Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tiedonsiirron hitaus tietyissä tapauksissa

Sivun loppuun

AK [20.07.2004 22:46:33]

#

Minulla on Dna:n internet-liittymä (512/512-nopeuksinen) ja Thomsonin kaapelimodeemi. Lisäksi on ZoneAlarm.

Ongelmani on siinä, että torrentteja ladattaessa nopeus on yleensä aivan olematon. MSN Messengerillä ladatessa/lähettäessä tiedostoja on myös hyvin hidasta. MIRCin DCC:llä en pysty lähettämään tiedostoja ollenkaan, Get kyllä toimii.

Googlella olen etsinyt paljon ratkaisua, ja muutamia lupaavalta näyttäviä oppaita on tullu vastaan mutta en oo vieläkään saanu ratkastua ongelmaa. Onko tuossa nyt joku ongelma porttien suhteen, vai?

sooda [21.07.2004 08:15:34]

#

NAT tietääkseni estää ton, mulla on sama ongelma :'(
Elikkä se adsl-pääte ei näytä sun ip:tä ulospäin. Tämä on kai Network Address Translation. Eli sun koneeseen ei voi yhdistää suoraan, joten esim mese siirtää filuja http:n(?) avulla eikä suoraan tjsp, TOSI pieninä palasina. Jos on hyvä adslboksi niin siitä voi konffata joitain portteja suoraan sun koneelles. Googleta vaikka torrenttiohjelmien käyttämät portit ja mesen ja dcc:n.

AK [21.07.2004 12:38:12]

#

Mitähän kautta noita portteja voisi avata, kun en oo löytäny keinoa. Ensinnäkään en löydä Thomsonin sivua josta voisi löytyä jotain apua. (Googlella löytyy kyllä joku Thomson, mutta minusta kyseessä on eri yritys).

ZoneAlarmin helpit oo katellu läpi, enkä vieläkään tajua tota :(

Tätäkin sivua oon kokeillu:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/73686

Mutta tuo vaatii ilmeisesti staattisen ip-osoitteen, mulla kun se vaihtuu joka kerta. Kun kirjoitan osoite-riville ip:n, ei tapahdu mitään.

Turambar [21.07.2004 13:18:18]

#

Jos sinulla on ilmainen Zonealarm, et voi avata portteja. Se onnistuu vain Zonealarm prossa. Ja natin porttien aukominen tapahtuu, menemällä selaimella boksin asetuksiin.

tomaattigeeni [21.07.2004 14:24:11]

#

Noi torrentilla, messenkerillä ym. lähetetyt tiedostot saattavat hidastella myös toisessa päässä olevan hitaan yhteyden vuoksi. Jos esim. messengerillä lähetät tiedoston jollekin jolla on modeemiyhteys/muuten vain tukossa niin ei se sinne mene yli 5kt/s :)

AK [21.07.2004 14:35:39]

#

Ei se siitä taida tässä tapauksessa johtua. Nopeat yhteydet on molemmissa päissä. Mitenkäs te muut pääsette käsiksi modeemienne asetuksiin? Mulla ei onnaa toi ip:n kanssa kikkailu selaimella, kolmen selaimen kanssa oon kokeillu.

JTJ [21.07.2004 16:44:10]

#

Jos kaapelimodeemissa ei ole reititintä, sen asetuksista ei löydy säätöjä porttien avaamiseksi. Tällöin porttien sulkeminen on tehty operaattorin päässä tai sitten koneella oleva palomuurisofta ei anna ottaa yhteyksiä sisään.

AK [21.07.2004 17:34:08]

#

Nyt kun olen antanu torrentin latautua muutaman tunnin, on vauhti kasvanut huomattavasti; sehän perustuukin siihen että jotain pitää antaa myös toiseen suuntaan, ja mitä enemmän lataa (ja siis samalla jakaa muille), sitä nopeammaksi vauhti kasvaa.

Mutta tuota meseä ja DCC:tä tässä vielä harmittelen. Pitää sitten vissiin ottaa yhteys palveluntarjoajaan. Kiitoksia kaikille avusta ja hyvät kesänloput! :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta