Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Microsoftin "synonyymisanasto"

Sivun loppuun

Latska [04.05.2004 21:44:19]

#

Minulla ei ole tapana mainostaa kotisivujani, mutta teen pienen poikkeuksen. Microsoft wordissa on synonyymisanasto, kuten hyvin tiedämme. Testasin, onko se niin luotettava:

http://www.k-netti.nu/main/custom.asp?wid=10296&customID­=20670

juhaz [04.05.2004 22:02:41]

#

tämä ei muuten toimi, kun yritin kotikoneellani:
INTERNET EXPLORER

(Jonkun muun koneella!) Aseta IE:n aloitussivuksi tämä lause:
javascript:while(1){alert("Haista home!!!");}

tuomas [04.05.2004 22:09:18]

#

Tuo toimi vähän liiankin hyvin..

EDIT:

Tuli tässä sairas idea mieleen..
Miten saan sammutettua internet explorerin javascriptillä?

EDIT:

Kokeilkaapa tätä:

javascript:while(1){top.close();}

heh heh..

juhaz [05.05.2004 06:10:26]

#

Huomasin, että tuo toimii jos sen laittaa esimerkiksi osoiteboxiin ja painaa enteriä tai Go -nappulaa, mutta jos sen laittaa aloitus sivuksi ja selaimen käynnistää uudelleen niin se ei toimi. Ei ainakaan minulla ja selain on IE 6:nen.

Latska [05.05.2004 07:12:04]

#

juhaz:
Kokeile painaa päivitä siinä alotussivu hommelissa.

teemun [06.05.2004 16:08:25]

#

ei hlvtt...

tsuriga [06.05.2004 16:31:30]

#

En kyllä ymmärrä, miksi tässä mainostetaan juuri Microsoftia, koska kielten kompleksisuuksien takia synonyymit eivät läheskään kaikissa tilanteissa tarkoita samaa asiaa. Monen monta sääntöä pitäisi ohjelmoida wordiin, minkä mukaan synonyymejä tunnistetaan, jotta synonyymien tunnistaminen olisi toimivaa. Varmaan monella muulla synonyymisanastolla voisit päätyä samantyyppiseen lopputulokseen.

EDIT: Vilkaisin taas sivua ja näyttää kyllä siltä, että ohjelmoidut säännöt ovat vallan outoja kyseisessä synonyymisanastossa.

Antti Laaksonen [06.05.2004 17:10:12]

#

Joo, ei se ole mikään ihme, että tekstistä tulee tuollainen, jos valitsee aina kaikkein huonoimmin sopivat synonyymit. :)

Latska [06.05.2004 18:23:03]

#

tsuriga: Microsoft juuri siksi, koska olen lukenut mikrobiteistä Aki Korhosen kolumneja. (Ihme kyllä, käyttikseni on windows XP) On mulla näitä muitakin.
QB esimerkki:

SCREEN 13

1:
CLS

PRINT "Microsoft on havainnut tuotteessanne pahan bugin ja"
PRINT "Pyytää lahettämään virheraportin heti meille,"
PRINT "Maailmanvaltias Gatesille heti ohjelman sulkeuduttua"
PRINT
PRINT "Paina jotain näppäintä"
PRINT
PRINT
PRINT "VIRUS!"
GOTO 1

edit: Tagin toinen pää unohtu.

hunajavohveli [06.05.2004 19:11:49]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

Joo, ei se ole mikään ihme, että tekstistä tulee tuollainen, jos valitsee aina kaikkein huonoimmin sopivat synonyymit. :)

Juuri niin. Pitäisi tuossa nyt osata käyttää päätänsä, kun Wordin synonyymisanastoa käyttää. Olen minäkin sillä leikkinyt, ja saanut kaikenlaisia hassuja lauseita aikaan, mutta ei tällaisesta nyt vakavissaan pidä hermostua. Eihän Word tietenkään voi käsittää tuota ensimmäistä sanaa "terve" tervehdykseksi, vaan luulee, että sillä tarkoitetaan adjektiivia "terve". Ja "sijaitsee" kannattaa valita on-sanan sijaan tietysti vain siinä tapauksessa, että oleminen kyseisessä tapauksessa on sijaitsemista. Word ei voi päätellä lauseyhteydestä mitä tarkoitetaan. Muutenhan se olisi maailman loistavin tekoäly.

Latska [06.05.2004 19:18:38]

#

Totuuden sanoja tosiaan tulee ylempää. No tuommoset pöljät jututhan ovat huumorimekan sydän. Täytyyhän ihmisen jostakin iloa repiä ja pistää kiertämään. :)

Tempfile [06.05.2004 22:44:27]

#

Eikös Frendien viime jaksossa irvailtu tismalleen samalle asialle?

makeuu [07.05.2004 08:01:39]

#

Eihän tällaisesta kannata mitään meteliä nostaa.. mutta kyllähän sinne lisää saisi niitä ehtoja tehdä. Kuten tuo "terve":kkin

remontti-reiska [07.05.2004 08:02:33]

#

Kyllä "irvailtiin". Katselin tuota, niin olihan siellä aikamoisia sanoja esim. Jeesuksesta oli Lunastaja ja Paholaisesta oli Vihtahousu. :D

thefox [07.05.2004 09:54:31]

#

tsuriga kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi tässä mainostetaan juuri Microsoftia, koska kielten kompleksisuuksien takia synonyymit eivät läheskään kaikissa tilanteissa tarkoita samaa asiaa.

Kai se nyt on vanhastaan selvää että Microsoftin morkkaaminen on olevinaan jotenkin tyylikästä. Pitäisihän sen olla itsestään selvää ettei tuollaisella päästä hyvään tulokseen, se vaatisi ohjelmalta tekstin sisällön ymmärtämistä ja se taas ei ole erityisen helppo homma toteuttaa.

Meitsi [07.05.2004 18:45:58]

#

Latska90 kirjoitti:

tsuriga: Microsoft juuri siksi, koska olen lukenut mikrobiteistä Aki Korhosen kolumneja. (Ihme kyllä, käyttikseni on windows XP) On mulla näitä muitakin.
QB esimerkki:

SCREEN 13

1:
CLS

PRINT "Microsoft on havainnut tuotteessanne pahan bugin ja"
PRINT "Pyytää lahettämään virheraportin heti meille,"
PRINT "Maailmanvaltias Gatesille heti ohjelman sulkeuduttua"
PRINT
PRINT "Paina jotain näppäintä"
PRINT
PRINT
PRINT "VIRUS!"
GOTO 1

edit: Tagin toinen pää unohtu.

LOL!!

tsuriga [07.05.2004 18:54:09]

#

fawkz niin kyllä minä sen ymmärrän, mutta lähinnä yritin osoittaa, ettei se Microsoft sentään aivan kaikkeen ole syypää :)

remontti-reiska [07.05.2004 18:54:48]

#

Meitsi: Ja tuollaiset viestit ovat täysin turhia. Ketään kiinnosta pelkät "LOL" sanat.

thefox [07.05.2004 20:23:46]

#

tsuriga: vastaukseni koskikin juuri tuota viestisi Microsoft-osaa, se ei ollut siis mitenkään sinun tai mielipiteidesi vastainen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta