Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Linux users?

Sivun loppuun

makeuu [21.05.2004 20:07:15]

#

Kuinkahan monta Prosenttia ohjelmointiputkan käyttäjistä käyttää linux-käyttöjärjestelmän distroa päivittäin? Tästä on varmasti ollut joskus keskustelua, mutta monikin on voinut vaihtaa käyttöjärjestelmäänsä.

Ja Antti voisi laittaa profiileihin yhdeksi tiedoksi että mitä käyttöjärjestelmää käyttää.. oikeastaanpa aika turha, mutta idea kuitenkin.

Itselläni on juuri tätä kirjoittaella tulossa Gentoon uusin versio .iso-tiedostona (70%;))

Itse käytän Windowssia, mutta kuten äsken sanoin niin gentoon käyttäjä tulossa ;)

remontti-reiska [21.05.2004 20:27:29]

#

No itse käytän aina joskus Debinia etänä SSH:lla. Eräänlainen shelli, mutta saan asennella siihen mitä ikinä haluan paitsi irkkiä en saa käyttää :(. Muistaakseni oli vielä rootit siihen... Windowsia käyttelen pääsääntöisesti, mutta Linuxia silloin tällöin, kuten jo sanoin.

Sose [21.05.2004 20:32:49]

#

Minulla taas on tämmöinen erikoisempi systeemi. Eli käytän SlackWaren ZipSlackia ( http://www.slackware.com ). Se menee hyvin FAT-osiolle ilman uudelleenosioimista. Isä kun ei oikein luota linuxiin, jostain syystä. ZipSlack toimii hyvin, mutten ole osannut vielä äänikorttiani säätää toimimaan. Mutta kaikkea muuta siihen olen itse asennellut, gccn, äksän, fluxboxin. KDEtäkin kokeilin mutta fluxbox sopii paremmin tarpeisiini (lähinnä irccaus). Heti kun saan äänikortin toimimaan niin olen iloinen :)

~Sose~

NiLon [21.05.2004 20:35:47]

#

Oikeestaan käytössä kumpikin.
Varsinaisessa käytössä Windows.
Servereissä on Linux ja yhdessä kumpikin.

Aruviel [21.05.2004 20:40:43]

#

Itse kaytan Linuxia lahes 100% ajastani. Gentoo on ollut kohta vuoden alla. Asentelen sita juuri uudestaan (pahoittelen, en saanut talla live-cd:lla aeaekkoesiae toimimaan.) ja kaytan linksia. Suuria ongelmia netin toimintaan saamisessa ATM ja se turhauttaa niin penteleesti. Kunhan tuo uusi kerneli kaantyy niin toivottavasti paasen jo nettiinkin tuon kautta. Ja ensimmainen kerta, kun yritan kasata koko jarjestelmaa alusta asti ~x86:lla. Tarkoitus oli laittaa alle uusi ReiserFS, mutta se paasi vahan unohtumaan. Ja nyt testaan tuota uutta kernelia ja toivon parasta ;). Kirjoittelenpa sitten lisaa.

TETRIS [21.05.2004 20:56:08]

#

Wintoosaa tulee (ikävä kyllä) käytettyä vielä liikaa. Syy siihenkin on laiskuuteni... en ole jaksanu pistää linuxia ymmärtämään ntfs:ää ja mp3:sia .... tulevaisuudessa kun saan nuo tehtyä niin alan käyttää melkeimpä kokonaan linuxia. Minulta löytyy siis Win2K ja Fedora Core 1. Kun saisi ADSL:n niin voisi alkaa servuttamaan kun sain vihdoinkin linuxin toimimaan servuna. BTW mikäs olisi paras linux palvelin tarkoitukseen?

KimmoKM [21.05.2004 20:58:02]

#

Nyt käytän Fedora Core 2:ta aina, kun konetta käytän. Kokeilisin kyllä mielelläni muitakin distroja, ainakin Debiania ja Gentoota, jos olisi vain kiintolevytilaa...

juhaz [22.05.2004 07:45:57]

#

Käytän ehkä enemmän windowsia, mutta minulta löytyy koneelta myös tuo uudempi Fedora.

mika [24.05.2004 17:21:02]

#

Käytän nykyään Linuxia aina kun olen omalla koneella, en näe mitään tarvetta pitää wintoosaa koneellani. Distro on siis Gentoo 2004.0, jossa käytän ikkunamanagerina FVWM:ää, joskus openboxia ja kahakaita.

Paras distro servuihin taitaa olla Gentoo tai Slackware :)

Heikki [25.05.2004 06:55:01]

#

Mandrake 9.2 on CD:illä, mutta ei tällä hetkellä asennettuna kun en saanut isdn-korttia toimimaan siinä.

Ehkä sitten joskus kun saan ADSL:n (luultavasti kesän jälkeen) asennan sen takaisin ja toivon onnistuvani verkkokortin asennuksessa.

Bill Keltanen [25.05.2004 08:08:26]

#

Ladattu Mandrake 9.1, ei vielä vanha kone tyhjä (entinen faijan kone). Siihen se ja win 98 laittais ja pitäs verkkokorttikin saada asennettuu :P Sitten siihen kaikki venttiservut jne

tejeez [05.06.2004 17:06:15]

#

Käytän molempia, tällä hetkellä kirjoitan tätä Windowsilla. Ainakin kahdella koneella mulla on Linux (toisessa Debian jota käytän ehkä enimmäkseen irkkaukseen ja toisessa Gentoo jota en paljoa käytäkään)

Shogun [06.06.2004 16:20:58]

#

SuSen asentelin tossa joku päivä sitten. Ei oo ollu Mikkisoftan tuotteita yhtään ikävä.

freexm [07.06.2004 10:55:56]

#

TETRIS kirjoitti:

Wintoosaa tulee (ikävä kyllä) käytettyä vielä liikaa. Syy siihenkin on laiskuuteni... en ole jaksanu pistää linuxia ymmärtämään ntfs:ää ja mp3:sia .... tulevaisuudessa kun saan nuo tehtyä niin alan käyttää melkeimpä kokonaan linuxia. Minulta löytyy siis Win2K ja Fedora Core 1. Kun saisi ADSL:n niin voisi alkaa servuttamaan kun sain vihdoinkin linuxin toimimaan servuna. BTW mikäs olisi paras linux palvelin tarkoitukseen?

No kyllä linux kerneli ymmärtää ntfs:ää ihan hyvin, kuhan ruksaa semmosen vaihtoehdon päälle kernelin asetuksista. Vähän samoin on mp3:sen laita, kuhan vaan hakee tuen mp3:lle niin johah toimii.

Itse olen käyttänyt noin 12 eri distroa viiden vuoden aikana ja voin varmuudella sanoa, että kaikista helpoin/miellyttävin ja ehdottomasti toimivin on Gentoo Linux.

Samoin palvelinkäyttöön Gentoo on aivan omaa luokkaansa. Toinen vaihtoehto olis Debian, mutta itse suosittelen vahvasti Gentoota sen käytönhelppouden takia.

PS. Itse käytän ainoastaan linuxia, koska muita järjestelmiä ei koneella olekkaan.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta