Eli miten saisin vbeehen vaihettua tota default dirriä silleen et kun avaan projectin ni se ei heitä sitä vbeen omaan kansioon vaan sinne missä mun projectit on
toivottavasti tajusitte
Ei sitä voi. :(
Kattelin regeditillä muttei osunut silmään...
Enpä ole minäkään keksinyt, miten niitä oletuskansioita voisi muuttaa, ellei ohjelmassa itsessään ole sellaista asetusta. Ja se muuten käy todella hermoille, kun pitää joka kerta selata oikeaan kansioon. Vielä enemmän menee hermot Wintoosan valmiskansioiden kanssa, kuten esim. "My folder", "My documents", "My pictures" jne. joihin en koskaan mitään tallenna, osittain siitä syystä, ettei kukaan ole koskaan kertonut minulle, ketä tuo "My" tarkoittaa.
hunajavohveli: Nuo saa tietääkseni muutettua jollain twiikkausohjelmalla...
Kannattaa käyttää sitä Recent-välilehteä.
Ja minä opettelin tallentamaan noihin My-hakemistoihin juurikin sen takia, kun ne ovat kaikissa oletuksena :)
Nuo Windowsin hakemistojen nimet ovat kyllä ihan perseestä. Miksi "Documents and Settings" eikä "usr"? Miksi "Program Files" eikä "bin"? Miksi "My Documents" eikä "home"?
Blaze kirjoitti:
Nuo Windowsin hakemistojen nimet ovat kyllä ihan perseestä. Miksi "Documents and Settings" eikä "usr"? Miksi "Program Files" eikä "bin"? Miksi "My Documents" eikä "home"?
Se johtuu siitä, että bin, usr, etc, home ja kumppanit ovat UNIX:eissa käytettyjä kansion/hakemiston nimiä. Ei kaikkea ole pakko kopioida UNIX:eista. Mutta olen kyllä samaa mieltä. UNIX-tapa on paljon selkeämpi ainakin minun mielestäni.
Blaze kirjoitti:
Kannattaa käyttää sitä Recent-välilehteä.
Ja käyttäisinkin, ellei kestäisi aina puoli minuuttia, kun Wintoosa lataa sitä välilehteä.
Windows on yritetty suunnitella niin, että idiootitkin sitä oppisivat käyttämään. Yrityksenä hyvä, suorituksena hyvä yritys. Jos joku saisi ensimmäisenä käyttöjärjestelmänään eteensä Linuxin, niin kyllä sitä oppisi ihan yhtä hyvin tai huonosti käyttämään... Eivät nuo kansioiden nimet ole kuitenkaan minua kummemmin häirinneet ainakaan suomeksi.
Metabolix kirjoitti:
Eivät nuo kansioiden nimet ole kuitenkaan minua kummemmin häirinneet ainakaan suomeksi.
Häiritsee ne viimeistään siinä vaiheessa, kun pitää kirjottaa se hakemistopolku johonki. C:\Documents and Settings\blaze\My Documents\jne...
tesmu, käynnistä vb haluamastasi projektikansiosta kaksoisklikkaamalla projektitiedostoa. Silloin oletuskansio on projektin kansio.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.