkaistavissa. Näin saadaan vastaus, ainaskin johonkin asiaan. Esimerkiksi täällä askarrutti ihmisiä numlockin käyttö ja se selkeni...
:D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta