Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: 3D

Sivun loppuun

CoDeR [05.06.2004 14:43:12]

#

tässä nyt ku on tää pelinteko aluillaan ni oisin kysyny semmost et niinku mil ohjelmalla ois paras/helpoin tehä 3D maastoa/hahmoja/animaatioita??

firebug [05.06.2004 14:55:55]

#

Riippuu ihan millaista peliä olet tekemässä. 3D Studio Max on kallis, mutta ehkä paras vaihtoehto hahmojen/kenttien/animaatioiden tekemiseen. Ilmaisia ovat mm. Anim8or ja Blende. Googlen kautta löydät nuo molemmat ohjelmat.

Maaston tekemiseen on muitakin vaihtoehtoja kuin mallintaminen. Varsinkin ulkokenttiä on helppo generoida tai lukea bittikartasta maaston korkeuserot, josta sitten muodostetaan varsinainen kenttä.

CoDeR [05.06.2004 15:06:04]

#

No ihan perus roolipeliä. Ja mul on toi 3D studio max. ja oon kokeillu tota blenderii mut en tajuu sit MITÄÄN. :)
Enkä kyl osaa kunnol tota 3D studioo käyttää et jos jollai on jotai hyvää tutorialii (mieluiten suomeks tai eng) ni tääne vaa (esim. linkki)

rndprogy [05.06.2004 16:12:41]

#

Tämä on yksi vaihto ehto http://www.conitec.net/a4info.htm. Ja siinä pitäisi tulla ohjeet mukana.

Gwaur [05.06.2004 16:39:08]

#

Kannattaa kokeilla Anim8oria. Se on pieni, kevyt, ilmainen ja helppo. Sen saa täältä. Manuaalia ei tarvitse kovinkaan paljoa lukea niin alkaa jo hyviäkin animaatioita syntyä. Itse olen jo tekemässä omaa scifi-leffaa :)

CoDeR [05.06.2004 16:39:53]

#

Joo mut jos joku osaa käyttää tota 3D Studio Max 6:sta ni voisko ehkä informoida muaki... jos ei tääl ni esim. irc:issä.

firebug [05.06.2004 16:49:01]

#

Maxin mukana tulee paljon tutoriaaleja ja helppi. Noita kahta kun lueskelet niin varmasti alkaa Maxin käyttö luonnistua.

mamaze [05.06.2004 21:49:28]

#

rndprogy kirjoitti:

Tämä on yksi vaihto ehto http://www.conitec.net/a4info.htm. Ja siinä pitäisi tulla ohjeet mukana.

eikös tuo ole vain sellainen 3D-objektien luonnostelu-ohjelma? siis samanlainen kuin anim8or (mulla on se)?

rndprogy [05.06.2004 22:37:58]

#

Itse asiassa ei. Sen mukana tulee 3d objecti editori. Ja LISÄKSI, editori kolmedee pelien tekemiseen, joka käyttää A6 3Dpelimoottoria. Ja siinä joutuu vääntämään jossain vaiheessa jotain koodiakin. En nyt muista oliko se ohjelman oma scriptikieli vai c++.

mamaze [08.06.2004 10:01:51]

#

eli niin kuin pelkäsinkin. Jos joutuu kirjoittamaan Scriptiä C-kielellä ja ei tiedä miten moottori on koodattu / millä periaatteella se toimii niin miten se sitten pitäisi tehdä?

taidankin katsoa niitä ohjeita VÄHÄN tarkemmin :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta