Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: suomenkielinen bsod

Sivun loppuun

sooda [07.04.2004 12:38:32]

#

En löydä mistään, googletin kauan mutten löytänyt. Löytäkää joku mulle suomenkielinen blue screen of death... :)

Tempfile [07.04.2004 16:00:41]

#

Jos sinulla on Winukka, niin ei luulisi olevan vaikea löytää :DDD
Jos oman koneen kaatuminen ei haittaa, niin käynnistä vain niin monta ohjelmaa kuin koneesta löytyy, ja rupea sitten tekemään niillä jotain ERITTÄIN TÄRKEÄÄ. Heti kun Ikkunat huomaavat sinun jättäneen hommasi tallentamatta, niin johan lykkää KSR:ää(Kuoleman Sininen Ruutu) :)

edit: Hankalampi homma tietenkin jos ei satu olemaan suomenkielistä Windowsia.

edit2: Tuolta sivulta löytyi ohje kuinka saada aikaan kyseinen ruutu: http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/windows3.htm

sooda [07.04.2004 16:16:33]

#

ME kirjoitti:

Ikkunat huomaavat sinun jättäneen hommasi tallentamatta, niin johan lykkää TSR:ää(Tuomion Sininen Ruutu) :)

Lol, nyt siis rupesi oikeesti naurattamaan :DDDDD toi on kyllä ihan todeksi havaittu :P bsod on selkeesti yhteistyössä vb:n kanssa, vb:ki tykkää tappaa tärkeitä duuneja. Mooonen monta kertaa mulle käyny niin että teen jotaki sikasiistii vb:llä ja sitte ku se toimii ___TÄYDELLISESTI___ niin HETI se prkleen vb menee kaatumaan :D
mut en kyllä usein kuule tuomion vaan kuoleman sinistä ruutua. Mutta löytäkää mulle joku kuva siitä pliis :)

Bill Keltanen [07.04.2004 16:18:08]

#

Ota vaikka web-kameralla, katos teet niin että... Rämppäät sillee hienosti kaikkii nappeja, kai silleen tulee. Mulle ainaki tuli monta kertaa

sooda [07.04.2004 16:19:44]

#

Eih bill mä tarviin _kuvan_ siitä enkä _sitä_ :D

Bill Keltanen [07.04.2004 16:21:50]

#

aijoo sitä... :D

zacura [07.04.2004 19:53:06]

#

ME kirjoitti:

Tuolta sivulta löytyi ohje kuinka saada aikaan kyseinen ruutu: http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/windows3.htm

Hehe.. :)

Jos on tarpeeksi päivittämätön Internet Explorer niin sinisen ruudun saa myös kirjoittamalla osoiteriville "c:\con\con" (ilman lainausmerkkejä).

sooda [07.04.2004 19:55:03]

#

zacura, mitä toi c:\con\con tekee? miksi ihmeessä siitä tulee bsod... hei, nyt keksin tota vois kokeilla broidin koneella, njähhähhää! :D

zacura [07.04.2004 20:07:32]

#

En tarkkan tiedä mitä se tekee, mutta ie:n/windowsin bugien takia se pistää windowsin uudelleenkäynnistys kuntoon. Ilmoitukset viittaavat johonkin levynkäsittelyn bugiin, mutta en ole tarkemmin tutkinut asiaa.

Antti Laaksonen [07.04.2004 20:22:16]

#

CON on DOSin käyttämä nimi näppäimistöstä ja näytöstä. Esim seuraava QBasic-ohjelma kirjoittaa tekstiä CON-"tiedostoon" - jolloin se oikeasti tulee näkyviin näytölle!

OPEN "CON" FOR OUTPUT AS #1
PRINT #1, "Tämä tuleekin näytölle!"
CLOSE #1

Näin voi taas tehdä tekstitiedoston DOSissa (^Z tarkoittaa Control + Z):

C:\OMAT\copy con testi.txt
Eka rivi
Toka rivi
Kolmas rivi
^Z
      1 file(s) copied

Sitä en kuitenkaan tiedä, miksi IE sekoaa tuosta. :)

sooda [07.04.2004 20:25:47]

#

Ainiijjoo sehän se oli, olen >1000000000 kertaa käyttänyt tota copy con jonneki... :P
IE varmaan sekoo kun se yrittää yhdistää netin kautta näytölle tai jotaki xDD

Bill Keltanen [08.04.2004 11:32:13]

#

Toimiiko toi myös XP:ssä? En nyt viiti kokeilla ku tärkeet lataukset menossa :P

sooda [08.04.2004 16:21:41]

#

me:n vinkki toimii, vaikken kyl sitä testannukkaa, iha vahingossa xDDD onneks kone ei kaatunu, tuli vaan bsod. Latailin parii tiedostoo tässä ja yhtäkkiä http://koti.mbnet.fi/koodaaja/Img_0001.jpg :P jhess, sainpas vihdoin suomenkielisen !!! :PP

rndprogy [08.04.2004 16:24:24]

#

??? Minulla tuo on ollut aina suomenkielinen.

sooda [08.04.2004 16:27:27]

#

hä? niin mullakin, kuten nytkin :D kuis ni?

Blaze [08.04.2004 18:15:44]

#

rndprogy kirjoitti:

??? Minulla tuo on ollut aina suomenkielinen.

Riippuu hyvin paljon Windowsin kieliversiosta...

makeuu [08.04.2004 18:21:06]

#

rndprogy kirjoitti:

??? Minulla tuo on ollut aina suomenkielinen.

sama vika

tsuriga [09.04.2004 13:08:19]

#

Huh? Ysikasilla tota heitti ennen formulointia (formatointia) muchos ja ties kuinka monta eri variaatiota ehdin näkemäänkään. Joskus IE suoritti laittoman toiminnon kolme kertaa putkeen. Kerran kernel32.dll suoritti laittoman toiminnon, pistin vaa "Sulje" ja käytin about puol tuntii viel ennenku boottasin. Joskus virheilmotus ei tykänny lähteä millään pois jolloin siirsin sen ruudun ylälaitaan piiloon ja boottasin kuhan tarvitsin avata jotain uutta.

jcd3nton [11.04.2004 00:15:02]

#

tästä aiheesta tuli taas mieleen, miksi ihmeessä wintoosa on niin heikko??? yleensä kun se on vasta asennettu, se toimii ihan ok... sitten kun asentaa muutaman ohjelman ni tuntuu että enää mikään ei toimi, lappaa vaan laittomia toimintaja ja bsodii kokoajan... ärsyttävää!

Bill Keltanen [11.04.2004 08:03:29]

#

Sitä kai ärsyttää dll:ät.. En tiedä.. Mä päivitin tossa viikko sitte windowsin, nyt IE kiukuttelee, kone sammuu hitaasti, jne jne jne jne. Iha outoa


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta