Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Mainetta ja kunniaa

Sivun loppuun

Blaze [03.05.2004 17:16:08]

#

Lueskelinpa tässä Toukokuun MikroBittiä ja kuinkas ollakaan, kääntäessäni sivulle 115 keskelle näkökenttääni ilmestyi Ohjelmointiputkan logo :o
Skannaus jutusta:
http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/oputkamb.jpg (~160Kt)

Heikki [03.05.2004 17:18:35]

#

Niinpä näkyy.

Julkisuutta tulee mukavasti...

Antti Laaksonen [03.05.2004 17:29:22]

#

Kappas vain, aika hieno juttu! Itselleni tuota lehteä ei olekaan vielä tullut.

Tempfile [04.05.2004 17:52:54]

#

Katohan, en olisikaan ihan heti huomannut ellet olisi kertonut. Saapahan nähdä miten paljon putkan liikenne tästä lisääntyy.

hunajavohveli [04.05.2004 17:56:42]

#

Tämäpä hieno asia. :)

Meitsi [04.05.2004 17:59:13]

#

Ny putkakin pääsee maailmankartalle! ;-)

Latska [04.05.2004 18:02:27]

#

WAU! Hieno juttu. Pääsispä huumorimekkakin enemmän esille...

Dustbin [04.05.2004 20:00:51]

#

Hehe... mäkin vähän säpsähdin kun huomasin ton :)

remontti-reiska [04.05.2004 20:02:53]

#

Erittäin hieno asia. Saa Oputkakin hieman lisää mainetta entisensä lisäksi. Siitä olen iloinen, ettei Mureakuha päässyt tuohon. :)

miiro [04.05.2004 20:04:04]

#

Enpäs huomannutkaan...täytynee lukea uudestaan...

Antti Laaksonen [04.05.2004 20:18:06]

#

remontti-reiska kirjoitti:

Siitä olen iloinen, ettei Mureakuha päässyt tuohon. :)

Tämmöinen asenne on kyllä minusta ihan typerä.

remontti-reiska [04.05.2004 21:02:11]

#

lainaus:

Tämmöinen asenne on kyllä minusta ihan typerä.

Joillakin on huumorintajua. Joillakin taas ei ole. ;)

Grey [04.05.2004 22:23:48]

#

remontti-reiska kirjoitti:

Siitä olen iloinen, ettei Mureakuha päässyt tuohon. :)

Eikö Mureakuhassa ole.. hieman nihkeämpi porukka kuin putkassa? Niin, joten mitä siitä? Noh, tuli mieleen ajatus jos Mureakuhassa ja putkassa on rekisteröityneenä joku Mbnetin toimittaja, jota joku Mureakuhalainen loukkasi kun se kysyi kohteliaasti apua ja niin se kostoksi päätti estää Mureakuhan pääsemisen lehteen. Putka taas pääsi koska sen porukka auttoi tätä henkilöä, eikä heti alkanut vittuilemaan. Asia, jota kyllä putkassakin vähän on, mutta muuten kyllä porukka on pelottavan kivaa ja huumorintajuistakin..

-Grey-

Olga [04.05.2004 22:56:38]

#

Grey kirjoitti:

Eikö Mureakuhassa ole.. hieman nihkeämpi porukka kuin putkassa?

Ihan totta. Ns. aloittelijoiden 'tyhmille kysymyksille' kyllä tulee usein aika tylyt vastaukset. Ja ei tarvi kyl isoa virhettä tehdä kun jo alkaa Wanhat Parrat haukkumaan pataluhaksi. Muuten kyllä ihan asiallinen paikka ja 'oikeisiin ongelmiin' tulee yleensä hyvin apuja. Mut ehkä hieman vois sitä kravattia höllätä...

kasetti [05.05.2004 11:01:59]

#

Jos ohjelmointiputkan suosio nousee vielä niin pian seiskan kannessa on juttu superstarasta--> Antti Laaksonen juhli baarissa rajusti missin kanssa!

sooda [05.05.2004 11:09:06]

#

Wowwowoo! Vähän hieano juttu!

Meitsi [05.05.2004 11:24:39]

#

kasetti kirjoitti:

Jos ohjelmointiputkan suosio nousee vielä niin pian seiskan kannessa on juttu superstarasta--> Antti Laaksonen juhli baarissa rajusti missin kanssa!

LOL!

Minä [05.05.2004 11:37:29]

#

Grey kirjoitti:

Noh, tuli mieleen ajatus jos Mureakuhassa ja putkassa on rekisteröityneenä joku Mbnetin toimittaja...

Meinaan vaan että mitä todennäkösemmin sekä putkassa että kuhassa on joku mbnetin toimittaja rekisteröitynä. Eihän sitä varmaksi voi sanoa mutta näin vois olettaa kun kerta putka on lehteen päässy..

Offtopic: Kuka? :)

nomic [05.05.2004 13:26:40]

#

Irksome kirjoitti:

Grey kirjoitti:

Eikö Mureakuhassa ole.. hieman nihkeämpi porukka kuin putkassa?

Ihan totta. Ns. aloittelijoiden 'tyhmille kysymyksille' kyllä tulee usein aika tylyt vastaukset. Ja ei tarvi kyl isoa virhettä tehdä kun jo alkaa Wanhat Parrat haukkumaan pataluhaksi. Muuten kyllä ihan asiallinen paikka ja 'oikeisiin ongelmiin' tulee yleensä hyvin apuja. Mut ehkä hieman vois sitä kravattia höllätä...

mutta se on sitä siellä taas että "mä oon ammattilainen mä en jaksa vastaa aloittelijalle vaikka osaisinkin, liian monimutkaista sille tää juttu, vaan me fiksut pärjätään..."
itelle jäänyt ton tyylinen muistikuva mureakuhasta kun sieltä apua hain peruskysymyksiin... mutta täytyy myöntää että on siellä paljon asiallisempiakin ihmisiä mutta pidän enemmän ohjelmointiputkasta rennomman ilmapiirin takia
ja Ohjelmointiputka, onneksi olkoon :]

remontti-reiska [05.05.2004 13:55:20]

#

Miten tästä minun tyhmästä vitsistäni pystyi kehittymään näin roima off-topic? Olen pahoillani, jos joku mureakuhalainen tästä suuttui, mutta jokaista vitsistä ei aina tarvitse alkaa kommentoimaan, sillä en ole pyytänyt tuosta minkäänlaista kommenttia. Ymmärtäkää.

nomic [05.05.2004 14:00:12]

#

kasetti kirjoitti:

Jos ohjelmointiputkan suosio nousee vielä niin pian seiskan kannessa on juttu superstarasta--> Antti Laaksonen juhli baarissa rajusti missin kanssa!

seiskan juorupalstalla:
"Antti Laaksonen Osti Kolmos-Kaljaa, viime lauantaina, kotinsa lähellä olevasta K-Markerista!" vihje palkkia: 300€

:)

no ei, mutta hieno asiahan tämä on :)

nomic [05.05.2004 14:09:52]

#

remontti-reiska kirjoitti:

Miten tästä minun tyhmästä vitsistäni pystyi kehittymään näin roima off-topic? Olen pahoillani, jos joku mureakuhalainen tästä suuttui, mutta jokaista vitsistä ei aina tarvitse alkaa kommentoimaan, sillä en ole pyytänyt tuosta minkäänlaista kommenttia. Ymmärtäkää.

remonttireiska, ei kukaan voi tommosesta suuttua, tai voi mutta se on tyhmää, samalla tavoin kuin toisen sortaminenkin, yhtä tyhmää että sanoisit että oot tyhmä, mutta toi olikin läppä, menee pahasti kyllä nyt offtopikin puolelle mutta offtopikit on välillä hyvästä :)

ja kun aloitit niin minä tyhmänä jatkoin vielä
hienoa kylläkin että tajusit myöntää tuossa että olet pahoillasi jne... se on merkki siitä että täällä on järkevää porukkaa myöskin jotka ajattelee :]

*piis*

vitti mikä piismään-puhe mullakin taas :P

ja oli taas pakko minunki alkaa kommentoimaa offarii *eiei*

Tempfile [05.05.2004 15:56:25]

#

Eipähän tuo toimittajien läsnäolo putkassa ihan ennenkuulumatonta ole, täältähän kyseltiin jonkun aikaa sitten dokkariaineistoa ylen toimesta.

thefox [05.05.2004 23:37:36]

#

Tempfile kirjoitti:

täältähän kyseltiin jonkun aikaa sitten dokkariaineistoa ylen toimesta.

Mikäs tämä juttu sitten on? Mennyt ilmeisesti syystä tai toisesta ohi korvien.

Blaze [05.05.2004 23:43:18]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/4714-haastattelupyyntö

T.M. [06.05.2004 00:11:15]

#

Grey kirjoitti:

Eikö Mureakuhassa ole.. hieman nihkeämpi porukka kuin putkassa? Niin, joten mitä siitä? Noh, tuli mieleen ajatus jos Mureakuhassa ja putkassa on rekisteröityneenä joku Mbnetin toimittaja, jota joku Mureakuhalainen loukkasi kun se kysyi kohteliaasti apua ja niin se kostoksi päätti estää Mureakuhan pääsemisen lehteen. Putka taas pääsi koska sen porukka auttoi tätä henkilöä, eikä heti alkanut vittuilemaan. Asia, jota kyllä putkassakin vähän on, mutta muuten kyllä porukka on pelottavan kivaa ja huumorintajuistakin..

Eikös kostaminen ole kumminkin aika lapsellista touhua? Luulisi mbnetin toimittajilla olevan sen verran älliä päässä ettei anna tuollaisen kuvailemasi tapahtuman estää hyvän sivun pääsyä johonkin lehteen.
Kyllähän siellä kuhassa on aika nihkeää porukkaa, sitä se teettää kun osaa asiat liian hyvin, ja huumorintaju puuttuu :P

Bill Keltanen [06.05.2004 07:18:33]

#

Tää putka on kyllä paljon parempi

Minä [06.05.2004 11:03:13]

#

Aivan hölmöä ja turhaa spekulointia siitä kumpi o parempi. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Tästä on ihan turha keskustella.

Meitsi [07.05.2004 18:10:58]

#

Voisi putkaan laittaa kyselyn: onko tää parempi kuin mureakuha.
*vitsi*

makeuu [07.05.2004 19:59:33]

#

Hieno juttu.... Ja onhan putka mielestäni parempi kuin mureakuha. (mielestäni)

hunajavohveli [07.05.2004 22:09:52]

#

Ehkä on parempi, että unohdetaan koko Mureakuha, ja keskitytään siihen, mitä tämä aihe käsittelee, eli Ohjelmointiputkan pääsyä MikroBittiin. Se, onko parempi putka vai Mureakuha, on mielipidekysymys, joten ihan turha jauhaa siitä enempää.

P.S Ei kyllä olisi suurikaan ihme, jos tuollainen juttu seiskassa näkyisi. Eihän ne muuta julkaisekaan kuin seinästä revittyjä paskapuheita julkkiksista. Lähettivät meillekin ilmaiskappaleita varmaan siinä toivossa, että saisivat meistä tilaajia. Nooh... onneksi paperinkeräyssäiliö oli sopivasti samalla reitillä postilaatikon kanssa. :)

Meitsi [10.05.2004 21:26:30]

#

Joku sanoi jossakin, että putka on ollut mikrobi-bitissä ennenkin. Ei kenelläkään olisi käsillä tätä numeroa ja skanneria, tai edes tietäisi numeron että voisi tonkia kirjaston lehtihyllyä.

Blaze [10.05.2004 21:58:37]

#

Meitsi kirjoitti:

Ei kenelläkään olisi käsillä tätä numeroa ja skanneria

Olin jo kirjottamassa vastausta siitä, miten en jaksa kelata kolmen vuoden lehtiä läpi etsiäkseni tuota kyseistä numeroa, kunnes hoksasin, että tapahtumasta hyvin todennäköisesti on puhuttu täällä foorumilla. Siispä hakua kehiin ja -- tadaa -- useampiakin aiheita ponnahti esille; kaikki elokuulta 2002:
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/536-ohjelmointiputka-net-mb-n-nettijatkoista
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/539-ohjelmointiputka-mikriobitissä-dd
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/556-ohjelmointiputka-mikrobitissä

Skanni jutusta
http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/oputka-mb8-2002-iso.jpg (koko sivu)
http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/oputka-mb8-2002.jpg (vain Putkaa käsittelevä osa)

makeuu [11.05.2004 06:53:14]

#

Blaze kirjoitti:

http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/oputka-mb8-2002-iso.jpg (koko sivu)
http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/oputka-mb8-2002.jpg (vain Putkaa käsittelevä osa)

Noista teksteistä itsekkin tulin "aikanaan" ohjelmointiputkaan ;)

Jyri [18.05.2004 21:46:30]

#

Hyvä juttu!

Anzuhan [23.05.2004 14:21:42]

#

Vaikka kuhassa saadut vastaukset ovatkin yleensä aika "tylyjä" (tyyliin RTFM) ja silti asiallisia, siihen on silti omat syynsä. Yhtenä voisi mainita että yleensäkin kannattaa pyrkiä mahdollisimman pitkälti selaamaan itse kaikkia manuaaleja, tutoriaaleja ja referenssejä, jonka jälkeen voidaan pyrkiä triviaaleihin kysymyksiin joista sitten voi keskustella. Sitten vielä ihmetellään kysymyksien töykeyttä aloittelijoille, mitäs kyselevät asioita niin ihmeellisellä tavalla.

Eli, kysymys "Miten tulostan tekstiä PHP:llä?" on huono kysymys, koska vastaus löytyy vähällä vaivalla suoralla manuaalin tutkimisella. Sen sijaan, "Miten PHP puskuroi tekstin tulostamista, ja mitenkä sitä puskuria voisi hyödyntää?" on osittain hyvä kysymys, sillä ei manuaalista ainakaan heti löydä vastausta, mikäli ei tiedä mistä on kysymys.

tejeez [05.06.2004 16:56:59]

#

Ihan hieno juttu. Putka on nyt tainnut kaksi kertaa olla mikrobitissä :)

Juhisl [19.06.2004 23:59:21]

#

tossa oli muistaakseni pari kuukautta sitte kolmaski juttu ohjelmointiputkasta, jonka takia itse eksyin näille sivuille (eli ei kumpikaa aiemmin mainituist) en vaa muista numeroo missä se oli


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta