ajattelin tässä kokeilla tehdä jonkin laista pilaohjelmaa ja ajattelin jos ois halukkaita jotka osais/haluis tehä ni oishan se iha kiva. Oon tehny kyl aika paljon itekkin ja osaan mä nyt jotai. :D
Millähän kielellä ensinnäkin?
[offtopic]
millerii: Veikkaisin et QB tai VB. Näät kai millä alueela tää on. :)
[/offtopic]
Ettei nyt poiketa aiheesta niin sanoisin, että QB:llä oon jotain pilailua värkänny.
Äläs nyt Latska. QB ja VB poikkeavat toisistaan huomattavasti, kun kyse on tällaisesta ohjelmasta, varsinkin jos tarkoituksena on pilailla Windowsissa. Siinä koituu paljon apua WinAPI:sta ja yritäppäs kutsua API:a DOS-pohjaisella QB:llä.
Joo... Se QB homma rajoittu vaan ohjelmaan, joka ei lähtenyt pois kuin näppäinkoodilla Alt+7. Ja jos pysytään yhä aiheessa tästä voi olla pilailussa hyötyä:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
juu tota meinasin kyl visual basicia ku oon sillä koodaillu enkä tosta Qb:tä oikeen hallitse. =( ja myös sen takia että vb on mielestäni oiva ohjelmointi tapa. :) (ja esim. API:sta on paljon apua niinkuin hunajavohveli mainitsi)
Tosiaan tarkotus ois pilailla windowsissa. Oon ite jo jonkin verran kerräillyt tietoa ja verestäny muistia yms. että jos joku ois halukas/osaava ni mukaan vaan :D
No tulkaa ny ees joku.. saadaa lisää ideoita yms.
No saat ensin sanoa mihin tuota ohjelmaa sitten käytät. Voin tulla sen jälkeen.
No sitä en oo viel loppuun asti miettiny mut kiinnostaa vaan kokeilla tehä semmonen. .. Varmaan kiusaan jotai kamui tms. En kyl meinannu et tehään sellast mikä tekee pysyvää vahinkoo koneelle.
...ja tota oishan se iha kiva jos muutki kertois ideoitaan ja tietojaan.. :D
Oishan se iha kiva jos ees se remontti-reiska tulis...
Mä tein tässä äsken semmosen hiirenkääntöjutun, ettäkun laittaa hiirtä ylös, se menee alas, vasemmalle, se menee oikeelle jne
Juu mäki sain tehtyy jonkin laisen sellasen mut se on aika kökkö... millanen se sun o?
NO vastaatko jo .. :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.