Eli kaverilla on tuo näytönohjain, ja yleensä kun pelaa jotain peliä (DX/OpenGL) kone kaatuu kun pelin sammuttaa tai joskus kesken pelin.. Luulen että vikana on näytönohjaimen muisti. Olenko oikeassa? Muuten kone on kelpo, Pentium 1.6Ghz tjsp, 256Mt RAM, jne
Minulla on sama ongelma. (vain yhdessä pelissä)
Korttina Club3D Radeon 9600 (VE) 265mt.
Tarkennusta: Siis tulee BSOD (winxp), WINDOWS IRQ_HANDLING jotain.. Windowsin näennäismuisti jne :D
Mullaki oli vanhassa koneessa juuri tuo NVIDIA GeForce 2 MX 400... Sekin heitti häränpyllyä ja valitti tuosta samasta... Ja nyt olen saanut tarpeekseni nvidiasta joten siirryin atiin...
9800 Pro. Niin ja ite rupesin tosin epäilemään emolevyä :P onko perää?
itsellä on tuo samainen ohjain ja yhdessä vaiheessa pelit kaatuivat aina. (olikohan nyt pelit jotka vaativat directx 8.1-> )
noh, ratkaisu oli, että piti asentaa koneelle sellaiset beta-ajurit jotka vapauttivat tai lukitsivat jotakin tiettyä muistialuetta. ongelma johtui, että näytönohjain ei ollut jotenkin täysin yhteensopiva emolla olevien vian piirien kanssa. kyseiset ajurit löytyivät jostakin vian sivuilta.
Spongi kirjoitti:
Mullaki oli vanhassa koneessa juuri tuo NVIDIA GeForce 2 MX 400... Sekin heitti häränpyllyä ja valitti tuosta samasta... Ja nyt olen saanut tarpeekseni nvidiasta joten siirryin atiin...
9800 Pro. Niin ja ite rupesin tosin epäilemään emolevyä :P onko perää?
Hyvä spongi :) niin mäkin tein, ei nvidiaa -> ATI
MX:t on pehvasta, ei pelikäyttöön todellakaan tehty!
Minulla on NVIDIA GeForce 4 MX 440 ja toimii hyvin ja olen kyllä ihan tyytyväinen tähän varsinkin kun on viimeisimmät ajurit. Ja niille jotka eivät tienneen tämä on slitikin vain kakkosen paranneltu versio.
High Templar kirjoitti:
MX:t on pehvasta, ei pelikäyttöön todellakaan tehty!
Miksei ole. Kyllä minä vaan pystyn pelaamaan vaativiakin pelejä.
Mäkin ajattelin että se pitäisi päivittää, opengl ei oikein toimi. mutta ne oli joskus päivittäny sen, ja windows seonnut :S en sen jälkeen sitten oo viittiny kokeilla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.