Kuinka saisi mikin kuulumaan kovemmin kun olen jo laittanut kaikki asetukset täysille? Nyt siitä kuuluu niiiiin hiljaa kun puhun siihen.
Ensinnäkin tarkista, että se on äänikortin mikki-liitännässä eikä line-in-liitännässä. Seuraavaksi voit harkita vaikka mikrofonietuvahvistimen (onkohan tuo oikea sana?) hankkimista.
Ja kuinkas paljon se mikrofonietuvahvistin maksaa? Ei taida olla kauheen halpa ainakaan ton nimen perusteella. :P
Itsellänikin on samanmoinen ongelma, tosin syy siihen on melkoisen huono mikki. Mut ainaki XP:ssä on siel ääniasetuksissa sellanen checkboksi ku 'mikrofonin tehon lisäys'. Jos se ei oo päällä, kannattaa siihen laittaa ruksi. Ei auta mahottomia, mutta vähän kuitenkin.
No hitto! Mulla on 2000, oiskos siihen mitään vinkkii?
Irksome, missä päin? Mä en ainakaan löydä sieltä semmosta, taidan olla sokea tai jotain.
Tuolta ääniasetuksista ainaki mulla löytyy nappula 'lisäsäätimet'. Sen takaa löytyy noit boonuksia.
Muista myös että toiston ja nauhoituksen liut ovat erillisinä. Jotta pääset muuttamaan nauhoituksen tasoa, valitse Äänenvoimakkuudesta Asetukset -> Ominaisuudet ja sieltä Nauhoitus. Tuohon väliin ei siis kuuluisi tarvita mitään vahvistimia.
Laitoin, mutta nyt se ei perhana suostu pysymään niissä asetuksissa!!
Hanki laadukas mikki :)
yks vaihtoehto on: netistä löytyy myös paljon ohjeita näiden tekemiseen eli jos osaat vähänkin elektroniikkaa kunnolla niin senkus juotat itte, mä säädän just koulussa tosi laatu sellaista :)
Kyl mä jonku verran osaan elektroniikkaa, mut mistä löytäis sellasia sivuja?
Googlella! löytyi tollainen heti: http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/kyt02.htm
niin ja noi karin sivut on muutenki hyvät, etsi sieltä vaikka se "elektroniikkaharrastajan salaiset paheet" se on hyyyyyyyvä :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.