Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Pelkkä domain näkyviin?

Sivun loppuun

subtide [30.09.2004 18:49:48]

#

Miten saan toteutettua sellaisen, että kun käyttäjä on sivustolla ja selailee sitä, niin ei näy muuta kuin domain osoite?

Blaze [30.09.2004 18:55:51]

#

Avaamalla kaikki sivut kehyksen sisään, joka on idioottimaista.
Ts: vaikka keksisitkin miten, älä tee sitä.

subtide [30.09.2004 18:59:47]

#

Sain jo vastausta tuolta mureakuhan sivuilta. Kiitos kuitenkin. http://mureakuha.com/keskustelut/9?6931p1#box
Siellä kyllä suositeltiin kehyksiä

Antti Laaksonen [30.09.2004 19:29:59]

#

Miksi oikea osoite ei saa näkyä? Jos joku vaikka haluaa linkittää sivun, niin linkki menee pieleen, jos se osoittaakin etusivulle. Ja vaikka todellinen osoite ei osoiterivillä näkyisi kehyksen takia, sen saa kuitenkin halutessaan selville.

subtide [30.09.2004 19:36:33]

#

Eikös jos hän haluaa linkittää sivun, niin kyllähän se etusivulle ohjautuu.

Blaze [30.09.2004 19:59:01]

#

subtide kirjoitti:

Eikös jos hän haluaa linkittää sivun, niin kyllähän se etusivulle ohjautuu.

Kumpi on helpompaa? Heittää suora osote vai kertoa "mee www.muuli.com ota sieltä elukat, sitte muulit ja sieltä kirjota hakukenttään 'pitkäkarvaiset muulit' ja sieltä löytyy"?

Linkittäminen ei sitäpaitsi ole ainoa asia, jota tuo häiritsee. Bookmarkkien teko estyy ihan yhtä lailla, kuten myös sivun päivittäminen (f5 päivittää sen framen ja sivuvaikutuksena siirrytään etusivulle).

ajv [30.09.2004 20:14:15]

#

Ja lisäksi hakukoneet linkittävät suoraan siihen sivulle, mistä hakusana löytyy ja jos ja kun tuo sivu on muu kuin index.***, niin käyttäjä ohjataan suoraan sivulle eikä index.***:hen jolloin framet jää kettumaisesti lataamatta ja sivusi näkyvät aivan toisenlailla käyttäjälle kuin haluaisit...

Latska [30.09.2004 20:19:21]

#

Kokeilin ihan pirusillaan tuota muuli.comia.

lainaus:

This domain is for sale now!
Goldname INC

Jäipä pitkäkarvaiset muulit väliin. :)

WinC [01.10.2004 01:47:28]

#

Helpoimmallahan pääsee kun tilaa domainiin URL-lukituksen, tällöin voi turhia kikkailematta tehä millaset sivut haluaa ja domaini on kokoajan samana riippumatta mitä sivua selataan. Vai onko näin? korjatkaa jos olen väärässä, kun en ole itse koskaan kokeillut kyseistä palvelua.

ajv [01.10.2004 07:43:04]

#

WinC kirjoitti:

Helpoimmallahan pääsee kun tilaa domainiin URL-lukituksen, tällöin voi turhia kikkailematta tehä millaset sivut haluaa ja domaini on kokoajan samana riippumatta mitä sivua selataan. Vai onko näin? korjatkaa jos olen väärässä, kun en ole itse koskaan kokeillut kyseistä palvelua.

Minun käsitykeni mukaan olet oikeassa, mutta nyt vissiin vain oli kyse siitä että ei haluta siihen domainin perään mitään tiedostonimeä.

kasetti [01.10.2004 11:32:52]

#

Jos kyse on siitä ettei haluta näyttää tiedostojen nimiä urlissa niin voihan sitä tehdä pelkän index.php tiedoston (jos php on käytössä)johon includettaa vain aina eri sivuja linkkien mukaan. Tällöin ei tarvi käyttää frameja.

Ämppi [01.10.2004 15:36:34]

#

Nyt ymmärrän mitä on kyse.
Eli jos osoite on joku ilmainen, esim. urli.net ynnä muut, CJB.net tai iki-ihana .tk, näin malleina nuo vain, ei muuta,
niin vaikka he lupaavat, että osoite on kelluva, olen itse joutunut huomaamaan tulleeni petetyksi tässä asiassa.
Ja parhaitenhan kellunta toimii index.* tiedostoilla.

edit: * = .htm, .html, .xhtml, .php, .phps ym.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta