Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Staattinen linkitys

Sivun loppuun

rndprogy [31.03.2004 20:29:16]

#

Miten/pystyykö kuvan linkittämään staattisesti projektiin.
edit: niin ja kääntäjä oli sitten mingw ja IDE dev-c++

rndprogy [02.04.2004 16:37:58]

#

No miten saa sitten edes niin että käyttäjä ei pääse muokkaamaan tekstuureja.

T.M. [02.04.2004 16:39:16]

#

No esim sotkemalla kuvien alkumerkit jotenkin, ja sit ohjelma muuttaa ne oikeiks.

thefox [03.04.2004 00:17:16]

#

Mitähän mahdat tarkoittaa kuvan staattisella linkittämisellä? Toki voit sisällyttää kuvan Win32 PE EXE-tiedostoosi vaikkapa resursseihin ja ladata sen sieltä miten ikinä haluatkin.

rndprogy [03.04.2004 10:25:52]

#

Nyt en kyllä (valitettavasti) tajua. Mihin resursseihin. Onko täällä nyt joku asetus? Millä tavalla sisällyttää ai niinkuin #include?

Markus [03.04.2004 11:51:07]

#

Sinun täytyy tehdä resurssitiedosto (pääte .rc), johon kirjoitat seuraavan rivin:

1 BITMAP "tiedosto.bmp"

Liää sitten tämä tiedosto projektiisi ja resurssikääntäjän pitäisi sisällyttää kuva automaattisesti exe tiedostoon.

Sitten voit ladata kuvan ajon aikana seuraavasti
HBITMAP hBMP=(HBITMAP)LoadImage(GetModuleHandle(NULL),MAKEINTRESOURCE(1), IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_CREATEDIBSECTION);
BITMAP BMP;
GetObject(hBMP,sizeof(BMP), &BMP);
Kuva data löytyy nyt osoitteesta BMP.bmBits

hunajavohveli [03.04.2004 12:03:35]

#

No enkös minä sinulle IRC:ssä resurssitiedostoista puhunut? :-)

rndprogy [03.04.2004 12:07:04]

#

Kun kuva on ladattu voiko sitä sen jälkeen käyttää OpenGL:ssä tekstuurina?

edit: painovirhe korjattu.

Markus [03.04.2004 14:12:41]

#

>Kun kuva on ladattu voiko sitä sen jälkeen
>käyttää OpenGL:ssä tekstuurina?

Kyllä.

glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D, 0, 3, BMP.bmWidth, BMP.bmHeight, 0, GL_BGR_EXT, GL_UNSIGNED_BYTE, BMP.bmBits);


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta