Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tylsyys puukottaa (huh?)

Sivun loppuun

Aruviel [24.06.2004 20:34:24]

#

<Joutavaa lätinää>

Mikäs kumma tässä nyt on, kun ei minkään ohjelmointihomman harjoittelu kiinnosta, lähinnä masentaa. Projektiakaan ei jaksa aloittaa ja SDL saa jo vatsan kiertymään kolmanteentoistaan ulottuvuuteen. Keskeneräinen projektikin on olemassa (tekstipohjainen mättö"rooli"pelipelleily), mutta se tuntuu olevan aika kehittymätön ja sekava kun vilkaisin sitä.

Gäh, kai tämä menee ohi. Tällä hetkellä mielenkiinto lopahtaa siinä vaiheessa, kun istahdan tähän tuoliin. Onkos teillä ollut tällaisia "kausia"? Jos onnistun jotain soodia editoriin kirjoittelemaan, niin ajatukset alkavat hetkessä lentelemään jonnekin muualle mahtaviin ideoihin ja saatan jopa siinä sivussa "aloittaa toisen ohjelman tai harjoituksen". Ja siihen se sitten jääkin.

Ja OOP on jotain käsittämätöntä edelleenkin minulle, sen hyöty ei vain millään avaudu, vaikka jotenkuten tiedostan sen olevan hyödyllistä :P.

Edit: Ainiin, ja unohdin mainita, että NetHackauskaan ei ota onnistuakseen, siitä on pitänyt huolta iso paha laskusilta (Drawbridge, peliä pelanneet tietänevät), joka on jo moneen otteeseen litistänyt hahmoni.

</Joutavaa lätinää>

sqwiik [24.06.2004 20:38:34]

#

Sattuu tuollaista silloin tällöin :)
Jätän silloin huoneen hetkeksi ja menen ulkoilemaan. Sitten yleensä taas kiinnostaa. Mutta joskus nuo epäkoodauskaudet todella ovat ja jatkuvat (itselläni pisin oli vuoden verran, sitten tartuin taas koodaukseen ja aloitin erkin). Eipä kai auta muu kuin odotella että alkaa taas innostaa :)

hunajavohveli [24.06.2004 20:57:35]

#

Kyllä minullekin tällaisia tunteita joskus tulee, mutta kyllä ne menevät ohi, varsinkin sitten, jos keksii taas jotain uuttaa kiinnostavaa.

kenkku [24.06.2004 21:01:55]

#

Mulla on just tollanen menossa.. Ei mitään viittis tehä. Idoita puuttuu.. Jos tulee idea, ei jaksa opiskella, jos ei osaa jotain sen idean toteuttamiseen vaadittua osiota :P

_TYLSÄÄ_

juhaz [24.06.2004 21:14:13]

#

Jostain syystä minua on jo useamman kuukauden vaivannut tuo eikä tunnu olevan loppua sille, ehkä minun pitää lopettaa ohjelmointi kokonaan :(

Blaze [24.06.2004 21:31:35]

#

Jooh, apatia on tuttu olotila...

BlueByte [25.06.2004 00:23:32]

#

Aina sattuu syksyn ja joulun alla

Antti Laaksonen [25.06.2004 01:34:27]

#

Et ole ongelminesi yksin: välillä vaan ei saa oikein mitään aikaan, vaikka kaikenlaista kuitenkin olisi tehtävänä. Itse olen huomannut sqwiikin neuvon hyväksi. Tee vaikka kunnollinen pyörälenkki, niin kyllä se taas siitä. Ulkona saa myös usein hyviä ideoita.

tsuriga [25.06.2004 01:37:01]

#

Itsellä on lähinnä ongelmana vuorokauden lyhyys, 24 tuntia ei riitä mihinkään kun ideoita on vaikka muille jakaa (mutta itse kiinnostaisi tehdä ja opetella).

E.K.Virtanen [25.06.2004 01:42:24]

#

Jeh. Ideoita olisi sata vaan kun ihan kaikkea ei jaksaisi(lue osaisi) itse tehdä nii homma lopahtaa viimeistään kun 35% hommasta ois valmiina. Nippelitietoa rakastan vaan kun se esteettisyys on ongelma..siis muille, itse jaksaisin vieläkin katsella vaikka 2 väri ceegeeaa :)

Blaze [25.06.2004 03:07:59]

#

Lurah kirjoitti:

itse jaksaisin vieläkin katsella vaikka 2 väri ceegeeaa :)

<nipo>CGA:ssa on neljä väriä :)</nipo>

nomic [25.06.2004 03:31:55]

#

[pilknus]
kolmattatoista-ulottuvuutta ei ole olemassakaan (tai on ehkä mutta ei ole todistettu, samoin kuin ei ole viidettäkään, neljännes on todistettu, mutta siihenkin meni aikaa ja se nosti tieteen-tasoa monta miljoonaa porrasta)
[/pilknus]
;)
noh se siitä, päivän päteminen lopetettu

itsellä jos meinaa käydä näin että ei ole intoa koodia vääntää niin sitten ei muuta kuin kuvia luomaan tai musiikkai tekemään, yleensä se kyllä menee niin että ekana tehdään musaa ja kun ei jaksa niin siirrytään ohjelmointiin :)

aina kannattaa pitää varalla eri vaihtoehtoja tekemisistään, eli ei se kone/elämä ole pelkästään koodaamista, sitä voi kaikkea muutakin tehdä ja tiedostaa itselleen mistä tykkää niin voi helposti siinä koodaus-innon laaduttua tehdä jotain muuta joka nostaa omaa fiilistä sekä hyvänolon-tunnetta, täällä oli hyvä esimerkki tuo että lähtee ulos, itsellä se ei päde, kauheaa kun saa ideoita eikä pääse toteuttamaan niitä samantien ja kun menen takaisin kotia päi niin ideat on unistaloituneet päästä huspois :/ eli olen niin paljon koneella kuin elämältä (naiselta) kerkiän ja yksi tapa on myös että ennenkuin menet nukkumaan tai pois koneelta niin kirjoitat ylös asioita mitä haluaisit tehdä vielä ja alat niitä pikkuhiljaa toteuttamaan, itse rakastan piirtämistä ja kaikkee muuta mistä ei ole hyötyä(sinänsä paitsi terapia-mielessä)
:]

tomaattigeeni [25.06.2004 03:34:56]

#

Erittäin tuttu olotila. Menee nykyään elämiseksi, ja tietokoneella kaikki aika menee irkkaamiseen ja intterwepin selailuun.

Aruviel [25.06.2004 12:53:20]

#

Aah, enemmän ulkoilua varmaankin, eilen käppyyttelin 7km:n lenkin. Ja nyt juhannuksena katselemaan kun muut ikäiseni pellet juovat itsensä umpihumalaan. Ehkä jaksan vähän aikaa olla sielläkin (kaupungilla kai), olisi kiva välillä nähdä niitä entisiä luokkalaisiakin.

Jooh, ja ohjelmoinnista räpsäytän taukoa. Aivot nollille ja jotain muuta. Tietokoneella ollessa pelaaminen maistui, KotOR vei kielen mukanaan (Ja meni tosin jo läpi toista kertaa :(. Sniff, pelaamisen ilokin on hävinnyt.

Lopultakin PC-pelaaminen on niin saappaisiinsa jäänyttä sontaa että ei ole ihme, että ei oikein jaksa innostaa. Ainoastaan Rome: Total War näyttäisi lupaavalta ja pimeyttä valaisevalta. Ainakin vielä. Missä ovat innovaatiot?

Ja lopuksi: arvelinkin mahdollisuutta, että joku puuttuu tuohon ulottuvuusilmaisuun. Muistaakseni (huom muistaakseni. Todistettavasti muistini ei ole niitä parhaimpia) jossain oli artikkeli, että jokin häläpöö-tiedemiesryhmä oli päätynyt taistelun jälkeen tulokseen, että on olemassa 13 ulottuvuutta. Joo, älä kysy minulta mitä ne sitten ovat ja miten he päätyivät tuollaiseen. Menee yli hilseen koko homma ;)

sooda [25.06.2004 13:07:43]

#

Kumma juttu, mulle ei ole toi iskenyt... yksi syy vois olla se että mulla on parikymmentä keskeneräistä projektia :)

kenkku [25.06.2004 13:08:39]

#

tsuriga kirjoitti:

ideoita on vaikka muille jakaa

Jakaisitko ideoita muille? :)
Mulle kelpais :PP

Jaymaano [27.06.2004 00:46:34]

#

Minulla taas on sellainen ongelma etten osaa tarttua vapaa-ajalla ohjelmointiin. Tekisi mieli opetella kieltä enemmän,( visualbasic / c++ / html) mutta en yksinkertaisesti saa itseäni tähän tuoliin vaikka mieli tekee koko ajan ohjelmoimaan. En osaa kuin perusteet noista kielistä, lisää täytyisi oppia. Voi olla että aloitettuani huomaan kuinka huono olen, en enää viitsi jatkaa. Kummallista. Kouluaikana oli aivan eri asia. Sniff

firebug [27.06.2004 01:13:14]

#

Tuo kuvailemasi olotila on kyllä hyvinkin tuttu. Joinakin päivinä ei yksinkertaisesti jaksa koodata vaikka olisi edellisenä päivänä suunnitellut tekevänsä jotain. Yleensä en jaksa edes avata editoria tai jos avaan sen, niin heti tulee mieleen muuta tekemistä mm. leffan katsominen tai vastaavaa. Ideoitakin olisi, mutta ei vaan jaksa ruveta opiskelemaan uutta.

SQ [27.06.2004 16:03:14]

#

Jos minulla on tylsää että en oikein jaksais tehdä mtn, yritän keksiä jotain mukavaa johon ei ikinä kyllästy. Varettamiseen. :) Mutta tossa varetamisessa on kovalevy tilan vähyys, (90gigaa) joka on melkein aina lopussa, tälläkin hetkellä minulla on vapaana pari megaa tilaa. Ja jos tila on lopussa pelailen jotain mukavaa kuten, starcraft, soldat, cs, tai jotain aivan uutta kokeilen.. Ja vielä olen yrittänyt opetella "hakkeroimaan", en siis mitenkään vahingoittavasti, vaan olen tiedonhaluinen, haluan tietää miten se tapahtuu. Ihan mielenkiintoista. Vielä kun löytäis lisää artikkeleita. Ennen oli olemassa yksi suomalainen hakkeri sivusto mutta varmaan kaatunut jo, en tiedä...

E.K.Virtanen [28.06.2004 20:40:57]

#

Blaze kirjoitti:

Lurah kirjoitti:

itse jaksaisin vieläkin katsella vaikka 2 väri ceegeeaa :)

<nipo>CGA:ssa on neljä väriä :)</nipo>

Heh, mut kaapissa ois vielä yks kappale 14" mustavalko cga näyttöjä :D

Latska [26.07.2004 19:40:31]

#

No silloin tällöin olen tuossa tilassa. "Mikko A. Ralunen Adventures" loppui neljännen kerran kesken. "Sävelpelin" kehitys loppui ainakin vähäksi aikaa versioon 1.36. No "LateScript" projektin eka versio on työn alla ja nykyinen olotila ei tuon kanssa täsmää. Usein menen vain pihalle kävälemään tai siirryn lukemaan jotakin. Usein se auttaa.

Jyi [27.07.2004 21:34:09]

#

NO GYL KUULLOSTAA TUTULTA!!!
Mul on tosiusein noita ihmeen kausii, jolloin ei oikeen mikään kiinnosta (varsinkaan tietsikat!)
Sillo ei auta muu ku kunnon "selibaatti" (siis tietty tietsikoihin... :>)
Sitte ku kädet täristen 2kk päästä pääsee tietsikalle, nii gyl ohjelmointi taas jaksaa kiinnostaa!

.: Tylsyys on välttämätöntä, että jaksais välil kouluu :.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta