Sain juuri Visual Studion asennettua ja sitten koodin kirjoitettuani aloin etsimään run-ja compile-painiketta, eikä niitä löytynyt. Siis jos joku osaisi neuvoa tämän kanssa, niin olisin tosi kiitollinen..
Väärä alue. Kannattaa lukea ne kategoriat tarkkaan ensin.
Tai sitte hanki silmälasit, jos et näe. :P
Nyt on oikeammassa paikassa. Mitä Visual Studion osaa olet oikein käyttämässä?
Anteeksi tuo ensimmäinen. Olin varmaan aika hajamielinen, kun klikkasin sitä. C++-puolella minä yritän saada juuri käänytmään sitä koodia..
Siellä ylä rivissä on sellainen "play" -nappi. Paina sitä.
Se tarkoittaa: Compile & Run. Voit kääntää koodin tietysti myös näin: Build->Build Solution(Ctrl+Shift+B).
Itse suosin "play" -nappia.
Tuota play-juttua sieltä ei kyllä löytynyt. Tai ainakaan se editori ei muuttunyt mitenkään, kun aloitin uuden c++-koodin..
Onkohan kyseessä nyt 6.0 (tai vanhempi) vai .NET? Miten "aloitit uuden c++-koodin"?
Kyseessä on Visual Studio .NET ja aloitin uuden .cpp-formaattisen tiedoston File > New > File..
Valitse ensin Build-valikosta Build Solution (Control + Shift + B). Sitten valitse Debug-valikosta Start (F5).
Tuo Ctrl + shift + b ei toimi..
Onkohan minulla viallinen versio, kun ei sieltä löydy noita vanhoja toimintoja? Olisin muuten löytänyt ne..
Kokeile ihmeessä "File -> New -> Project..." ja lisää sitten tyhjään projektiisi .cpp filu.
Ei projektin tekeminen onnistu.. Onnistun tekemään vain yksittäisiä tiedostoja, kuten .cpp kerrallaan ja lisäämään sen projektin kansioon. Eikö tässä ohjelmassa Visual Studio .NET:issä ole minkäänlaista compile- ja run- toimintoa?
Ei yksittäistä tidostoa voi kääntää!
Vain projektin voi kääntää!
Tee näin:
1) Avaa Visual Studio .Net.
2) Valitse File->New->Project... (Ctrl + Shift + N)
3) Valitse minkä projektin haluat aloittaa.
4) Tarkista näkyykö tiedostoja Solution explorerissa.
5) Jos näkyy ==> Siirry kohtaan 8
6) Jos ei näy ==> Project->Add New Itsem
7) Valitse c++ Source File(.cpp) ja kirjoita sille nimi
8) Kirjoita ohjelma
9) Paina play tai Build->Build Solution(Ctrl + Shift + B)
Jos tämä ei auta pistä screenshotteja jonnekin näkyville.
Edit: Mikä .NET versio sinulla on?
Kiitos ohjeista.. Kirjoittelen myöhemmin, kun nyt minun pitää lähtä kouluun.. Uuden c++-projektin tekeminen ei onnistu tuolla ohjelmalla.. En tiedä muuta, että se on Visual Studio .NET enterprise..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.