Mitenkäs C:ssä voi tekstin pilkkoa taulukkoon väleistä erotellen? Sen pitäisi ajaa sama kuin VB:n Split() funktio.
string.h saattaa sisältää sopivan funktion.
Ainakin niin homma sujuisi ilman funktiota, että käyt char-taulukkoa silmukassa läpi, ja kun vastaan tulee välilyönti, kopioit tietyt merkit taulukosta toiseen merkkijonotaulukkoon.
Olisiko missään jotakin listaa näistä string.h:n funktioista? Jos joku tämän funktion tietää, niin on hyvä ja kertoo sen minulle.
Funktio substr() antaa alimerkkijonon pituuden ja sijainnin perusteella. string.h:n funktioita käsitellään perusteellisesti esimerkiksi kirjassa Stroustrup, Bjarne, C++ -ohjelmointi.
remontti-reiska kirjoitti:
Olisiko missään jotakin listaa näistä string.h:n funktioista? Jos joku tämän funktion tietää, niin on hyvä ja kertoo sen minulle.
Eipä löytynyt mitään hyvää. Voi edelleen ehdotella.
Tämmösen olen itse väkertänyt:
#include <iostream.h> #include <string.h> void slipt(char mjono[124], char milla) { char taulukko[124] = ""; int i = 0; int pituus = strlen(mjono); for (i=0;i<=pituus;i++) { if (mjono[i] == milla) { taulukko[i] = ' '; } else { taulukko[i] = mjono[i]; } } for (i=0;i<=pituus;i++) { if (taulukko[i] != ' ') { cout << taulukko[i]; } } cout <<endl; }
Minäkin kyllä tekisin merkkijonon pilkkojan itse, kun eihän se edes ole kovin vaikeaa. Käsittelee vain char-taulukon alkioita yksitellen, niin ZcManderinkin esimerkissä.
Heh, niimpä tietenkin. Hokasinkin vasta nyt.
Ps. ZcMander esimerkki ei toimi, jos se nyt on toimivaksi tarkoitettu.
https://www.ohjelmointiputka.net/koodit_nayta.
Tuota vain soveltamaan! Tai oikeastaan ei tarvi kuin kääntää koodi C:lle :)
Tomiii samoin kuin PHP:n explode, eli ei pelkästään yhden merkin explodella...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.