Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Oudoimmat asiat, mitä olet tehnyt unissasi

Sivun loppuun

Latska [12.05.2004 22:26:14]

#

Turhia aiheita tulee vaan lisää...
Mitä outoja asioita olet tehnyt unissasi? Puhuminen ei ole outoa, ellei ole puhunut mitään todella erikoista. Itse olen höpöttänyt jotain sormille kusevasta tomaatista. Ja kerran kun isä oli menossa vessaan tulin peiton kanssa isän luo ja sanoin:
"Mulla on tämän väriset hoysut hukassa."
isä siihen:
"Ei. Tuossahan ne on.
Minä olin vaan inttäny, että hukassa ne on.
Isä keksi viimein:
"Ne oli tuossa olohuoneen lattialla ja minä vein ne sinun huoneeseen."
Vai niin. Olin sanonut ja painunu takas nukkumaan.

Jäynis [13.05.2004 01:05:50]

#

:D
Mä oon kävelly unissaan aika useesti ja tietenki höpöttäny mitä sattuu, joskus oon porissu pitkiäki keskusteluja veljeni kanssa unissaan(kai, en ainakaa ite muista porisseeni).
Mut mitää erityistä ei nyt muistu mieleen.

Bill Keltanen [13.05.2004 07:32:19]

#

Kaveri oli nähny jotain että se oli mun kyydissä autossa sen kaverin kanssa. Sitte mä hurjastelin XD. Ja jossain vaiheessa tuli joku puro vastaan ja sitte se auto lähti liukuu alaspäin ja mä sain sen pysäytettyy just reunalla :D:D:D:D:D:DD:D

leftover [13.05.2004 07:50:18]

#

Itse olen ollut pentuna erittäin aktiivinen unissani, harva se aamu jalkani olivat mustelmilla kun olin potkinut avaruusolioita (= seinää). Kaikista hauskin asia on varmaankin ollut se, kun noin neljävuotiaana juttelin isosiskoni kanssa (silloin 8v) aamuyöllä seuraavan päivän ruoasta. Isäni oli jo tulossa sanomaan meille että nyt nukkumaan, kunnes hän huomasi että molemmat oltiin sikeässä unessa.

Tämä ei kuitenkaan vedä vertoja siskoni kaverille, joka meillä ollessaan yötä haki keskellä yötä eteisestä isäni tohvelin, paukautti sillä siskoani päähän ja jatkoi unia :D

teroky [13.05.2004 08:13:34]

#

Mulle en tosin oo koskaa kävelly unissa.

Mun kaveri oli kans kävelly unissaan ja menny komeroon kus...e ja aamulla sen äitee oli kysyny että kuka tuola
komeros on käyny ja kamu vastas vaan että kissa varmaan.

ja toinen oli ku sen pikkuveli oli lähteny yöllä käveleen niin se oli kävelly suoraa pihalle ja ovi oli menny lukkoon. :D

teroky [13.05.2004 08:14:59]

#

Ohho tuli virhe alkuun Mulle=Mä... oon vissiin uninen viä.

sooda [13.05.2004 08:31:00]

#

leftover kirjoitti:

Tämä ei kuitenkaan vedä vertoja siskoni kaverille, joka meillä ollessaan yötä haki keskellä yötä eteisestä isäni tohvelin, paukautti sillä siskoani päähän ja jatkoi unia :D

LOL... :D
Ja teroky, noita voi muokatakin :)
no mä en ite ole mitään hassua tehnyt, broidi vaan välillä herää sillai "öö nnhj äiti mä meen vessaa jooks?" ja tulee olkkariin ja heti menee takasin nukkumaan :D

Latska [13.05.2004 15:27:08]

#

Eilen valvoin vielä puolenyön aikaan ja olin tavallista aktiivisempi. Normaalisti en ole riehakkaalla päällä, vaan norkoilen koneen näytön edessä. Katoin euroviisukarsintoja ja sieltä tuli pätkä abbaa ja mä jorasin olkkarissa tv:n edessä. Onneks kukaa ei nähny. :)

hunajavohveli [13.05.2004 15:31:02]

#

Olen kai joskus unissani pyörinyt talon käytävillä, mutten ihmeempää. Mutta kerran kun sisko oli pienempi, äiti toi sille vettä yöllä, kun sitä janotti. Sisko oli kuitenkin nukahtanut ja näki unta olevansa hammaspesulla. Heti, kun se sai vettä suuhun, se sylkäisi ne matolle. :)
Joskus (lue "aina") ollessani kuumeessa näen joka kerta saman unen. Se ei ole vain omituinen, niin kuin unet yleensä, vaan se on ihan oikeasti sairas. Tiedän kyllä joten kuten mitä siinä tapahtuu, mutta se on niin sairasta, ettei sitä unta pysty selittämään sanoin. Olen monta kertaa yrittänyt kertoa, mitä siinä tapahtuu, mutta en ole vain keksinyt sanoja kuvaamaan sitä. En kyllä tiedä, olenko silloin puhunut unissani.

Gwaur [13.05.2004 15:45:27]

#

Hmm, näen kyllä niiin outoja unia että niistä on paha valita. Mutta ehkäpä se on se kun Kheopsin pyramidissa oli sielä huipulta alas saakka täysin pystysuora seinä ja pomppasin sieltä sitten pää edellä alas maahan televisiokatsojien ja liveyleisön edessä. Menin palasiks mutten kuollu :D Hyppäsin siis koska kyseessä oli telkkariohjelma missä minä ja kaveri pompittiin korkeilta paikoilta alas, kun hokasttiin miten sen voi tehdä.
Samassa unessa sama kaveri sitten ampui minua luvan saatuansa päähäni jollain isolla konekiväärillä ja pää meni tohjoksi mutten kuollu siihenkään, koska kaveri keksi että miten voi turvallisesti ampua toista aseella päähän :P piti pyörittää hirveen nopeesti sitä asetta :D

Tokana on vissiin se kun ampuilin ampumaradalla korvatulppia ilmapistoolilla.

No kolmannen sijan saa sitten uneni terroristeista silloin kun WTC:t olivat vielä kunnosa. Jotkut oli vallannu WTC:n toisen tornin jonkun ylimmistä kerroksista ja mie jouduin menee ja ampumaan kaikki sieltä (paitsi panttivangit) joka johti siihen että terroristien hävittäjälentokoneet rupes tulittaa mua ja otin pari käsikranaattia jostain ja hyppäsin lentokoneen päälle ja nakkasin kranaatin sisään ja pomppasin pois räjähdyksen tieltä. Tein saman toisillekin lentokoneille ja kiltit voitti :)

Neljäs lienee se kun näin unta Intian prinsessasta. Tää oli kylä vaikuttavin uni mitä oon koskaan nähny! http://www.sorsalampi.org/~gwaur/files/tarinat/intianprinsessa.html

edit: muotoilin hiukan

Mastermind [13.05.2004 16:47:04]

#

No puhunu olen useastikin, mutta kerran näin unta että olin ottamassa pesäpalloa kiinni ja kurottauduin taaksepäin saadakseni sen.
No heräsin siihen kun osuin päälleni lattialle. Olin noussut unissani pysyyn ja pudonnut sängystä.

Meitsi [13.05.2004 17:16:26]

#

Mä näin kerran semmosta unta et mä kävelin jossakin kadulla ja sylkäsin johonkin ja mä olinkin unissani sylkässy oikeesti ja mun tyyny oli ihan syljessä. Aika sairasta! :/
EDIT: Ja kerran mä näin unta että (Espoossa, Tapiolassa) kulttuurikeskuksen edessä oli joku Yllytyshullujen (kaikki tietää sen ohjelman teevees) rakennelma jossa piti hypätä semmone kuperkeikka ilmas, ihan sairaan korkeen tornin päästä jonkun köyden varassa. Sitten mä siinä ilmassa tartuin niihin köysiin jotenkin ja putosin. En muista enempää, koska heräsin (onneksi!!!).

CCDA [13.05.2004 17:38:30]

#

Itse söin kerran ahnaasti peittoni kulmaa luullen sitä pullaksi. Jossain vaiheessa uni vaihtui ja jatkoin nukkumista peiton pumpulit suussa. Aamulla vähän ihmettelin miksi suu oli täynnä jotain nöyhtää...

Sami M [13.05.2004 18:50:06]

#

Minä olen kävellyt unissani. Välillä herään olohuoneen sohvalta, vaikka olen mennyt nukkumaan. Ja sitten välillä nauran unissani.

Gzm [13.05.2004 20:04:33]

#

Haha, hienoja juttuja, mutta on yksi tapahtunut mullekkin:

Isoveljet olivat katsomassa telekkarista jotain leffaa. Se loppu ja veljet lähtivät keittiöön päin. Minä tulin justiinsa unissaan ovesta keittiöön, menin kodinhoitohuoneeseen josta on ovi vessaan. Avasin vessan oven liian aikaisin (Eli huidoin ilmaa), ja pysähdyin kodinhoitohuoneeseen. Käännyin vasemmalle, ja aloin pudottelemaan housuja. Veli tuli äkkiä ohjaamaan vessaan, etten kusisi vesivaraajaan. En sitten tiedä onko tämä aivan totta, mutta näin minulle on kerrottu.

sami kauppinen [13.05.2004 21:13:07]

#

mä taas kerra kävelin unissani pakkaselle.Otin 1L jäätelön
ja laitoin mikroaaltouuniin ja laitoi 20 minuttii siihen ja menin nukkuu.Kun aiti katta mikroon se oli täynnä sulaa jäätelöa.

Blaze [13.05.2004 21:33:07]

#

Minä en oo tehny mitään hassua nukkuessani :/
Sillon ku minä nukun, niin minä kans nukun :)

Gaxx [13.05.2004 22:01:33]

#

Joskus iltasin kun oon nukahtanu ja sisko tulee nukkuun kysyen samalla jotain asiaa niin vastaan sille ihan aivan kuin olisin hereillä. Tosin, jos minulta kysyy jonkun laskutoimituksen(tai varmaankin jonkun muun kysymyksen missä tarttee ajatella) niin en puhu mitään.

sooda [14.05.2004 10:03:27]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Joskus (lue "aina") ollessani kuumeessa näen joka kerta saman unen. Se ei ole vain omituinen, niin kuin unet yleensä, vaan se on ihan oikeasti sairas. Tiedän kyllä joten kuten mitä siinä tapahtuu, mutta se on niin sairasta, ettei sitä unta pysty selittämään sanoin. Olen monta kertaa yrittänyt kertoa, mitä siinä tapahtuu, mutta en ole vain keksinyt sanoja kuvaamaan sitä.

Hhäh??! Sama juttu mulla. Aina kuumeessa mäkin nään ihan saman unen, en vain koskaa muista mitä siinä tapahtuu, se on vaan äärimmäisen ahdistava. Kun olen nähnyt sen loppuun, herään, väsyttää, nukahdan ja sama tuska alkaa alusta. Aarhg! Tästä syystä en haluisi nukkua kuumeisena koskaan :/

emilia [14.05.2004 13:34:34]

#

Unessa tappajaoravat ajo minua takaa ja ölisin kuulemma samaan aikaan, että "mahtavaa".

cloudi [14.05.2004 14:02:12]

#

ei oo kaua ku näin unta, et oli iha normaalia elämää et autolla lähetään lentää tallista kuuhun. sit siel kuussa petyin kun siel oliki iha mieletön kaupunki jne. ja mie kyselin että hitsi mä olisin halunnu sitä kuuhiekkaa ottaa..

ainiin tehnyt.. luin enste vähä väärin sit =)

T.M. [14.05.2004 14:09:52]

#

Hmmm.. Kerran luin unessa sarjakuvaa, mutten ymmärtänyt siitä mitään.

cloudi [14.05.2004 14:14:33]

#

Gwaur kirjoitti:

Hmm, näen kyllä niiin outoja unia että niistä on paha valita. Mutta ehkäpä se on se kun Kheopsin pyramidissa oli sielä huipulta alas saakka täysin pystysuora seinä ja pomppasin sieltä sitten pää edellä ..

- toi kuulostaa kyllä joltai peliltä (vaikken ite pelaa ku tetristä joskus)

- vaikuttavia unia on ollu monia. yks ihmeellisimmästä kun näin äiti-vainajastani unen.. olin seuraavan päivän ihan ihme tunnelmassa. se uni samalla hyvä, mutta myös selkäpiitä karmiva.

cloudi [14.05.2004 14:17:23]

#

T.M. kirjoitti:

Hmmm.. Kerran luin unessa sarjakuvaa, mutten ymmärtänyt siitä mitään.

- heh, kuviaha niist "katellaan", mut kai niitäkää ei unes välttämäti ymmärrä.

- laitanpas viel kuumehoure-unista, heh siin on ain mielettömiä rottia, ja ne on jotenki kovia ja voimakkaita, niinku vetovoima vetäis niitä jotenki oudosti...ööks

cloudi [14.05.2004 18:37:36]

#

olisin kaivannut enemmänkin kommentteja tähän threadiin ja varsinkin uni-kertomuksia. oli hauska lukea ja se mitä kukaki sanoo-mitä-sanoo , se ei todellakaan vahingoita miestä, eikä mua naista. sanokaa rehellisesti kommentit myös minun asioista. kaikki aina jotenki pelkää iha turhii jutskii.

siis, mielenkiintoinen tämä aihe!

Latska [14.05.2004 19:01:08]

#

Vai unia... Tässäpä vaikkapa yksi:
Joskus kolmevuotiaana näin melko mielikuvituksettoman unen. Toljotin ruskeaa, karvaista kuusisilmäistä otusta, joka istui huoneen nurkassa. En oikein osaa kuvailla sitä, mutta hassun näköinen se oli.

Niin ja kuumehoureita...
Niitä on kahdenlaisia. Toisessa että tanssin muumien kanssa nurmella, (hullua, eikö?) ja toisessa pieni merenneito tuo minulle simpukoita.

Grey [14.05.2004 19:02:26]

#

Söin muroja unessa ja niissä oli liikaa maitoa. Voin pahoin ja voin vielä herättyänikin pahoin.. Ja enkä edes pidä muroista mitenkään :-P

-Grey-

cloudi [14.05.2004 19:09:06]

#

tää unien kirjo kertoo että ufotki tajuaisi olemme eri-vuosikymmenillä syntyneitä. ja sit viel mulla kunnia että elin siitä seur. toisella vuosikymmenellä (korjaus: lapsuutta !) ja sain hiihtää ja olla elää rauhaisaa elämää ilman juoppoa pelättävää perhe-elämää.


ps. 60 - 70 luvuilla ei tosiaan välitetty lapsista. i hope now care.

mika [14.05.2004 19:41:30]

#

Joskus pienenä kävelin unissani vessaan ja kävin kusella siellä.. Äiti sattui olemaan juuri silloin siellä, oli kyllä ollut ihmeissään :D

Sharph [14.05.2004 19:55:51]

#

Sisko on vaan sanonu että mä mumisen unissani jotain: "prwcfgkrtckzakc". Ja monissa unissa on sekotettuna Star Warsia ja muumeja ja mitälie.

leftover [14.05.2004 21:23:53]

#

Elämäni skitsoimman unen näin viime yönä. Näin unta että minulla oli vessahätä. Heräsin, menin vessaan mutta tajusin että remonttimiehethän olivat purkaneet sen. Heräsin, tällä kertaa maalla, menin vessaan ja totesin että halla oli jäädyttänyt putket eikä sitä voinut käyttää. Heräsin ja pääsin kuin pääsinkin ihan oikeaan vessaan.

Nain siis unta että näin unta joka oli unta... whoaf.

teemu9876543210 [14.05.2004 21:25:55]

#

mun kamu kerto jonku et sen serkku tippu korkeesta sängystä lattialle legojen päälle ja jatko nukkumista ei ees herännyt :)

leapnolte [14.05.2004 21:29:53]

#

Hmm...mää oon nähny monia erikoisia unia eikä niit täs jaksa luetella. Yleensä niis unis sillee hyppii paikasta toiseen ja sit ne yleensä jää kans kesken. Se on vähä vittumaista ku haluais unen jatkuvan. Toki kaikki painajaiset pitääki saaha mahollisimman aikaseen loppumaan;)

teemu9876543210 [14.05.2004 21:36:35]

#

joo tiiän se vähä vituttaa mul aina ajan jollai miniautol kapeeta tietä en koskaan pääse loppuun vaan aina ajan ohi ihan vähän ja tipun ja sit veteen ja herään siihen

leftover [14.05.2004 21:50:09]

#

teemu9876543210 kirjoitti:

mun kamu kerto jonku et sen serkku tippu korkeesta sängystä lattialle legojen päälle ja jatko nukkumista ei ees herännyt :)

Jos tää sun kaveri oli Ere, niin se henkilö olin minä :D Tosin en tipahtanut lattialle vaan legolaatikkoon. Ikää taisi olla se 4vee.

EDIT: Samaan syssyyn muita nukkumapaikkoja on ollut mm. veneenalunen, käpymatto ja olohuoneen pöydän lehtialusta...

teemu9876543210 [14.05.2004 21:50:48]

#

ei ollu ere

hunajavohveli [14.05.2004 21:54:17]

#

Joskus alle kouluikäisenä näin kuumehoureessa aina unta, että kierin ränniä pitkin korkean talon katolta pää edellä alaspäin kohti jokapuolelle jatkuvaa vihreää nurmikkoa. Ne unet loppuivat aina ennen kuin osuin maahan. Tosin en näe niitä enää. Tilalle on tullut tuo juuri tuollainen, kuten soodakin omansa kuvaili: Ahdistava, jota ei voi sanoin selittää.

Edit: Muuten joskus kun makaan sängyssä vielä hereillä, niin yhtäkkiä iskee kauhea putoamisen tunne. Vähän niin kuin joku kallistaisi sänkyä jyrkästi. Ne kestää vain ihan vilahduksen verran, ja sitten tunne on poissa, ja huomaan makaavani yhä tukevasti sängyssä, mutta aina niissä säikähtää. Tosi kummaa... onneksi niitä tulee harvoin.

NiLon [16.05.2004 00:51:23]

#

Ainoa uni jonka muistan jotenkin on kuumehouru on jossa sitten nukun peiton alla, joka on tosin täynnä piikkejä. Tuota unta onneksi ei tarvitse kärsiä useasti. Olen kipeänä noin 5 vuoden välein :)

Gwaur [16.05.2004 09:55:46]

#

Jäynis kirjoitti:

Mä oon kävelly unissaan aika useesti

makeuu kirjoitti:

kun yöllä kävelin unissaan pakasteelle. :)

Gzm kirjoitti:

Minä tulin justiinsa unissaan ovesta keittiöön

Huoh, opetelkaa taivuttamaan! Ei ole mitään sen ärsyttävämpää kuin suomalainen joka ei osaa taivuttaa suomen kielioppisääntöjen mukaisesti. "unissaan" muotoa käytetään kun puhutaan 'hänestä', 'siitä', 'heistä' tai 'niistä', ei silloin kun puhutaan itsestään. Itsestään puhuttaessa käytetään muotoa "unissani". Äärgh, opetelkaa hyvät ihmiset omaa äidinkieltänne! :P

Edit: lisäsin hymiön

jcd3nton [16.05.2004 11:55:56]

#

Kaveri oli pienenä unissaan pissannut pyykkikoriin =)

kenkku [16.05.2004 18:42:10]

#

Minulla oli ennen unia, missä en pystynyt kunnolla liikkumaan. Olin ihan normaaleissa tilanteissa, mutta jalat oli kun kivipatsaita. Juuri ennen kun uni loppui, tuli joku mörkö tjsp, mutta en koskaan nähnyt mitä minulle kävi. Onneksi!
Noita toistui muutama vuosi sitten aivan säännöllisesti. EI ollu yhtään kivaa :(

teksturi [16.05.2004 20:10:46]

#

Minun pahin painajainen oli kun kyklooppi jahtasi minua ja isäni lähti äkkiä pois paikalta Fiatilla sitten se kyklooppi sai minut kiinni ja söi kait.

Kerran kävelin unissani vein peiton keskelle lattiaa ja menin takaisin sohvalle, mutta ihmeellisintä oli se, että näin meidän olohuoneen nurkasta mitä tapahtui. Eräs kaverini oli puhunut minulle ja aamulla tiesin mitä tein ja kuulin BELIVE OR NOT.

Jyri [16.05.2004 22:24:17]

#

Kerran oltiin enon mökillä yötä. (kannattaa koittaa!)
Siinä kämpässä on tosi jyrkkä katto, ja sen huomaa sisällä, kun koittaa mennä lähelle seinää :D patjat oli ihan seinän vieressä.. siinä sitten syvässä unessa sain kunnon refleksi liikkeen ja nuppi kolahti kattoon oikeen mojovasti!! No sitten aamulla herättiin ja mulle kerrottin, että olin kuulema yöllä puhunut jotain tähän tapaan:

hmm. jaa... kuka toi on? Toi samperin kinuski löi mua päähän!! Oikeen rautakangella mojautti!! Jotain rajaa!! Ja saako sitä jo??? eikö.. Nooh... jaa.. hmm.. saako sitä kiljua lisää? hmm.. huippaa... APUA PALLOSALAMA!!!!!!!!!

Olin kuulema vielä kävellyt kännykälle ja yrittänyt soittaa 112. IHAN OIKEESTI!

Jyi [16.05.2004 22:47:27]

#

Mun kaveri kusas kerran unissaan saappaaseen...
Kyllä siitä riemurepes aamulla!

jcd3nton [17.05.2004 12:02:41]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Muuten joskus kun makaan sängyssä vielä hereillä, niin yhtäkkiä iskee kauhea putoamisen tunne. Vähän niin kuin joku kallistaisi sänkyä jyrkästi. Ne kestää vain ihan vilahduksen verran, ja sitten tunne on poissa, ja huomaan makaavani yhä tukevasti sängyssä, mutta aina niissä säikähtää. Tosi kummaa... onneksi niitä tulee harvoin.

Ehhh tuo on tosi mukava tunne =) Harmi vaan että noin käy todella harvoin. Joskus kuumeisena kun yrittää nukkua ja on puoliksi unessa, puoliksi hereillä, tuntuu siltä että sänky alkaa kohota monen kilometrin korkeudelle kiihtyvällä nopeudella ja tuntuu kuin liiskaantuis siihen... vähän niinku jos olet autossa joka lähtee kiihdyttämään äärimmäisen nopeesti ja painaudut siitä istuinta vasten... Mun mielestä kaikki tollanen liikkuminen tuntuu mukavalta. Joskus tuntuu että nukkuu meressä korkeiden aaltojen päällä selällään =D
~jc

Jri [17.05.2004 14:26:16]

#

sooda kirjoitti:

Hhäh??! Sama juttu mulla. Aina kuumeessa mäkin nään ihan saman unen, en vain koskaa muista mitä siinä tapahtuu, se on vaan äärimmäisen ahdistava. Kun olen nähnyt sen loppuun, herään, väsyttää, nukahdan ja sama tuska alkaa alusta. Aarhg! Tästä syystä en haluisi nukkua kuumeisena koskaan :/

Mulla ei oo mitään tommosta unta. Mä en muista ikinä mitä mä oon nähny, mutta silti mulla on aina hiki kun herään kuumeisena. Varmaan oon nähny jotain tosi kamalaa. :D

Latska [12.06.2004 01:57:01]

#

Herätetäämpä tää topikki taas henkiin tai ainakin voisin yrittää... Näin n. viikko sitten tosi outoa unta. Olin just lukenu jonkun ihme kirjan ja sotkin itteni unessa siihen. Pistetäänpä uni tulemaan...

 Jossakin kirjassa oli ennalta määrätty, mikä ihmisistä tulee. Joku tummaan asuun pukeutunut naikkonen tuli selittämään minulle, että minusta tulee suuri sankari, mutta täytyy harjoitella öisin sankarina olemista.
-Jos tulee ongelmia, tulen sotajoukon kanssa apuun.
No mä sitten rupesin kaivamaan sankarille sopivia asusteita, ja näin jotakin hohdetta kirjahyllyn suunnasta. Siellä oli L-kirjaimen muotoinen koru, joka hohti kirkkaasti. Pistin sen kaulaani ja syöksyin pimeyteen. Tein paljon urotekoja ja pelastin ihmisiä. Lopulta pelastin vielä jonkun blondin junan alta. Blondi olikin se nainen, jonka kanssa juttelin aluksi. Sekunnin murto-osassa olimme hyvin korkealla jossain temppelissä. Nainen sanoi:
-Olet nyt....

Niin... Äiti tuli siihen aikaan herättelemään minua aamupalalle ja uni keskeytyi juuri kohokohdassa. :(
Hoijaa! Pitäisikö mennä nukkumaan, kun huomenna on kuolleen ukkini hautajaiset... :(
Ei kai ketään elävältä haudata. :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta