Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: html

Sivun loppuun

CoDeR [20.09.2004 14:49:58]

#

oon tässä jo jonkun verran tekeilly nettisivuja.. ja nyt oon alkanu enemmän tutustua siihen itse koodiin.'(en ymmärrä siitä paljoa vielä :) .. ja olen saanut tehtyä siis sivun missä on täytettäviä kohtia (nimi, ikä jne.) ja sittenkun painaa tallenne niin tulee sivua ei köydä (tietysti) koska en tiedä miten saan siirrettyä kirjoitetut tiedot toiselle sivulle nappia painettaessa..
apuva? :|

ajv [20.09.2004 14:59:31]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=phpj4 ja sieltä kohdasta "Tietojen käsittely skriptissä" eteenpäin löytyy hyviä esimerkkejä. Jos kyse oli siis PHP:stä.

msdos464 [21.09.2004 13:41:55]

#

Hmm.. voi olla vähän hankala toi php juttu jos html ei vielä
suju ihan mallikkaasti...

CoDeR [21.09.2004 14:19:36]

#

nii on :D ... eiks oo helpompaa tapaa niinku tehä tota.. siis että jos vaikka kirjotat lomakkeeseen nimesi ja painat nappia "hyväksy" niin kirjoittamasi nimi siirtyy siis toiselle sivulle missä lukee esim: nimesi: (kirjoitettu nimi) ... (koodin pätkää tms)...??

Meitsi [21.09.2004 14:26:09]

#

Voi tietenkin kikkailla javascriptillä. Huom! Epäsuositeltava vaihtoehto!
html koodia

ennen formia jossakinpäin...
<script>
function siirry()
{
    document.write(document.all("lomakekentän_nimi").value);
    // kopsaa tätä koodia nii paljo kun haluut. Kannattaa oetella javascripti (ja sen [b]huonot[/b] puolet enne ku alkaa käyttämään.
}
</script>
formissa...
<button onClick="siirry();"></button>

CoDeR [23.09.2004 17:35:49]

#

tuota noin... ku mä en oo hirveesti vielä perehtynyt näihin juttuihin niin melkoo turhaa selittää mulle jotai scriptejä (ainakaan ilman tarkaa selostusta :) ... eikö tota juttua saisi tehtyä vb:n tavoin: lomakeen kohtaan "nimi" kiroitettava nimi saa esim arvon "nimi".. sitten kun painaa nappia niin aukeaa seuraava sivu jossa lukee siis kohta "nimi" ... (tai jotain vastaavaa:) ... jos joku voisi laittaa tänne esimerkin missä tuo kyseinen asia toimii, niin siitä oppii kyllä parhaiten.

Juice [23.09.2004 20:09:06]

#

PHP:tä helpommin ei varmaan onnistu.

<form action="handle.php" method="post">
<!--XHTML:ssä id-attribuutti pakollinen, name on vanhojen selainten tukemiseksi-->
    <input type="text" name="nimi" id="nimi" />
    <input type="submit" value="Lähetä" />
</form>

Ja tässä PHP (handle.php):

<?php
#Sivua voit koristella HTML:llä, esim: echo "<h1>Otsikko</h1>";
#Tulostetaan $_POST-taulukossa välitetty nimi
echo "Nimi: " . $_POST['nimi'];
?>

Ihan sinua varten tein...

CoDeR [24.09.2004 14:12:16]

#

oon aika otettu :) .. anteeks et oon näin toosi tyhmä (saattaa johtuu siit et oon näis jutuis aika nyyppä:) .. mut tuleeks noi samaan vai erikseen noi kaks? :) koitin laittaa ne samaan ja siit tuli siis just se juttu mikä pitiki, siis mihin voi kirjottaa ja sitte nappi... mut sit ku painaa lähetä ni tulee vaan tyhjä sivu... sama kävi kun pistin ne eriksee (siis toi ylempi koodi index.html:ään ja alempi handle.php:hen) .. ja pitääks kummatki olla bodyn sisällä, vai missä?
:)

Akseli F [24.09.2004 14:54:20]

#

Se ja sama ovatko ne samssa tiedostossa vai ei. Tosin jos ne ovat samassa tiedostossatulostetaan sivulle "Nimi:" vaikka käyttäjä ei olisi vielä lähettänytkään kenttää.

Kumpienkin juttujen kuuluu olla bodyn sisällä, kannattaisi se perus (x)html opetella kunnolla ennen kuin rupeaa php:n kanssa leikkimään.

Ja onhan palvelimella php tuki ja tiedostojen pääte php?

CoDeR [24.09.2004 18:16:20]

#

no siis ku kokeilin tota juttuu aluks iha sillai etten pistäny niit sivui nettii ja ei kyl toiminu...

Blaze [24.09.2004 18:23:56]

#

CoDeR kirjoitti:

no siis ku kokeilin tota juttuu aluks iha sillai etten pistäny niit sivui nettii ja ei kyl toiminu...

No ei taatusti toimi, jos ne sivut ei mene PHP-tulkin läpi.

CoDeR [25.09.2004 09:55:16]

#

sain jo :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta