Moi! Tsekatkaa freeware pelini Gigaton.
Peli on ladattavissa osoitteessa http://koti.mbnet.fi/iluwatar/Gigaton
Mukava peli kokonaisuutena, toimiva ja kunnolla tehty. Olisi kuitenkin ehkä parempi, jos asteroidi hajoaisi kertaosumalla samoin kuin oma alus. Lisäksi pienimmät asteroidit voisivat olla vähän suurempia, jotta niihin olisi helpompi osua. Peli voisi siis olla nykyistä nopeatempoisempi.
Kun pelin lataa tuolta Internet-sivulta, palvelin ei näköjään lainkaan lähetä tietoa pelin koosta. Sen voisit lisätä latauslinkin yhteyteen, jotta tietää suoraan, kauanko lataus tulee kestämään.
Ihan hienohan tuo on.
Aitko osallistua sorsalammen kilpailuun tuolla?
Antti Laaksonen kirjoitti:
Kun pelin lataa tuolta Internet-sivulta, palvelin ei näköjään lainkaan lähetä tietoa pelin koosta.
Ai siitäkö se johtuikin? Luulin, että selaimessani on vikaa, joten peruutin latauksen. Lisää tuo tosiaan, niin tietää, viitsiikö modeemilla edes ladata. Hienolta näyttivät kyllä screenshotit, että olisi mukava kokeilla.
Lisäsin koon latauslinkin yhteyteen. Kiitos kommenteista, parantelen peliä niiden pohjalta. Sorsalammen kisahan osuu sopivasti aiheeseen, Tuomakselle kiitos vinkistä :)
Toimiiko Gigaton Windows ME:ssä?
Milläs kielellä tuo on koodattu?
Jopas hieano peli! Räjähdykset on vain vähän liian neliömäisiä, muuten mahtava! Millä kielellä? Eniten tykkäsin noista upeista partikkeliefekteistä ja menukan taustakuvista :P
Ai tosiaan, tätäkin piti kommentoida... Ei oo ehtiny, kun on pitäny pelata ;)
Mainio konstruktio kyllä kaikenkaikkiaan. Ei oo murikoitten paukuttaminen pitkään aikaan ollu yhtä piinaavaa. Vaikeustasokin on kohdallaan, kun minä, hidasliikkeinen (ja -älyinen) RPG:eisti, oon jumittunu toiseen kenttään (lue: se ei ole liian helppo niille, jotka ovat parempia ko. lajityypissä ^^;;)
Varmasti en osaa sanoa toimiiko ME:ssä, kun ei ole ollut konetta millä testata. Tarkoitus kyllä olisi, että toimisi kaikilla Windows alustoilla. Peli on tehty C++ kielellä ja olen käyttänyt siinä Allegro- ja fmod-kirjastoja.
Ennätyslistassa on pieni virhe
Lista:
iluwatar 14000
iluwatar 12000
iluwatar 10000
iluwatar 8000
iluwatar 6000
iluwatar 4000
jos saan pisteitä 10001 niin lista on tämmöinen
iluwatar 14000
iluwatar 12000
zigilii 10001
iluwatar 8000
iluwatar 6000
iluwatar 4000
eli ennätykseni tulee pistemäärästäni jäljessä olevan päälle,eikä tapahdu sillain että koko lista tippuisi alaspäin ja viimeinen ennätys tippuisi listasta kokonaan pois, toivottavasti joku tajusi
EDIT: paljon teijän ennätykset on tossa pelissä
Mulla on vaan 24500 ja jäi viä 1 elämä kun äiti huusi syömään
Oikeassa olet zigilii. Kiitos tiedosta, korjaan bugin heti kun ehdin.
voih nyt minulla ei ainakaan ole pienintäkään voitto mahdollisuuta jos tuo osallistuu sorsalammen kilpailuun :'(
Hieno ja vauhdikas peli. En tosin ehtinyt vielä paljon pelata. Sain 30700 pistettä.
Ainakun yritän lädätä tota peliä niin:
1.Latauksen aloituksessa kestää kauan.
2.Zippi tiedosto on tyhjä.
Käyttis on XP.
Mull ainakin toimii vaikka käytis on -XP-
Hehhee huonoa tuuria :P
Pelasin tuota, ihan hyvä peli. Aika vaikea tosin. Yksi asia jäi mietityttämään. Oletko kenties kopioinut pelin idean vanhasta DOS-pelistä nimeltään EGAROIDS vuodelta 1986? Kyseisessä pelissä oli tarkoitus ampua meteoreja, jotka sitten tietenkin räjähtivät pienemmiksi meteoreiksi. Mukana oli myös avaruusaluksia, joista sitten sai lisäpisteitä. Peli tuntuu jotenkin niin samanlaiselta.
Kuva:
http://download.dosgamesarchive.com/egaroids.gif
Itse pelin voit ladata osoitteesta http://www.abandonedclassics.8k.com/egaroids.htm
EDIT: Kaksi pientä bugia löytyi. Silloin tällöin näkyy räjähdyksiä, joita ei pitäisi näkyä. Siis silloin, kun ammun niin jokin räjähtää vaikkei siellä olekaan mitään. Ja silloin kun jokin räjähtää ruudun reunalla ja räjähdys näkyy myös ruudun toisella puolella, olin ainakin kuulevani kaksi räjähdysääntä yhtäaikaa.
Kyseistä egaroidsia en ole koskaan nähnyt. Asteroids idea lienee kuitenkin suurimmalle osalle pelaajista tuttu muista klooneista.
Havaitsemasi "ylimääräinen" räjähtely saattaa johtua panosten yhteentörmäyksistä. Kyseinen ilmiö on helppo saada aikaan chaingunilla ampumalla ja kiihdyttämällä samaan aikaan.
Tupla ääniefekteistä en osaa varmasti sanoa, mutta tsekkaan koodin jos sieltä löytyy jotain joka aiheuttaisi tuollaista.
Mä en tykkää setupeista >:E jää kaikkea paskaa rekisteriin. Pistä vaikka zippiin tai jotain niin ainakin tietää mitä tulee mukana.
Päivitin pelin, uusi versio on nyt saatavilla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.