ajattelin ladata ton vb:n, ja tilaa kysyn sen takia ku uus kovo poksahti ja vanha o nii helvatin piäni ettei siihe paljoo mahu.
Olet siis latamaassa vb:tä ihan laillisesti?
noh, visual basic 3 vie tilaa jonkun 2-3 megaa muistaakseni ja visualbasic 5cce vie zipissä tilaa noin 7-8 megaa.
Jos nyt lataat jotain vähemmän laillista versiota niin koko vaihtelee version mukaan.
mistä oot hakemassa ja mitä versiota?
warettamista ei tueta, itsellänin on kyllä semmoinen periaate että esim kun haen musiikkia netistä niin aluksi kuuntelen onko hyvää jos pidän tuen artistia joko ostamalla levyn taikka sitten tilaan sen jos sitä ei ole saatavilla suomesta... koska en mene ostamaan levyä josta en pidä, monet nyt miettii että mitä turhaa esikuunella ku radiossa soi se paras musiikki? mutta oma mielipiteeni on että astetta syvempää löytyy sitä parasta musiikkia, tai no ei parasta mutta sopivinta musiikkia minulle, ei ehkä monelle muulle :)
kaunista melodiaa löytyy elokuvasta piano, muuteskin mahtava elokuva, melankolisine värityksineen, sekä teema-biisi on niin kaunis että sai kylmiä väreitä aikaan minulla mitä en monasti ole kokenut :)
mutta samalla periaattella softakin hommataan, esim myönnän että aluksi hain vb3:n netistä, sen jälkeen vb6:n ja kun pidin siitä niin päätin sitten ostaa vb6 entterraissi-paketin jossa tuli cd:tä ja roipetta mukana :) oppinut ziljoona kertaa nopeammin kuin netistä etsimällä tutoriaaleja :) eli kyllä sitä rahaa kannattaa käyttää, mietitääs vaikka näin: musta tulee sitten kun oon iso niin ohjelmoija, siitä tulee työni, muistelen menneitä aikoja kun aloittelin koodaamista ja sain ekaa kertaa msgboxin luotua, sitten muistankin että waretin kaikki roippeet koneelle, kivaa ajatella että oma työ saatu sillä tavoin, ja kun on itse työssä, ohjelmoimassa jotakin ohjelmaa/peliä/jotain niin kyllä sitä haluisi siitä pikkasen rahaa vaivanpalkkiota kun on se iso juttu julkaista virallisesti jokin asia, ja kun saa kuulla naapurin pennulta et "minä waretin naapuri-sedän tekemää peliä! aika perkeleen hyvä peli on mutta en osta sitä kun sen saa netistä", se harmittaa varmasti sitten kun itse on siinä tilanteessa, eli haavoittuvana osapuolena, ja jokainen joka ostaa jonkun tekemää tuotetta, niin kyllä se raha menee aina hyvään tarkoitukseen jos ei muuhun niin sillä saa jonkun ihmisen onnelliseksi, itse saa vastineeks vielä muuta krääsää mitä ei netistä saa sekä hyvän mielen jne... ja rahalla tuetaan jatko-kehitystä jos sille on tarvetta :)
ja kun on aito versio jostakin asiasta voi hyvissä mielin antaa palautettakin ohjelmasta tekijöille että mitä itse kaipaisi ja mitä voisi parantaa käyttäjä-kunnan kannalta jne... olen itse tehnyt näin muutamien ohjelmien suhteen ja palautetta sain takaisin sekä kiitosta tukemisesta, on se kyllä hienoa kun tietää että on kerrankin tehnyt jotain oikeen ja tukenut hyvää asiaa :)
kokeilkaa
vak! musta on tullut käännyttäjä jeesus hippendaaleni!
warettakaa niin paljon kuin haluatte mutta muistakaa että se ei tee tuotteesta parempaa, ne voittaa jotka on sijoittanut ;)
Muuten kaunis periaate, mutta:
Julkaisija (esim. levy-yhtiö) saa ne cashet, mitka tulee siitä kun porukka ostaa tuotetta. Jos haluut antaa cashee itse artistille, sujauta šekki fanipostiin tai jotain...
matti kaijomaa, kyse on kummiskin levy-yhtiöstä, tiedän periaatteen, tuen ennemmin labeleita suoraan, eli firma joka painattaa levyt ja tunkee ne jakoon, artisti saa enemmän rahaa eikä siinä ole levy-yhtiötä välissä, eli toisin sanoen jakelu-firma
esim camel records, blender sitä kautta saanut nimeä vaikka pieni brittiläinen lafka, jäbä saanu sopimuksen sieltä ja 12.5% levystä menee sille, loput menee kustannuksiin sekä lafkalle, ja kun kyse on LP:stä (joita minä ostan (en mitään mummon ja vaarin lättyjä vaan konemusiikkia (tiedän monet teistä inhoaa sitä ylikaiken koska olette kuulleet sitä anttilassa sekä radiossa mikä on sitä pahinta saastaa niinkuin kaupallisinta poppiakin, kunnon musiikin puolelta)))
eli siis tiedän mitä teen, ja kyllä sitä on vain niin tehty että jos levy on ollut äärettömän hyvä esim: herra x:n tuo yksi levy niin ostin sen kaupasta ja vielä päätteeks vippasin rahnaa pojjulle, tämä on kyllä ainut kerta kun näin olen tukenut mutta ei voi mitään että musiikki on mun elämä ja sen sisältö on koodia jota ei ole kokonaan käännetty, erroria vaa lyö :)
sekä matti kaijomaa, kannattaa ottaa selvää mistä puhuu (en ala päteämään, vaan kehoitan että luet ja ymmärrät tarkemmin mitä tarkoitin, mutta tajuan pointtisi, mikä harmittaakin minua, mutta ei minusta mikään tustin timperleikki tarvitsekaan enempää rahnaa), kerroinkin edellisessä viestissä että en tarkoittanutkaan mitään tämmöistä ilmiö-musiikkia esim britney späärsiä jne... vaan astetta laajempaa kokemusta joka ei ole niin pinnalla, musiikkia jota nykyisyys ei hyväksy pinnalle :)
levy-yhtiöt antaa niille isommat rojaltit koska pitää ne leivissään koska tietää että jos päästää irti niin toiset ottaa niitä mukaan, sama juttu et toiset noukkii safkat maasta, toiset lautaselta :)
VB6 (tais olla Enterprise Edition) vie muistaakseni vähän päälle 80 Megaa.
nomic kirjoitti:
warettamista ei tueta, itsellänin on kyllä semmoinen periaate että esim kun haen musiikkia netistä niin aluksi kuuntelen onko hyvää jos pidän tuen artistia joko ostamalla levyn taikka sitten tilaan sen jos sitä ei ole saatavilla suomesta... koska en mene ostamaan levyä josta en pidä, monet nyt miettii että mitä turhaa esikuunella ku radiossa soi se paras musiikki? mutta oma mielipiteeni on että astetta syvempää löytyy sitä parasta musiikkia, tai no ei parasta mutta sopivinta musiikkia minulle, ei ehkä monelle muulle :)
kaunista melodiaa löytyy elokuvasta piano, muuteskin mahtava elokuva, melankolisine värityksineen, sekä teema-biisi on niin kaunis että sai kylmiä väreitä aikaan minulla mitä en monasti ole kokenut :)
mutta samalla periaattella softakin hommataan, esim myönnän että aluksi hain vb3:n netistä, sen jälkeen vb6:n ja kun pidin siitä niin päätin sitten ostaa vb6 entterraissi-paketin jossa tuli cd:tä ja roipetta mukana :) oppinut ziljoona kertaa nopeammin kuin netistä etsimällä tutoriaaleja :) eli kyllä sitä rahaa kannattaa käyttää, mietitääs vaikka näin: musta tulee sitten kun oon iso niin ohjelmoija, siitä tulee työni, muistelen menneitä aikoja kun aloittelin koodaamista ja sain ekaa kertaa msgboxin luotua, sitten muistankin että waretin kaikki roippeet koneelle, kivaa ajatella että oma työ saatu sillä tavoin, ja kun on itse työssä, ohjelmoimassa jotakin ohjelmaa/peliä/jotain niin kyllä sitä haluisi siitä pikkasen rahaa vaivanpalkkiota kun on se iso juttu julkaista virallisesti jokin asia, ja kun saa kuulla naapurin pennulta et "minä waretin naapuri-sedän tekemää peliä! aika perkeleen hyvä peli on mutta en osta sitä kun sen saa netistä", se harmittaa varmasti sitten kun itse on siinä tilanteessa, eli haavoittuvana osapuolena, ja jokainen joka ostaa jonkun tekemää tuotetta, niin kyllä se raha menee aina hyvään tarkoitukseen jos ei muuhun niin sillä saa jonkun ihmisen onnelliseksi, itse saa vastineeks vielä muuta krääsää mitä ei netistä saa sekä hyvän mielen jne... ja rahalla tuetaan jatko-kehitystä jos sille on tarvetta :)
ja kun on aito versio jostakin asiasta voi hyvissä mielin antaa palautettakin ohjelmasta tekijöille että mitä itse kaipaisi ja mitä voisi parantaa käyttäjä-kunnan kannalta jne... olen itse tehnyt näin muutamien ohjelmien suhteen ja palautetta sain takaisin sekä kiitosta tukemisesta, on se kyllä hienoa kun tietää että on kerrankin tehnyt jotain oikeen ja tukenut hyvää asiaa :)
kokeilkaavak! musta on tullut käännyttäjä jeesus hippendaaleni!
warettakaa niin paljon kuin haluatte mutta muistakaa että se ei tee tuotteesta parempaa, ne voittaa jotka on sijoittanut ;)
nomic perkele! tota oli yhtä helvettiä lukea ku ei olu minkäänlaisia kappalejakoja.
Linkku kirjoitti:
nomic perkele! tota oli yhtä helvettiä lukea ku ei olu minkäänlaisia kappalejakoja.
Minä en edes lukenut tuota kun viimeisen lauseen :/
Kappalejako tekisi noin isossa tekstissä poikaa!
Kysyjä sai varmaankin jo vastauksen kysymykseensä eli eiköhän jätetä tämä aihe tähän.
linkku, hahahaha, et oo eka joka on mun tyylistä valittanut :)
kenkku ja olet oikeassa, mutta mä en jaksa tukee semmoista, tai tuolloin kun tota kirjoittelin niin en jaksanut vain (laiska) :P
sain kyllä jonkilaisen käsityksen ainaki nomicin kirjailijan lahjoista (jaksoin jopa lukea tekstit loppuun asti). täytyy kattoo mikä noista o paras ja sit päättää. KIITOS.
hunajavohveli kirjoitti:
Tai sitten Enterprise Edition oli se joka vei päälle 200 Megaa.
[offtopic]
Linkku kirjoitti:
äläs kiroile :D
[/offtopic]
No mutta mulla on VS Enterprise, vie 2gt tilaa ja veebee noin 500mt..
hunajavohveli kirjoitti:
Mistäköhän työ poijut niitä oikein latailette?
Minulla asennettuna _laillinen_ VB6 pro ja MSDN:stä vain VB:n dokut, niin vie yli 700 megaa asennettuna. Siis vain Visual studio kansio. Siihen päälle vielä kirjastot sun muut, jotka asentuu mm. systemkansioihin.
add/remove toiminto control panelista näyttää VB asennuksen vievän kaikkiaan tilaa 1,3 gigaa.
Aku2 kirjoitti:
hunajavohveli kirjoitti:
Jaa-a, jotain lusmurippiversioita Kazaasta tietysti, joissa ei tule MSDN:ää. Sitten kun joku käskee lukea manuskaa, niin ollaan ihan hukassa.
Jep... MSDN vie tuollaisen kevyen Gigan koneelta versiosta riippuen.
Itselläni on sekä MSDN 2001 July, että MSDN January 2004... yhteensä jotain 3 Gigaa...
Nuo kehitystyökalut (.NET Studio ja Visual Studio) ei nyt ihan vertoja vedä dokumentaatiolle... oisko Gigan verran.. päälle vielä SQL Server Enterprise (Giga).
Testiserveri WMWarella (4 Gigaa) ja Web kehitystyökalut (Macromedia MX Studio 2004)... (taitaa olla Gigan verran sekin)....
Borlandin C++ ja Java... pari Gigaa dokumentaatioineen....
Onneksi on 80 Gigaa työkoneella...
j2sdk1.4.2_04 76.2Mb + API 177Mb + notepad ~56kb. Borlandista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta kyllä noillakin pärjää. Jaa topic? nah.
Aku2 kirjoitti:
hunajavohveli kirjoitti:
Minulla asennettuna _laillinen_ VB6 pro ja MSDN:stä vain VB:n dokut, niin vie yli 700 megaa asennettuna. Siis vain Visual studio kansio. Siihen päälle vielä kirjastot sun muut, jotka asentuu mm. systemkansioihin.add/remove toiminto control panelista näyttää VB asennuksen vievän kaikkiaan tilaa 1,3 gigaa.
No sitten se 80 Megainen ei varmaan ollut Enterprise Edition.
Visual Studio 6:n asennuspaketti rarrattuna oli muistaakseni ~800 megaa. Älkää kysykö mistä sain ;)
mistä sait
pipopää kirjoitti:
mistä sait
Henkilöltä, joka ei lievien ongelmien takia halua paljastaa nimeänsä.
kuka ei halua paljastaa nimeään? :p
varmaankin se joka kyseistä tuotetta on levitellyt.
Eihän tollasta kovin vaikeaa ole saada jos tietää hyvän osoitteen tai omistaa p2p ohjelman...
tosiaa toi o helppo ladata mistä vaa mut sit ei tosiaa oo tietoo mitä saa, aj tuleeko seurana joku mukava ötökkä joka pistää koneen ihan sekasi ja sit meniki kakki halu lähtee kokeilee uudestaa samaa homaa jolloi se paras paikka hommata on siis KAUPPA. joten kaupan kautta kotiin kaikki, ja nyt viettämää juhannusta mökille, otan rauhallisesti ja katon kuinka kokko palaa. Kannettavaa ei pakata ollenkaa mukaa, pitää rentoutua.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.