Tein vb:llä tossa muutama viikko (2-3) sitten hiiren matkamittarin.
Haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä.
Kertokaa sähköpostiosoitteenne niin pistän tulemaan.
Pistä mielummin jonnekkin ladattavaksi.
selvä..
Tosta pitäis saada se:
Http://www24.brinkster.com/tuomasp/hrm.zip
Sivu sanoo:
This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.
tyhmiä tuommoiset paikat että ei voi tolleen painaa suoraan linkkiä saadakseen sen.
No minäpä väsään vielä sivun tolle.
No niin eli osoite on:
Http://www24.brinkster.com/tuomasp/lataa.html
Näpsäkän näköinen ohjelma. Kartalta voisi mitata matkoja, mutta näyttää liikaa liikuttaessa vinottain. Vaaka- ja pystysuunta näyttää menevän oikein. Voisi olla tarkempi, jos mittaus tapahtuu pitempinä askelina esim. klikattujen pisteiden väliltä.
En tule ohjelmaa varmaankaan pitkään aikaan korjailemaan / parantelemaan koska minulla on tässä nyt hieman isompi projekti meneillään..
Ohjelmassa on ainakin yksi bugi.
Kun klikkaat sitä kellon kuvaa siinä niin formi siirtyy alaspäin(vain jos se on näytön oikeassa laidassa, pääsi nimittäin nuo left ja top komennot menemään sekaisin)
Ja toinen syy on se että en voi kääntää ohjelmia itse.
EDIT: Kertokaa nyt muutkin mielipiteitänne!
Hmm... Muuten hyvä, mutta tuo (sentti)metrilaskuri kulkee aivan liian vikkelään. Hiiri siirtyy näytön laidasta toiseen (~1200px) noin kolmen sentin liikkeellä (mittasin sen! :P), mutta ohjelma näyttää matkaks 30cm.
Ei se mitään, sanon kuitenkin. Matka on näytöstä riippuvainen. mulla on TFT-näyttö ja pysty- ja vaakasuunnan lukemat jäävät hieman vajaaksi ja vinosuunnassa liikaa. Asetuksiin olisi kiva lisätä kalibrointi. Mutta ohjelma on hieno. Kauanko olet VB:tä harrastanut ?
Minulla ohjelma väittää jostain syystä, että "hiiren liikkuman matkan mittaus on aloitettu 23.3.2004", vaikka käynnistin ohjelman vasta äsken. :)
Siihen auttaa kun nollaat laskurit ja käynnistät ohjelman uudelleen.
Blaze, onks sul joku visiirinäyttö, jos 3 cm matkalla on 1200 pixeliä ??
Alotin vb:n opettelun joskus ennen joulua.
Elikkä 4 - 5 kuukautta on tullut sillä jo koodattua.
Ohhoh, ootpa nopeasti oppinut ! Itseopiskeluna vai onko joku jeesannut? Paljonko koodailet viikossa VB:llä ?
setä kirjoitti:
Blaze, onks sul joku visiirinäyttö, jos 3 cm matkalla on 1200 pixeliä ??
Hmm... Niin, aloinkin miettimään, että tarkoittaakos tuo kenties kursorin näytöllä, eikä hiiren matolla kulkemaa matkaa. Sitten nimittäin oltaisiin aika lähellä totuutta :)
Ihan tavallinen 17" kuvaputki tämä on :P
Itseopiskeluna, olen lukenut Michael Halvorson:in kirjoittaman visual basic 6 trainer kirjan(600-700 sivua).
Sen jälkeen on ei ole mitään pidempää opusta tullut luettua koska kirjoja jo hieman edistyneemmille vb ohjelmoijille ei juurikaan ole.
Koodailtua tulee viikossa noin 3-6 tuntia, riippuen siitä
miten jaksaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.