Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Explorer kaataa itsensä

Sivun loppuun

Meitsi [04.10.2004 19:50:06]

#

Mistä johtuu, että noin viidenminuutin välein tulee: Explorer.exe on havainnut virheen plaa plaa haluatko lähettää virheraportin... sitten se sulkee kaikki kansiot joita on auki ja piilottaa hetkeksi alapalkin. Mistä ihmeestä voisi johtua? Onko mitään vinkkiä, sillä tämä on TODELLA ärsyttävää.

EDIT: Ja en käytä IE:tä selaimena. Se vain on valitettavasti (niinkuin kaikki tietää) winukan osa ...

Nannohiiri [04.10.2004 19:55:23]

#

Sammuttaako se sen explorer.exen ennen ku tulee se virheraportti vai vasta sen virheraportin pois mentyä? Jos vasta sen jälkeen ku se on menny ni laita se vaan johonki nurkkaan piiloon. Ohjelmatkaan ei enää valita ku on tullu virheilmotus ja laittaa sen piiloon (ainakaan jotkut =)).

Meitsi [04.10.2004 19:57:05]

#

Siis eka tulee virheraportti, sitten alkaa vasta sulkeutua kansiot yms. Nurkkaan piiloon? Öö?

EDIT: Aijaa siis joo, että pienentää sen virheraportin jonnekin. Voisi kokeilla...

Tupla EDIT: Meninpäs nyt WUpdateen ja lataan kaikki päivitykset mitä on. Katsotaan sitten mitä se vaikuttaa...

Nannohiiri [04.10.2004 20:07:52]

#

Mikäköhän on mun koneessa, kamerassa ja kännykässä?

3510i piipittää ittekseen minuutin välein ja lopettaa sen vasta kun painaa jotain näppäintä, mutta alottaa uudestaan minuutin kuluttua ja näyttää, että olisi herätys päällä ja kun kattoo niin se ei oo päällä.

Kamera sen sijaan päätti tänään sekoittaa kaverin ja mun kuvaamat videot ei näy muutaku jotain sössöö.

Ja mun tietokone. Vähän aikaa sitte se sekotti winukan, se ei enää käynnistyny uudestaan. Asensin uudestaan windowsin, ja kului 2 viikkoa kun se päätti sekottaa 80 gigaa tiedostoja tuttavallisesti. Tein pika-alustuksen ja koitin palauttaa tiedostoja vaikka millä ohjelmilla, mutta ei. No, nyt kun olen (ihme kyllä) saanut jotain videotiedostoja captuurattua koneelle ja tehnyt projekteja adobe premierellä ja sitten adobe otti ja sekoitti projektitiedostot. No uutta projektia vaan tekeen. Tuli sitten semmonen ongelma, että se ei enää importtaa niitä videotiedostoja. Kun avaa ne bsplayerilla niin joissain videoissa kuuluu jotain ääntä ja näkyy sillain video, että jotain pikselisössöö siinä. Yhessä videotiedostossa se alkaa soittaan jotain northerin biisiä. Mukava tuo minun koneeni =). Mä ainaki tykkään.

Edit: 1.Nyt se kännykkä lopetti piipityksen. 2.Rivinvaihtoja.

tsuriga [04.10.2004 20:18:32]

#

Joskus itellä susikasi teki moista, joskus jopa kernel32.dll suoritti laittoman toiminnon -> virheilmoitus ylänurkkaa piiloon ja homma jatkuu kunnes kone kaatuu oikeasti :).

Nannohiiri [04.10.2004 20:24:20]

#

Ne windowsin virheilmotukset on kyllä hyviä : "PÄÄTIT (huom. päätin) lopettaa ohjelman .."

Meitsi [04.10.2004 20:28:04]

#

Kaveri oli päivittäny näytönohjaimen ajurit. Sitte kun käynnisti winukan niin kesti ekaks varmaa 20 minuuttia kunnes winukka pääsi työpöydälle asti. Sitten tuli että "näytönohjain ei voinut suorittaa piirtotoimintoa" tms. ja kone buuttasi. Sitten sama toistui.

Metabolix [04.10.2004 20:31:05]

#

Älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä DOS-pohjaisia käyttöjärjestelmiä. Win98SE on vielä siedettävä, mutta muuten on ehdotonta olla Win2k tai WinXP Pro. Eipä ole tainnut Win2k:lla tulla yhtäkään ongelmaa ikinä, ja XP:lläkin vain rekisteröintien takia.

Pääsääntöisesti voisi neuvoksi antaa, että jos Windows kaatuu päivityksistä huolimatta, aja EasyCleaner, SpyBot S&D, Ad-Aware, kaikki mahdolliset tarkistukset kaikista. Sitten karsi käynnistyslistalta vaikka Spybotilla kaikki turha pois. Lopuksi vielä Scandisk ja Defragment. Siinä on alku.

Meitsi [04.10.2004 21:11:44]

#

Nyt ei enää kaatuile kun päivitin + buuttasin. En sitten tiedä auttoiko buutti vai päivitykset. Ad-awarea ja spybottia olen käyttänyt säännöllisestu ja defragmentointikin on tehty tässäkuussa.

tsuriga [05.10.2004 13:16:42]

#

Nepä on niin huumoriveikkoja siellä Microsoftilla, että laittavat niitä vanhoja Windowsien®™ koodeja näihin uusiin Windowseihin. Uutta vanhan päälle. Vanhalla koneella Explorer kaataa itseään kansioita selaillessa kertaan jos toiseenkin, mutta on niin ovela, ettei kerro siitä käyttäjälle, kansionäkymä vain jumittuu ja käynnistyy uudelleen (jos jaksaa). Hotfixejä löytyy monen monta.

Meitsi [05.10.2004 13:39:54]

#

Vanhalla koneellani aina kun kansiossa painoi jotakin kirjainta (tämänhän kuuluisi valita ensimmäinen sillä kirjailemma alkava tiedosto) niin tuli ilmoitus: Explorer.exe on aiheuttanut laittoman toiminnon jne. :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta