Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: VB.NET

Sivun loppuun

Bill Keltanen [08.04.2004 16:57:37]

#

Saako jostain ilmasen VB.Netin? Nyt on VB 6 Enterprise..

Antti Laaksonen [08.04.2004 17:00:55]

#

Jos VB.NET olisi saatavilla ilmaiseksi, niin miksi kukaan maksaisi siitä? Laittomista versioista taas ei täällä puhuta.

PS. Sillä kuutosella pärjää vielä pitkän aikaa. :)

Bill Keltanen [08.04.2004 17:30:53]

#

Nojoo... Ei kyllä löydy warettamallakaan :S

jcd3nton [08.04.2004 17:59:06]

#

Antti L: Kuutosella ei voi tehä DirectX 9 pelejä...

Blaze [08.04.2004 19:47:19]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

Nojoo... Ei kyllä löydy warettamallakaan :S

Huono oot.

Bill Keltanen [08.04.2004 20:31:15]

#

Justjoo :D Eipä löytyny KaZaA:lla eikä DC++..

Aku2 [08.04.2004 22:58:10]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

Justjoo :D Eipä löytyny KaZaA:lla eikä DC++..

Vaikkakin ilmeisesti olet hyvin nuori, niin kait sinulta nyt säästöjä löytyy ~150e edestä?
Opiskelijana saat VB.NETin vieläkin edullisemmin laillisena.

Heikki [08.04.2004 23:25:09]

#

jcd3nton kirjoitti:

Antti L: Kuutosella ei voi tehä DirectX 9 pelejä...

Oletko varma? Itse uskoisin, että VB6:lla voi DX9:ää koodata kunhan hakee sopivan päivityksen, tosin jos vakavasti aiot tehdä peljä, kaikki Basicit ovat aivan liian h-i-t-a-i-t-a, vaikka DX:llä saakin grafiikan piirrettyä kohtalaisen nopeasti.

Vakavaan peliohjelmointiin suosittelisin kyllä C++:aa


PS: eMule löysi n. 300 tulosta 5 sekunnissa hakusanalla vb.net... Et vaan osaa :D

Bill Keltanen [09.04.2004 06:48:10]

#

eMulee en viiti asentaa, ku siitä tulee ties mitä eikä jaksa ruveta poistamaan... KaZaA:lla ei löytyny ohjelmaa, dc++ vaan oppaita

Blaze [09.04.2004 12:11:46]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

eMulee en viiti asentaa, ku siitä tulee ties mitä eikä jaksa ruveta poistamaan...

Ai, mistäs lähtien opensourcesta on tullu "ties mitä"?

Bill Keltanen [09.04.2004 12:12:48]

#

Noo, joskus kuulin että tulee mutta ei tullukkaan

hunajavohveli [09.04.2004 12:53:42]

#

Jos jostain tulee tätä "ties mitä" niin KaZaA:sta.

jcd3nton [09.04.2004 21:41:41]

#

Heikki: Kysyin Microsoftilta sähköpostilla että onko VB kutoseen mitään juttua että voisi siinä käyttää DirectX:ää ja vastaus oli Ei. Ja toisekseen ei ole tullut vielä nopeudesta puutetta DirectX ohjelimssani, ja jos tulee niin käännän sen VB koodin C++:lle (VB:llä on helpompi koodata ja se on helppo kääntää C++:lle).

Meitzi [09.04.2004 21:50:12]

#

DirectX version 8 SDK:n mukana tulee muistaakseni esimerkkejä VB6:lle. Tuskin niitä DX9:n ominaisuuksia heti tarvitaan, eikä niitä ainakaan VB:llä pysty tehokkaasti hyödyntämään.

Blaze [09.04.2004 22:16:43]

#

jcd3nton kirjoitti:

Heikki: Kysyin Microsoftilta sähköpostilla että onko VB kutoseen mitään juttua että voisi siinä käyttää DirectX:ää ja vastaus oli Ei.

DirectX:ää vai DirectX9:ä? DirectX:ää (7:ää ja 8:aa) voi kyllä käyttää, ysiä ilmeisesti ei. Ainakaan millään kätevällä tavalla.

Meitzi kirjoitti:

DirectX version 8 SDK:n mukana tulee muistaakseni esimerkkejä VB6:lle.

Juup, niin tulee.

Meitzi kirjoitti:

Tuskin niitä DX9:n ominaisuuksia heti tarvitaan

Niin minäkin epäilisin.

Aku2 [10.04.2004 17:39:46]

#

Meitzi kirjoitti:

DirectX version 8 SDK:n mukana tulee muistaakseni esimerkkejä VB6:lle. Tuskin niitä DX9:n ominaisuuksia heti tarvitaan, eikä niitä ainakaan VB:llä pysty tehokkaasti hyödyntämään.

Jeps. Turha sitä on DX9:lle koodata jos ei välttämättä tarvitse DX9:n uusia ominaisuuksia.
Kaikki näytönohjaimetkaan ei edes vielä tue DX9:n uusia ominaisuuksia ja vanhojakin koneita on vielä niin paljon käytössä, että aivan hyvin voi koodailla DX8:lle, ja DX8:lle löytyy SDK, jossa on VB6:lle paljon esimerkkejä kuten myös valmista koodia.

Kannattaa muuten ladata myös vanhempia DX SDK:T, koska niissä on myös sellaisia VB esimerkkejä, joita ei uusimmissa SDK:ssa ole mukana. Itselläni on mm. DX6,7,8,9 SDK:t asennetuina.

jcd3nton [10.04.2004 23:35:30]

#

"Aku2 kirjoitti:

... Turha sitä on DX9:lle koodata jos ei välttämättä tarvitse DX9:n uusia ominaisuuksia.

Niin, mutta jos tarvitsee ;)

Blaze: Joo unohtui 9 sieltä =|. Kyllä mä 8 ja 7 oon käyttäny ja nyt oon just tekemässä muutamia pelejä 8:lla...

Meitzi: Miksi ei voisi VB:llä tehokkaasti hyödyntää niitä? Oletko edes kokeillut kuinka nopea DirectX ohjelma / peli VB:llä voi olla? Ja jos väkisin nopeus laskee niin ainahan sen voi kääntää C++:lle =)

Bill Keltanen [11.04.2004 08:05:04]

#

Jippii, jo 43 % valmiina vb.net!!! :D

Olga [11.04.2004 08:52:12]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

Laittomista versioista taas ei täällä puhuta.

Bill Keltanen kirjoitti:

Jippii, jo 43 % valmiina vb.net!!! :D

Mitä olikaan puhetta siitä waretuksesta?

Antti [11.04.2004 10:31:38]

#

Monet tämänkin palstan käyttäjistä varmasti warettaa enemmän tai vähemmän, mutta järkevintä on pitää tämä palsta puhtaasti keskustelupalstana koodin kirjoittamisesta, eikä tehdä tästä vinkkipalstaa warettajille.

Aku2 [11.04.2004 21:47:22]

#

jcd3nton kirjoitti:

lainaus "Aku2... Turha sitä on DX9:lle koodata jos ei välttämättä tarvitse DX9:n uusia ominaisuuksia.
Niin, mutta jos tarvitsee ;)

Suosittelen että et niin tee, koska DX9:n uusia ominaisuuksia käyttäviä näytönohjaimia löyty vielä hyvin vähän, jolloin myös rajaisin "pelisi?" käyttäjäkuntaa aika radikaalisesti.

Jopa moni uusista peleistä julkaistaan DX8 tai jopa DX7 yhteensopivina, vaikkakin pelin mukana tuleekin DX9 tai suositellaan sen asentamista.
Toki DX9:ssä on myös sellaisia uusia ominaisuuksia, jotka toimivat vanhemmillakin näytönohjaimilla.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta