Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Optisista osoitinlaitteista

Sivun loppuun

Juice [19.09.2004 19:07:27]

#

Olen suunnittelemassa optisen hiiren ostoa ja löysin topikin 'optimaalinen hiiri'. Siellä kuitenkin jokainen vain kehuskeli optisen paremmuutta ja omaa hiirtään, joten kysyn näin yleisellä tasolla:
1. Kuinka kauan paristot yleensä kestävät?
2. Onko Creativen hiiret hyviä/laadukkaita?
3. Saako mistään halvalla ladattavia hiiriä ja paljon nämä yleensä maksavat?

Olen lähinnä kahden vaiheilla. Onko kellään kokemusta kummastakaan:
http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?prod=515
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/FI/EN,CRID=3,CONTENTID=8152

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

Ai niin, ja langattoman näppiksen omistajat: Onko langattomasta näppiksestä yhtään mitään etua?

Juhisl [19.09.2004 20:50:32]

#

optisella hiirellä ei oo mitää tekemistä pattereiden kanssa, ainoo joka tarvii pattereita on langaton optinen, nojoo mut toho sun kysymyksee:

mulla on ainaki ollu hyvii kokemuksii creativen hiiristä joten kannattaa ottaa harkintaan.

langattomasta näppiksest ei oo mitää hyötyy, koska siinä joutuu tuhlaamaa pattereita ja hermoja, eikä siinä paljoo muuta etuu oo ku et voi käyttää pidemmän matkan päästä.

No mut, loppupäätös on kuitenki sun oma, joten ei täält saa muuta ku vähä suuntausta siihe kumpaa kannattaa harkita.

Juice [19.09.2004 21:01:10]

#

Juhisl kirjoitti:

optisella hiirellä ei oo mitää tekemistä pattereiden kanssa, ainoo joka tarvii pattereita on langaton optinen

Sitä minä tarkoitinkin.

lainaus:

No mut, loppupäätös on kuitenki sun oma, joten ei täält saa muuta ku vähä suuntausta siihe kumpaa kannattaa harkita.

Sitäpä juuri.

Ajattelin kyllä langatonta hiirtä, mutta onko siinäkään mitään etua langalliseen nähden näin tarkemmin ajateltuna?

jonez [19.09.2004 21:04:02]

#

Itse en ainakaan näe mitään etuja, tulee vaan tappelua sen kanssa. Esim kaverilla on langaton niin se ei toiminut windowssin vikasietotilassa ollenkaan.

Spongi [19.09.2004 21:12:37]

#

Juu itelle tuli paketti, Logitechin langaton näppis ja hiiri... Hiiren sai paiskata saman tien mehtään, näppistä tosin käytän, ja pattereita ei ole vielä tarvinut vaihtaa(1kk, tjsp.)... hiiri kun nyki peleissä, yms. Hiirtä en suosittele. Tai, no kyllä joku langaton hiiri voi olla hyvä mut, en minä laittaisi. Näppis on kuitenki enemmän tiellä. Ja sit ku hermostuu voi näppiksen paiskata helpommin seinään ettei kone tuu mukana. :P

Metabolix [19.09.2004 21:22:48]

#

Itselläni on langaton hiiri. Ero langalliseen riippuu ympäristöstä. Itselläni on yleensä taipumusta saada piuhat juuttumaan jonnekin niin, että hiirtä joutuu välillä kiskomaan, että johto riittäisi, joten langaton tulee ihan tarpeeseen.

Huonotkin puolet löytyy: omani ei ole mikään pitkän matkan hiiri, vaan pitää olla suhteellisen esteetön yhteys koneessa kiinni olevaan vastaanottimeen, joka tulee siis piuhalla pöydän reunalle. Ongelma on se, että kun jotakin laittaa väliin, niin signaali ei kulje. Mm. kännykkä tahtoi aluksi aina joutua tielle.

Patterit pitää vaihtaa käytöstä riippuen aina silloin tällöin, mutta yleensä kuitenkin pärjää 4-6kk. Huomaa kyllä, kun hiiri alkaa liikkua nihkeästi.

Blaze [19.09.2004 21:33:13]

#

Itsellä olisko kolmas vuosi menossa langattoman optisen hiiren kanssa, ja pois en vaihtaisi. Se on mahtavaa, kun se johto ei jää jumiin noiden muiden johtojen sekaan ja estä hiiren liikettä, ja optinen taas, no se ei kaipaa säännöllistä pallon pohdistusta ja toimii tarvittaessa taskulamppuna, mitä muuta sitä voi hiireltä vaatia? :)

Mulla on tämmönen malli, missä olis tuommonen latausteline, mutta oon todennu helpommaksi vaan käyttää patterilaturia ja vaihtaa sittenkun loppuu. IMO tuollaiseen ei kannata investoida ekstraa.

Näppiksistä ei oo kokemusta. En oo halunnu luopua tästä mun ~10v Windows-napittomasta veteraanista :)

Juice [19.09.2004 21:54:36]

#

Blaze kirjoitti:

Itsellä olisko kolmas vuosi menossa langattoman optisen hiiren kanssa, ja pois en vaihtaisi. Se on mahtavaa, kun se johto ei jää jumiin noiden muiden johtojen sekaan ja estä hiiren liikettä, ja optinen taas, no se ei kaipaa säännöllistä pallon pohdistusta ja toimii tarvittaessa taskulamppuna, mitä muuta sitä voi hiireltä vaatia? :)

Mut jos on langaton niin samalla on langaton taskulamppu. Hmm... Ostasin kyllä langattoman, mutta asema ei tulis olemaan samalla tasolla... Toimiskohan...

lainaus:

IMO tuollaiseen ei kannata investoida ekstraa.

No ei jos se paristot kestää sen 4-6 kk.

Äh, taidan ostaa langallisen, tämän nykyisenkään pallohiiren kanssa ei ole ollut ongelmia johdon kanssa. Pitänee miettiä. Laittakaa vaan lisää mielipiteitä/kokemuksia :)

squid [19.09.2004 22:07:32]

#

Mulla on Logitechin MX700, ja pois en vaihda.

Siinä on ladattavat akut ja semmoinen "telakointi asema" johon sen voi laittaa lataukseen kun sitä ei tarvi.
Toimii peleissä paremmin kuin hyvin, ja itsellä ei ole mitään ongelmia ollut. S U O S I T T E L E N ! ! !

Juice [19.09.2004 22:22:09]

#

Juusofin kirjoitti:

Mulla on Logitechin MX700

Höh. Mulla poissuljettu vaihtoehto yli 70 € hintansa takia.
Mun hiirikandidaatit ovat lähinnä Creative Mouse Optical 3000 ja LogiTech Cordless Pilot Optical Mouse Silver USB.

Janezki [20.09.2004 10:36:09]

#

Jopa pallollisen hiiren patterit pitää vaihtaa n. puolen vuoden välein riippuen tietenkin merkistä. Jos sietää johtosotkuja ja tekee tarkkuutta vaativaa työtä koneella niin optinen hiiri lähes pakko-ostos. Piuhaton on yleensä aika paljon kalliimpi.
2. Yleensä Creativella hinta ja laatu kulkevat käsi kädessä. Paras olisi mielestäni tietysti Logitech.

petrinm [20.09.2004 14:42:16]

#

Mulla on Logitech Cordless Click Optinen hiiri ja se hirveä virta syöppö patterit pitaa vaihtaa 1-2 kuukauden välein.

Bill Keltanen [21.09.2004 13:42:49]

#

Ei nyt mitään langattomia! Pattereita kuluu.. Mulla joku Microsoft Wheel Mouse Optical tjsp. Hyvin toimii


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta