Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Batch: Maili ohjelma (DOS)

Sivun loppuun

tekojalka [28.06.2004 19:10:15]

#

Onko mahdollista tehdä sähköpostin viesti lähetys ohjelma Dossin komentojonolla?

Antti Laaksonen [28.06.2004 20:25:21]

#

Ilman erillistä sähköpostin lähettävää ohjelmaa moinen ei ole mahdollista.

tekojalka [28.06.2004 20:28:17]

#

tarkoitin juuri ohjelmaa :D
olen nähnyt sellaisen mutta en saanut sourcea ja haluaisin nyt tehdä oman mailer ohjelmani

tsuriga [29.06.2004 00:26:35]

#

Sellaisen voi tehdä ties millä. Itse asiassa hyvä idea, laitankin visiolistaan :). Koodaan itse Javalla, ja siihen tarvitaan JavaMail. Meinasitko, että postia lähetettäisiin jollain DOS-käskyllä?

tekojalka [29.06.2004 01:14:58]

#

.. parempi että laitan Linkin kyseiseen ohjelmaan minkä joku on jo tehnyt.
http://www.margariini.com/priv/margamailer.exe
tuon voit pikaisesti ladata.
saman kaltaista ohjelmaa haluaisin tehdä.

Marja [29.06.2004 08:48:50]

#

tsuriga: Mikä ihmeen JavaMail ja miksi se tarvitaan? Javallahan voit lähettää mailia ihan itse, otat vain yhteyden sähköpostipalvelimeen ja jutustelet sen kanssa sopivan protokollan (esim. SMTP) mukaisesti.

tsuriga [29.06.2004 13:57:55]

#

Enpäs tiedä kovin tarkasti :). Voihan sen tehdä noinkin.

java.sun.com kirjoitti:

The JavaMail API is implemented as a Java platform optional package and is also available as part of the Java 2 platform, Enterprise Edition.

Marja [29.06.2004 17:58:54]

#

Okei, tuollaisenkin ovat sitten keksineet. Halusinkin vain puuttua sanaan "tarvitaan". Ei tuota JavaMailia ole pakko käyttää, vaikka se lienee kätevä. (Riippuu siitä, millä abstraktiotasolla haluaa ohjelmoida.)

miettinen [29.06.2004 18:25:01]

#

tekojalka kirjoitti:

.. parempi että laitan Linkin kyseiseen ohjelmaan minkä joku on jo tehnyt.
http://www.margariini.com/priv/margamailer.exe
tuon voit pikaisesti ladata.
saman kaltaista ohjelmaa haluaisin tehdä.

ohjelma kannattaa tehdä sitten siten, että se lähettää viestit oman sähköpostipalvelimen kautta, eikä tekijän webbipalvelimen kautta, kuten tuo ohjelma tekee

tsuriga [29.06.2004 18:49:14]

#

Minun ei koskaan saapunut perille, luultavasti johtuen Hotmailin tiukoista header-säännöistä. Njo, ei "tarvita", mutta sen käyttö on luultavasti helpompaa kuin omien yhdistäjien koodailu.

Marja [30.06.2004 07:19:12]

#

No riippuu tietenkin siitä, mitä haluaa koodata. Jos haluaa tehdä oman mailiohjelman Javalla (esim. opetella käyttämään SMTP:tä), niin parempi tehdä se itse kuin kutsua jotain metodia insertNewMailingProgramHere. Muutenkin vastustan sitä, että joka asiaan on olemassa joku valmis ratkaisu, jolloin ihmiset käyttävät niitä, eivätkä koskaan opi tekemään itse. En nyt sano, etteikö niitä koskaan saisi käyttää, toki saa ja on järkevääkin, mutta asioita (esim. erilaiset tietorakenteet) pitäisi kyllä opetella tekemään myös itse. Jokuhan niitä valmiita ratkaisuitakin koodaa :)

tsuriga [30.06.2004 14:12:29]

#

Jos haluaa koodata mailiohjelman niin käyttää mieluummin valmista. Sitten tuo suluissa oleva asia, jos tahtoo opetella käyttämään niitä protokollia ja tuntemaan ne, niin ehkä sitten voi vääntästä oman ohjelman.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta