Miten kannattaisi aloittaa peliohjelmointi C++:lla?
Kysymyksesi on aika suurpiirteinen. Paras tapa aloittaa peliohjelmointi C++:lla on tietysti opetella itse C++ ;p
osaat C++ perustaidot? Sitten siirryt opiskelemaan vaikka SDL.. ;)
Pah, OpenGL vaan! Ja kun sen osaat hyvin/loistavasti, niin siirryt DirectX. Ja kuten HtH ja Gevil sanoivat, on ne C++ perustaidot oltava hallussa.
Perustaitoi tosiaan tarvitaan, DirectX:ään vaan heti kuin siltä tuntuu!
Eiköhän tuo valinta ole sama tehdä suoraan, eli joko OpenGL tai DirectX, olettaen että hallitset perusteet (ja ehkä vähän enemmänkin). Muuten voi esim. 3D:n vääntäminen olla melkoista tuskaa. Taas olisi ollut käyttöä kysymyksenesittämisohjeille (huhuh mikä sana), muuten.
Jos opengl kiinnostaa, niin tuolta voi tsekkaa..
http://nehe.gamedev.net
Jos minulta(minä) kysytään niin ensiksi kannattaa opetella C/C++ ja sen jälkeen OpenGL
Hanc, hahaha! Ei, ei. Ensin pitää opetella OpenGL ja sitten vasta ohjelmointi. ;) Hah.
Olisi muutenkin voinut jättää kirjoittamatta vanhaan(?) aiheeseen noin turhaa asiaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.