En aio syventyä aiheeseen ihmeemmin, mutta haluaisin saada aikaiseksi ohjelman, jolla voi lähettää tietoa oman koneen kanssa lähiverkkoon kytketylle koneelle, niin että toinen ohjelma voisi tuolla koneella ottaa tiedon vastaan ja tallentaa sen muuttujaan normaalia käsittelyä varten. Kokeilin jo hakua ja sain osoitteita, joista voisi etsiä tutoriaaleja, mutten löytänyt omalle kääntäjälleni (Borland C++) sopivia esimerkkejä. Jos joku on tällaisen onnistunut tekemään, niin haluaisin vain yksinkertaisen esimerkin, miten lähettää ja vastaanottaa tietoa lähiverkon kautta.
Winsockilla varmaan onnistuisi. Googleta!
Eivätkös nuo hommat toimi yleensä ihan normaalisti TCP/IP:n kautta, eli Winsock tosiaan hoitanee homman kotiin. Katsastele http://tangentsoft.net/wskfaq/ sivustoa ja varsinkin sen esimerkkejä.
Pitänee perehtyä tuohon sivustoon.
Vastaan tuli ongelma. Kopioin tuon esimerkkiohjelman "basic-client", mutta valittaa tuosta:
using namespace std;
Sanoo että: "Namespace name expected"
hunajavohveli kirjoitti:
Vastaan tuli ongelma. Kopioin tuon esimerkkiohjelman "basic-client", mutta valittaa tuosta:
using namespace std;Sanoo että: "Namespace name expected"
vaihda Dev-cpp:n siinä on parempi kääntäjä
Vaihdoin Dec-C++:saan, muttai se ei oikein saa ohjelmia käyntiin. Valittaa vain, että ei löydä sitä hakemistoa, mihin mä oon sen mun ohjelman cpp-tiedoston tallentanut.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.