Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Pikkuprojekti- rahallinen korvaus

Sivun loppuun

Aku2 [12.09.2004 13:14:43]

#

Hei. Olisitko kiinnostunut tienaamaan 10e?

Tarvitsisin tekemääni vieraskirjaan sivunvaihdot.
Nykyinen toteutus on PHP + MySQL.
Eli viestejä on kasaantunut vieraskirjaan niin paljon, että tarvitsisi automaattisen jaottelun siten, että eka sivulla on vain kymmenen viimeisintä viestiä ja sitten olisi linkit Edelliset 10 viestiä ja seuraata 10 viestiä, jotka olisivat siis toimivia linkkejä näyttämään seuraavat 10 viestiä tai edelliset 10 viestiä :)

Tiedän, että koodiesimerkeistä löytyy tällainen, mutta en saa sitä sovitettua itse tekemääni vieraskirjaan.

Työ tulisi suorittaa täysin luottamuksellisesti ja työn tulos oikeuksineen siirtyy minulle.

Jos joku on kiinnostunut, niin valmiista toimivasta systeemistä maksan 10e suoraan tekijän pankkitilille.

Yhteydenotot: 3dolphin@nic.fi

Aku2 [17.09.2004 14:34:33]

#

Tarjous umpeutunut.
Tekijä löytyi ja homma hoidettu.

Olisin kyllä olettanut kiinnostuneita olevan enemään kuin yksi, mutta tällä kertaa sekin riitti.

Kiitokset vielä kerran tekijälle.

lapm [17.09.2004 20:21:33]

#

Aku2 kirjoitti:

Olisin kyllä olettanut kiinnostuneita olevan enemään kuin yksi, mutta tällä kertaa sekin riitti.

Eli jokaisen olisi ilosesti pitänyt ilmoittaa kiinnostuksensa projektiisi ja ilmoittautua tekemään sitä vain koska sinä satuit tekijää etsimään?

Ota huomioon että monilla on päivätyökin koodia vääntämässä ja ei silloin jaksa vapaa-aikaansa tuhlata jonkun toisen koodausten korjaamiseen.

Aku2 [18.09.2004 01:18:11]

#

lapm kirjoitti:

Aku2 kirjoitti:

Eli jokaisen olisi ilosesti pitänyt ilmoittaa kiinnostuksensa projektiisi ja ilmoittautua tekemään sitä vain koska sinä satuit tekijää etsimään?

Ota huomioon että monilla on päivätyökin koodia vääntämässä ja ei silloin jaksa vapaa-aikaansa tuhlata jonkun toisen koodausten korjaamiseen.

Mitä olen tätä paikkaa seurannut jo useamman vuoden, niin olen tullut siihen päätelmään että täältä löytyy paljon koululaisia ja opiskelijoita, jotka jopa ilmaiseksi neuvovat ja tekevät tällaisia projekteja. Nyt sentään porkkanana oli pieni summa rahaa.
En tietenkään olettanut että kaikki olisi tarjoutunut tekemään projektia, mutta olisin olettanut että useampi kuin yksi olisi kiinnostunut.

Lisäksi kyse ei ollut korjaamisesta vaan lisäyksestä.

Metabolix [18.09.2004 01:38:17]

#

Miten minä en ole koskaan huomannut kenenkään tekevän ilmaiseksi (tai maksustakaan) projektia, jossa hän ei itse tule olemaan jatkossa mukana, jossa "työn tulos oikeuksineen siirtyy ...lle"? Auttaminen on aivan eri asia, kuten myös projektit, joissa kysytään, kuka haluaa tulla mukaan, eikä kuka haluaa tehdä työt ja poistua.

Ainakin itselleni on aika suuri este tuo "työn tulos oikeuksineen siirtyy". Ideoita ja neuvoja voin vielä jakaa ilmaiseksikin, mutta ei suuremmin innosta tehdä 10 eurosta juttua, josta kukaan ei enää pian muista, että se on minun tekemäni, tai pahimmassa tapauksessa, jonka joku muu esittää omanaan. Varsinkin, kun en saa itse sitä suunnitella, vaan siinä pitää olla nimenomaan 10 eteen ja 10 taakse, eikä jotakin erikoisempaa järjestelmää.

UGH, olen puhunut!

T.M. [18.09.2004 02:26:03]

#

Aku2 kirjoitti:

Tarvitsisin tekemääni vieraskirjaan sivunvaihdot.

No oli toi kyllä aika yksinkertainen juttu, ja onhan noita koodivinkeissäkin tuollaisia järjestelemiä. Ainakin näin muistelen nähneeni.
Itse en osaa mysliä, joten työt olisivat jääneet minun osaltani pois.

Olisin voinut ehkä olla kiinnostunut tienaamaan tuollaisen pikku summan noin pienestä työstä, jos olisin tämän aiheen huomannut keskustelualueella JA jos osaisin mysliä.

Jos tuollaisen olisin tehnyt, ei voisi vähempää kiinnostaa lukeeko siellä minun nimeni vai ei, kun näin pienestä asiasta on kyse.
Toki on myös mukavaa jos koodaajan työtä muistetaan jollain tavalla.

ajv [18.09.2004 09:10:37]

#

T.M. kirjoitti:

Olisin voinut ehkä olla kiinnostunut tienaamaan tuollaisen pikku summan noin pienestä työstä, jos olisin tämän aiheen huomannut keskustelualueella.

Sama juttu. Tuohon aikaan, jolloin ilmoitus on jätetty istuu meikäpoika ainakin koulun penkillä tai töissä. Ja näin tekee varmaan aika moni muukin. Jos olisit odottanut iltaan asti, niin olisit saanut ainakin toisen ehdokkan.

Tuo "työn tulos oikeuksineen siirtyy" ei olisi ollut mikään este. Muutenkin tuen open sourcea ja esimerkiksi henkilökohtaisten kotisivujeni lähdekoodit ovat avoimet ja kaikkien luettavissa ja kopioitavissa.

Ja noita mysli-sivutuksiakin olisi löytynyt muutama takataskusta, joten kymmpi olisi tullut lähes ilmaiseksi.

Olga [18.09.2004 11:47:18]

#

makeuu kirjoitti:

Ja näitä sun viestejä ei varmaan kovinkaan moni lue tuolloin 13-14 aikavälinä, eriasia joku 20-21!

13-14 välillä kirjoitettuja viestejä voi myös lukea illemmalla...

Aku2 [18.09.2004 13:51:56]

#

makeuu kirjoitti:

Olga kirjoitti:

makeuu kirjoitti:

Ja näitä sun viestejä ei varmaan kovinkaan moni lue tuolloin 13-14 aikavälinä, eriasia joku 20-21!

13-14 välillä kirjoitettuja viestejä voi myös lukea illemmalla...

Tarkoitin että jos kysyy klo. 13 ja hakemus umpetutuu klo 17 niin ei kovin moni kerkeä vastata :) yleensä.

Huomaa päivämäärät viesteissä.
Odotin viisi päivää ennenkuin kerroin tekijän löytyneen ja tarjouksen loppuneen.

Edit:
Niin ja seurailkaa vaan ahkeraan näitä viestejä. samantapaisia pikku-, kuten suuriakin saattaa olla tulossa jatkossakin, josta tietysti rahallinen korvaus.

ajv [18.09.2004 14:16:59]

#

Hups! Katoin tosiaan, että olit tunnissa löytänyt sen tekijän. Täytyy olla jatkossa tarkempi! :/

Juice [18.09.2004 18:47:36]

#

Aku2 kirjoitti:

En tietenkään olettanut että kaikki olisi tarjoutunut tekemään projektia, mutta olisin olettanut että useampi kuin yksi olisi kiinnostunut.

Olisin kyllä varmasti tarjoutunut, jos mysli olisi itselläni hallussa.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta