Mikä ois järkevä ohjelmointikieli ku osaan jotenkin qbasiccii. Mut mikä ois järkevin pelien tekoon
Voihan sillä QBasicillakin pelejä tehä?
Jos sää "osaat jotenkin" QBasicia, niin et sää mitään Quake4:ää oo kuitenkaan tekemässä.
en ookkaa vaan oon tekemässä merkkipohjasta roolipelii mut oisko se helpompi toteuttaa esim cllä tai visualil
baabloo kirjoitti:
en ookkaa vaan oon tekemässä merkkipohjasta roolipelii mut oisko se helpompi toteuttaa esim cllä tai visualil
Merkkipohjaisen roolipelin tekeminen on OK QB:llä ja sit jos haluu tehä windows version niin sit VB:llä. Tosin ei mikään estä tekemästä C:lläkään, mutta basiceilla se onnistuu vallan mainiosti.
no visualil en oikeen tajuu et miten se tehtäis ja qblla oon alotellu oisko joku joka haluis rupee tekeen sitä mun kaa
Mä voisin auttaa sua. osaan käyttää delphiä et mä voisin tehä sulle siihe pelii alkuvalikoita tai jotain vastaavaa.
Aika lupaavan oloista... ensin baabloo miettii, alkaisiko ohjelmoimaan VB:llä, sitten pyytää mukaan porukkaa. Pari juttua jäi epäselväksi:
-Millähän kielellä ajattelit tehdä?
-Minkähänlainen sinun roolipelin "alkusi" on? Paina enter niin peli käynnistyy?
Ei millään pahalla, mutta 99% varmuudella prjoektisi floppaa parissa viikossa (ellei aiemmin).
Heikkipäs on tänään varsin kannustava?
juups niinpä on :D mutta tuo voi olla totta
ei oo vien tän jutun loppuun
Myös blitz+ on yksi hyvä vaihtoehto ja siihen vielä Ascii include päälle, niin vóila...
Kyllä minä suosittelisin QB:tä tälläisen tekemiseen jos ei ole kauheasti aikasempaa ohjelmointikokemusta, blizit ja muut hirvittävät valmisviritelmät eivät opeta mitään.
Ja eihän tuon pelin nyt tarvitsekaan olla mitenkään hirveän monipuolinen, tai iso. Tuollaista sopii ihan hyvin väsätä, kun aloittelee isompien projektien tekemistä.
Itse en ehdi kuitenkaan osallistua, sillä päälle painavat juuri nyt Ristinolla ja ehkä tuo räiskintäkilpailu. Koskaan ei tiedä, vaikka Ruin Baradiinkin joutuisi taas vaihteeksi jotain tekemään.
Kaviaari kirjoitti:
Kyllä minä suosittelisin QB:tä tälläisen tekemiseen jos ei ole kauheasti aikasempaa ohjelmointikokemusta, blizit ja muut hirvittävät valmisviritelmät eivät opeta mitään.
Blitz+ on perus-Basic, mutta tietenkin siinä on omia uniikkejä käskyjä, mutta pohjimmiltaan ihan tavallinen basic.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.