Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: win xp:n kanssa ongelma: unmoutable_boot_volume

Sivun loppuun

nomic [27.06.2004 17:48:52]

#

ajattelin kysästä että onko kellään tietoa kun mulla on tämmöinen ongelma oman win xp home editionin kanssa:
oon just asentanut wintoosan koneelle, ja kun ekan kerran käynnistän koneen uudestaan niin kaikki menee hyvin se alkaa lataa winukkaa ja tulee logot ja kaikki sitten lyö winxp:n bluescreeniä ja erorria tulee tähän tyyliin:

unmountable_boot_volume

en muista sitten missä muistipaikassa jne... mutta tuo on nytten se mitä se valittaa

etsisin ite nytten tietoa mutta on kiire ja kiitoksia jos joku osaisi selventää mulle että missä on vikaa, koska ei jaksaisi joka kerta asentaa wintoosaa uusiksi koneelle :(

ps. vikasieto-tilaan pääsee mutta se siitä...
(ja tämän vuoksi en voi edes asentaa vb:tä koneelle :/ )

Heikki [27.06.2004 18:34:15]

#

Hankalanoloinen ongelma. Unmountable_boot_volume viitannee käynnistysosioon... En keksi muuta keinoa kuin Windowssin uudelleenasennuksen. Tämä luultavasti poistaa ongelman (alusta osio, jolle Windowssin asennat).

nomic [27.06.2004 18:45:11]

#

juuh, siis wintoosa on omassa osiossaan kokonaan ja uudelleenasennettu varmasti yli 20 kertaa, olen myös kokeillut asentaa sitä toiselle osiolle jne...

kovalevyssä ei varmaankaan vikaa voi olla, se on melko uusi vielä ja asensin broidin koneelle ja systerin koneelle sillä xp:n myöskin niissä toimi, mutta veikkaan jotain yhteensopivuus-ongelmaa, laitteista joka on mulla alla on toiminut kyllä kaverilla jolta ostin emon, prossun ja muut roinat ja ite todistanut sen koska kun lähettiin sitä hakemaan niin kone oli vielä päällä ja siitä sitten lähettiin viemää sitä meille... biosinkin kattonut läpi...

pitäisi varmaan alkaa kahlaa microsoftin sivuja kunhan tota aikaa saan hankittua tarpeeksi jne...

heikki, juuh ja on tuo aika vaikee ongelma, ja harmittaa että omat projektit on ihan kesken enkä voi jatkaa sekä musa-hommat ihan jäässä ja seuraavaa keikkaa tulossa tässä kuukauden sisällä ja sitä ennen olisi kivaa saada kone kuntoon...

:)

Heikki [27.06.2004 18:51:30]

#

Sellainen idea tuli mieleen, että pistä joku toinen Windows ensin koneelle, josta sitten aloitat asennuksen. Valitse asennuksen alussa uusien asennustiedostojen lataaminen netistä. Tämä voisi auttaa ongelmaan...

nomic [27.06.2004 18:55:43]

#

muuten hyvä idea mutta en omista muita windowseja, kai se on sitten pakko "lainaa" jostain :/

no hyvän asian vuoksi :]

JoreSoft [27.06.2004 20:29:39]

#

Mun koneessa tuli sama virhe, kun mulla ei ollut levykkeellä Kiintolevyohjaimen ajureita! Koska olet jo asentanut käyttiksen, suosittelen että siirrät kiintolevyn lattakaapelin tavalliseen kiintolevy-väylään, ja kun olet asentanut sen Kiintolevy ajurin. Vaihdat sen takas. Mulla ainakin toimi. (Jos sulla on levyke, niin laita se asennuksen alussa painamalla F6)

Juhisl [27.06.2004 23:04:00]

#

no mul lähti toimii sillä ku asensin koneelle xp pron home ei toimi ollenkaa

Bill Keltanen [30.06.2004 09:25:21]

#

Höh, no tommonen se XP on. Eipä mullakaan toimi kovin hyvin. (IP ei näy, USBit niin ja näin, äänissä välillä vikaa, Steam ei toimi aina, Apassi ei toimi jne..) Mullo XP Pro joka kaatuu usein. En vaan osaa auttaa :( itellään ei oo tullu (ihme :D)

juze [30.06.2004 15:47:26]

#

Ongelma on todennäköisesti kovalevynohjain/piirisarja sektorilla, joten asenteleppa jo asennusvaiheessa (paina f6 jne..) ne kovalevyohjaimen ajurit..
Pitäis toimia.

En muista pystyikö vikasietotilassa asentamaan.

Yksi mahdollisuus on myös koittaa poistaa vikasietotilassa kovoajurit ja sitten reboottaa ja kun se pyytää asentaa oikeet kovalevynohjaimet.

EDIT: Olishan sitä voinu lukee, et joresofti oli jo antanu ohjeet :-)

nomic [01.07.2004 00:35:08]

#

kiitos vinkeistä, toivottavasti saan toimimaan, pitääpäs hakea netistä ajurit kun ei tullut mukana :)

vitsi jos vaikka nyt saisi oman koneen kuntoon niin älkää pelästykö jos vantaalla kuuluu onnellista ulvomista :)

olette ehkä pelastaneet mut elämältä :)

nomic [08.07.2004 02:55:37]

#

aluksi pyydän anteeksi sitä että nostin tämän taas ylös mutta päätin alkaa kirjoittaa koska sain koneen lopulta toimimaan joka pelasti minut elämältä :)
kiitos kaikille joilla oli aikaa vastata :)

"kesäni on pelastettu!"

Metabolix [08.07.2004 02:56:49]

#

Onneksi olkoon vaan.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta